Kemora 2009

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Jag och Maria ska dit igen tillsammans med Karin och Fredrik. Jag pratade Maria och Ante på klubben under Lucia och de verkar ska åka igen också. Vi tog Vasabåten i somras. Jag och Maria körde hojarna hela vägen medan Maria och Ante hade bil med släp. 2009 vill vi också ha ett släp eller skåpbil och vi ska kolla om det är idé att köra runt Bottenviken. Kanske är det till och med möjligt att ta en billigare båt längre söderut. RG Line är förstås snabbast men det är deras ENDA fördel.

Har du funderat över detta med resväg Pelle?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Varför inte Virtasalmi, ska inte den vara ännu bättre?
Efter att ha kört både Virta och Kemora måste jag nog säga att Kemora är bättre. Virta är en större utmaning men har ju ganska sliten asfalt, Kemora däremot är ju slät som en salsgolv. Åker gärna tillbaks till Kemora, funderar faktiskt på att köra Finska mästerskapen på den banan.

Blev så till mig när jag tänker på dessa banor att jag nog måste skriva en rad till eller två... Virta har ju en häftig högfartschikan men Kemoras högerknick efter långa rakan går inte av för hackor, låt mig förklara. Över start & mål på fyrans växel, peta ned till trean, genom en snabb höger och låt sedan varvräknaren dansa in på rött medans man petar växel för växel. Tillslut 6:an och man ser kurvan, håll kvar, håll kvar, håll kvar (en svettdroppe rinner ned för pannan), håll kvar och sedan dippa av gasen lite grann, hela hojen protesterar när man brottar ned den i hög fart, på med gasen igen en kort stund, peta ned två växlar och ta en hel kombination av kurvor på 4:an.
Jag sugen på bankörning, inte alls...

...jag har abstinens!!! :huvet

Last edited:

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
Blev så till mig när jag tänker på dessa banor att jag nog måste skriva en rad till eller två... Virta har ju en häftig högfartschikan men Kemoras högerknick efter långa rakan går inte av för hackor, låt mig förklara. Över start & mål på fyrans växel, peta ned till trean, genom en snabb höger och låt sedan varvräknaren dansa in på rött medans man petar växel för växel. Tillslut 6:an och man ser kurvan, håll kvar, håll kvar, håll kvar (en svettdroppe rinner ned för pannan), håll kvar och sedan dippa av gasen lite grann, hela hojen protesterar när man brottar ned den i hög fart, på med gasen igen en kort stund, peta ned två växlar och ta en hel kombination av kurvor på 4:an.
Sådär kan du inte skriva såhär i juletid!!! :huvet :( :ajjabajja

lundqvistm

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2007
Hoj
kawasaki er6-f
Jag och ante är laddade. Ska nog anmäla oss ikväll.

Resan hoppas jag kan bli bättre, eller iallafall billigare än förra året...

Wheels

Inte lika kul i år!
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
Fireblade 929
Sådär kan du inte skriva såhär i juletid!!! :huvet :( :ajjabajja

Se det som en julklapp från RJ. :D :D

Ska köra på Kemora för att SMC har en fyradagarskurs där. Dessutom gillar jag Kemorabanan rejält, men har inte kört på Virtasalmi. Läs RJ's inlägg igen! Sen är det bara att boka du med.:yoparty

Green virus

Rastar Ducatis...
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZX6R -05, FZ600s -02
jag vill fara men det kan vara svårt att få ledigt från jobbet just då tyvärr.

lundqvistm

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2007
Hoj
kawasaki er6-f
Nu är vi anmälda! Platserna verkar gå som smör i solsken...endast 27 platser kvar nu. :D

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
jag vill fara men det kan vara svårt att få ledigt från jobbet just då tyvärr.
Då föreslår jag att du bokar in dig på (helst alla) bandagar med banåkning.nu istället, dom har släppt vilka dagar de kommer att ha körningar under 2009. Förutom massor med körning finns det instruktörer på plats för att fråga om goda råd, jag t.ex... :)

Green virus

Rastar Ducatis...
Gick med
18 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZX6R -05, FZ600s -02
Då föreslår jag att du bokar in dig på (helst alla) bandagar med banåkning.nu istället, dom har släppt vilka dagar de kommer att ha körningar under 2009. Förutom massor med körning finns det instruktörer på plats för att fråga om goda råd, jag t.ex... :)

okej. ska göra det, men är det alltid lugnt att få samåka ner med folk härifrån. För det är väl det som jag är lite orolig över. För ledigt får jag nog de flesta turerna som banåkning. nu har ordnat.:)

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
okej. ska göra det, men är det alltid lugnt att få samåka ner med folk härifrån. För det är väl det som jag är lite orolig över. För ledigt får jag nog de flesta turerna som banåkning. nu har ordnat.:)
Det finns ingen anledning att vara orolig, har du bil? Släp finns att hyra, annars ska ju jag ned på massor av körningar. Sedan måste vi tjata på flera att de upptäcker detta med banåkning.
:tummenupp

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...