RoosRacing
Old suzukis still rule the strip
andersbrink skrev:Faktum kvarstår, insuget i topplocket är trots allt bara 34 mm stort så det blir en 2.5 mm tvär kant runtom mot toppen och insugsgummit. Gashastigheten med 3/4 till fullgas vid mellanhöga varvtal blir lidande och massor av turbulens uppstår. Sen ska man ju ha i åtanke att det bara är 88-89 750 som har 28.5/25 ventiler medans de långslagade 85-87 bara har 26/24 och 90-92 bara har 27/24. Idealet på den otrimmade motorn vore FCR35 och en plastad portad 30/26 trimmad skulle FCR37 funka på den lilla 750-motorn. Uppemot 140hk bör man kunna klämma fram på bakhjulet med ett riktigt bra jobb.
Skål på sig!
Naturligtvis matchar man gummi & insugsport mot varandra, så att ingen kant uppstår.....................stor förgasre som går in i mindre port gör att gashastighjeten ökar......det är BRA. På tidigt 80-tal åkte klarkner & davo med 38mm gasare till 34 mm insug,,,,,just av den anledningen.
RR:en har ju 40 mm gasarhals som går ner till ca 36 mm insugshals.........
/Raw Deal på 5:an är inte ngt vidare..............