Kemora 2010 V21 24/5 -- 27/5

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
O helle....

Hej hopp! Det börjar ju dra ihop sig snabb nu :)
Syster minttu har dock panik, är i behov att crashpuckar!! Är det nån som har några till övers eller vet av nån som har för att ta med & sälja till klantiga mig tro?? :Bugar
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Sitter just nu ivrigt och väntar på fräscha bromsbelägg. Hade glömt av att dom som satt i oken var helt slut. :död

Ska komma på torsdag. *håller tummarna*

Men nya bromsslangarna är pressade och klara, dcken sitter på, kedjan nitad, drevkåpan är upphuggen så att kedjan går fritt, förgasarna är hyggligt inställda.

Ska bara koppla in lite el så jag har bromsljus. :)
 
Last edited:

mr p-j

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Ort
gällivare
Hoj
gixxer 1000
jag är då rädd!
fan man har ju inte övningskört nått alls i år! kanske joinar brazzarnicke i depåboxen tillsammans med en platta karhu och bara säger hur snabb man EGENTLIGEN är! ;)
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
Hej hopp! Det börjar ju dra ihop sig snabb nu :)
Syster minttu har dock panik, är i behov att crashpuckar!! Är det nån som har några till övers eller vet av nån som har för att ta med & sälja till klantiga mig tro?? :Bugar

Kolla om Nilssons MC har några hemma. De var riktigt snabba på att leverera när jag behövde Stompgrips till Hondan inför SMC-kursen på Kemora ifjol, beställde på en torsdag och hade paketet på fredag. Att jag sen var för lat för att klistra dit dem var ju inte Nilssons fel :)
 

henlin

Ny medlem
Gick med
27 May 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
636
Jag kommer tyvärr att missa körningen, min plats är därför till salu. Annons Ring eller skicka PM vid intresse. Hoppas iaf att ni som åker får en toppenvecka med bra väder.
/Henrik
 

_rills_

Guest
:mad:

Javisst, ge mig bara tips på vart fort som f-n måste ju hinna få dom innan helgen....grrrr vad klantig man kan va ibland!! :mad:

hehe vet hur det är, hade tänkt beställa stompgrips till min, kom ihåg det förra veckan så jag hoppas jag hinner få dom :huvet
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
jag är då rädd!
fan man har ju inte övningskört nått alls i år! kanske joinar brazzarnicke i depåboxen tillsammans med en platta karhu och bara säger hur snabb man EGENTLIGEN är! ;)

Å jag har kört så mycket redan i år, Så jag kommer hålla er sällskap i Boxen med en öl i näven å skylla på att det är kallt:)

Om nån är sugen på att testa åka på regndäck så är det bara att säga till nu så kan jag kasta med ett set beggade som jag kan bjuda på.
 
Last edited:

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Ort
Kiruna
Hoj
Yamaha R6
Påminnelse

Hej På er alla

Kommer med ett litet PM till alla.
Glöm inte sängkläder, i stugorna finns täcken kuddar osv. Har ni glömt så går det att hyra en uppsattning av Hannu. (Campingvärden)
Jag kommer att finna på plats sent lördag eftermiddag.
Nycklar till stugorna kommer att finnas i receptionen under söndagen, för de som kommer sent på söndag kväll kommer nycklar att finnas i min stuga.
Ni kan alltid nå mig på telefon +4670-24 54 720 om ni har funderingar.
Har beställt bra väder. Men ej säker på om beställningen gick fram men det lär vi väl märka under dessa dagar.
:tummenupp

/Tommen
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Nu är bromsarna renoverade. Men saknar min trycklufts anslutna bromsluftare. Någon som har ett bra trix att få ut luften utan en sån utan att pumpa ihjäl högerhanden?
 

_rills_

Guest
Å jag har kört så mycket redan i år, Så jag kommer hålla er sällskap i Boxen med en öl i näven å skylla på att det är kallt:)

Om nån är sugen på att testa åka på regndäck så är det bara att säga till nu så kan jag kasta med ett set beggade som jag kan bjuda på.

Är det duglitg för en glad amatör att kröa på så alltid välkommet! :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Nu är bromsarna renoverade. Men saknar min trycklufts anslutna bromsluftare. Någon som har ett bra trix att få ut luften utan en sån utan att pumpa ihjäl högerhanden?

Jag gjorde följande på min när jag skulle "fylla upp" systemet: fyllde upp bromsvätskebehållaren, sen tog jag en vanlig plastspruta och en bit slang, öppnade avluftningen nere på oket (med oken lösa) och tryckte in vätska nerifrån oket tills det slutade komma luftbubblor i behållaren.

Efter det får du ju givetvis lufta på vanligt sätt och du kommer ändå ha ont i högerhanden, men du skonar den då lite grann.

Sen en fråga till alla som ska dit: ingen som har en extra uppsättning däckvärmare att låna ut under vistelsen?
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
Inte ensam....

Haha, vad trevligt att se att det är fler än jag som är lite väl ute i sista minuten med att fixa grejer till körningen :yoparty Man har vetat av denna körning i i ett år & ändå så står man här veckan innan & mecklar med obeställda grejer i halvt panik! Varför lär man sig aldrig? :va Nåväl, krashpuckar & stompgrips på väg!
OBS! Glöm nu alla glada för guds skull inte Minttu flaskorna :D Syster minttu tar inte med sig så mycket att det räcker till alla! :tuttar
Nä nu ut i solen & köra lite så man hinner bli lite varm i kläderna i alla fall till nästa vecka! Pepp Pepp!
Tjing!
 

_rills_

Guest
Jag gjorde följande på min när jag skulle "fylla upp" systemet: fyllde upp bromsvätskebehållaren, sen tog jag en vanlig plastspruta och en bit slang, öppnade avluftningen nere på oket (med oken lösa) och tryckte in vätska nerifrån oket tills det slutade komma luftbubblor i behållaren.

Efter det får du ju givetvis lufta på vanligt sätt och du kommer ändå ha ont i högerhanden, men du skonar den då lite grann.

Sen en fråga till alla som ska dit: ingen som har en extra uppsättning däckvärmare att låna ut under vistelsen?

Funkar utan däckvörmare, bara ta det lungt dom 2 första varven varje vända man är ut. ska köra utan.

Haha, vad trevligt att se att det är fler än jag som är lite väl ute i sista minuten med att fixa grejer till körningen :yoparty Man har vetat av denna körning i i ett år & ändå så står man här veckan innan & mecklar med obeställda grejer i halvt panik! Varför lär man sig aldrig? :va Nåväl, krashpuckar & stompgrips på väg!
OBS! Glöm nu alla glada för guds skull inte Minttu flaskorna :D Syster minttu tar inte med sig så mycket att det räcker till alla! :tuttar
Nä nu ut i solen & köra lite så man hinner bli lite varm i kläderna i alla fall till nästa vecka! Pepp Pepp!
Tjing!

Men hur kul hade det varit att vara ute i god dit :va :gnissla:huvet
Minttu, huvva man blir så full på det :p
 
Last edited:

Iskall

Sporthojsnörd
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Kiruna
Hoj
R1M -15 & MT-10 SP -20
....Sen en fråga till alla som ska dit: ingen som har en extra uppsättning däckvärmare att låna ut under vistelsen?

Skall du köra med slicks?
för 98% av alla mönstrade däck skall inte använda däckvärmare
det blir för varmt och däcken skadas :död

Jag rekommendera istället ca 2 uppvärmningsvarv för mönstrat och 3-5 för slicks om du kör utan däckvärmare

/S

Haha, vad trevligt att se att det är fler än jag som är lite väl ute i sista minuten med att fixa grejer till körningen :yoparty Man har vetat av denna körning i i ett år & ändå så står man här veckan innan & mecklar med obeställda grejer i halvt panik! Varför lär man sig aldrig? :va Nåväl, krashpuckar & stompgrips på väg!
OBS! Glöm nu alla glada för guds skull inte Minttu flaskorna :D Syster minttu tar inte med sig så mycket att det räcker till alla! :tuttar
Nä nu ut i solen & köra lite så man hinner bli lite varm i kläderna i alla fall till nästa vecka! Pepp Pepp!
Tjing!


Du har säkert fixat Minttu sedan länge, men inte prylar till hojen :banana
 

Bifogat

  • Minttu.JPG
    Minttu.JPG
    43.3 KB · Visningar: 20
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top