Kemora 2010 V21 24/5 -- 27/5

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Henco körde väl 1:09
Xyron 1:10-1:11 hörde jag
Niemi 1:13??
ThomasS 1:19
Valle 1:32

Men det var ju 50 andra där också. Men vi måste ju få hela listan komplett så jag har nått att gotta mig åt.

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Jag vet att Guiness har satt nytt pers på under 1.20:)

Henco körde väl 1:09.3
Xyron 1:10.8
Niemi 1:13.5
Guiness 1.19.3

Men det var ju 50 andra där också. Men vi måste ju få hela listan komplett så jag har nått att gotta mig åt.
Där har du några siffror som jag vet..

Last edited:

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Tack Tommen och alla andra! Detta var ju ett toppenarrangemang! Synd bara att chefen själv inte fick köra nåt. Om han inte köpt någon hoj till nästa år så får han välja nåt roligt i depån att köra med. Bara att peka och den ska stå till buds. ;)

(Tiderna håller vi tyst om, både med bilen och med hojen... :gnissla)

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
Hej på er alla.

Har läst edra kommentarer och fick dessutom stort tack när ni åkte. Det värmde och gav lust för fler arrangemang. (Finns det någon som vill ta över? Jobbigt som fan men roligt.)
Men ni har glömt en sak : Det är ni som gör körningen till vad den blev, jag lyssnar av vad ni vill sedan ändrar vi under dagen gång.
Var inte ledsen för att jag bara suttit på min "tron" på släpet och hållt koll. Jag vet vad det innebär att arrangera en sån här körning och jag vill ha klassen bättre än vad jag jag själv var med om som deltagare.

Lite insideinformation. I Markos kaleder för 2011 v 21 står det : Privat Event Arr. Tom Pettersson.
Börja planera redan.

Et Mycket Stort TAck Till Er Alla Deltagare som fixat dessa dagar till vad dom blev trots regn på måndag och tisdag förmiddag.:tummenupp

Sedan har jag lärt mig att vi skall inte torkar banan med stora diselbussar (eller hur Yngve men vi skattade och fick bra bilder när du åkte utan att tänka på vad som kunde ske och skedde)
Hoppas att ni alla kan komma med nästa år.

/Tommen som är förkyld som f-n just nu. (Fartvinden på släpet :va eller)
Detta visa engagemanget från deltagarna vid liten miss

Bifogat

• Kemora 2010 034.JPG
    Kemora 2010 034.JPG
    145.9 KB · Visningar: 106
Last edited:

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Kanontrevligt som vanligt! På måndagen behövde man inte trängas på banan hehe, men i övrigt så ordnade ju vädret upp sig! Det är bara att förvarna chefen att man ska ha semester v21 nästa år också! :tummenupp

Alla som fotade runt banan får gärna lägga upp dom någonstans så man får kika :)

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack Tommen för ett kanonarrangemang, dagarna bjöd både på trevligt umgänge, kanonkörning och lite möjlighet för en gubbe som mig att förkovra sig i fotokonsten efter min lilla snabbvisit i sandlådan:)

Fotona hittar Ni komprimerade här. Innan Ni skäller för mycket på bilderna får Ni hålla i minnet att det rörligaste jag fotat innan torsdagen är min 90+-åriga farmor, sovande i en baden-baden, så alla jämförelser mot proffs som t ex Guiness och Negliance kan Ni fetglömma:brinnerup Skulle någon vilja ha en bild i originalformat för egen bildredigering är det bara att PM:a:)

Tack igen, Tommen, Iskall, Guiness och alla Ni andra som gjorde uken i Finland till en trevlig tilldragelse:tummenupp

...Alla som fotade runt banan får gärna lägga upp dom någonstans så man får kika :)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Här kommer nog bästa bilden jag lyckades få när snabbgruppen var ute.

hencouiiiilar.jpg

Henco efter depårakan. :)

Tommen

Medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6
Tack Tommen för ett kanonarrangemang, dagarna bjöd både på trevligt umgänge, kanonkörning och lite möjlighet för en gubbe som mig att förkovra sig i fotokonsten efter min lilla snabbvisit i sandlådan:)

Fotona hittar Ni komprimerade här. Innan Ni skäller för mycket på bilderna får Ni hålla i minnet att det rörligaste jag fotat innan torsdagen är min 90+-åriga farmor, sovande i en baden-baden, så alla jämförelser mot proffs som t ex Guiness och Negliance kan Ni fetglömma:brinnerup Skulle någon vilja ha en bild i originalformat för egen bildredigering är det bara att PM:a:)

Tack igen, Tommen, Iskall, Guiness och alla Ni andra som gjorde uken i Finland till en trevlig tilldragelse:tummenupp

Tack för att för ni fixade körningen som blev lyckad. Trots regn i början. Stort tack till våra vänner från väst som körde 140 mil enkel resa för att vara med

Tack till er alla och vi möts v 21 2011 banan är bokad

/Tommen

negliance

Von schneberger
Gick med
30 Jan 2009
Hoj
Ducati Monster m900
det var helt klart trevliga dagar. och när det inte hojåktes så ägnade sig folk åt andra trevliga saker =)..

att jag sedan har en kvart filmat när några nötter fick för sig att tävla i vem vill bli man gör inte saken sämre :D

Bifogat

• IMG_4148.jpg
    IMG_4148.jpg
    216.8 KB · Visningar: 76
  • IMG_3858.jpg
    IMG_3858.jpg
    238.4 KB · Visningar: 92

Yngve

Life sucks, then you marry one who don`t
Gick med
13 Sep 2003
Hoj
Hayabusa 1585 Hayabusa 1471 ZX998R B-King 1507
Yngve ZX9 1:17:5
Guiness 1:19.3
Yngve Hayabusa 1:20.5

mr p-j

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2008
Hoj
gixxer 1000
dennis i 1:14.67
mr p-j 1:15.00
Yngve ZX9 1:17:5
Guiness 1:19.3
Yngve Hayabusa 1:20.5
mr p-j (med bmw dieseln i blött) 1:31.8

snygg bild på oljebrännaren. är det nån som har videomatreal på bilkörningen så skulle ag uppskatta att få det till årent kemorafilm.

_rills_

Guest
Tack tommen för en toppen vecka, synd att man fick åka 1 dag tidigt, men man han ju ändå med en massa varv :D

Jag bokar in vecka 21 redan nu!

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Härligt Evling grymma bilder!!!!! Vilken skärpa!!!

Last edited:
Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...