Kemora 29/5

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Blev en ganska lyckad tillställning, regnet låg halvt hotande i luften en stund men det var riktigt lagom temp. inte för varmt å inte för kallt. Även solen kom å visade sitt gula tryne senare på eftermiddagen och värmde upp det hela.

+90 hojar, tyckte det va en hel del svenskar där, försökte kolla om man kände igen nån, men den enda som jag kände igen så va Lastu, en liten ledtråd va ju att det stod "Lastu" på ryggen.... :rolleyes: och att han va snabb!

Även om det i det stora hela handlar om att ha kul och att sånt som varvtider, vem som e först å dylikt inte spelar så stor roll, så måste jag nog erkänna att jag blir lite smått barnsligt glad och får lite förstorat ego över att se att man hänger med, och i vissa fall kör om, hojar som är dubbelt dyrare och med dubbet mer hk.
Där ser man vad en "tjej"-hoj duger till, och om jag nu bara lärde mig köra dessutom så kanske inte Lastu skulle komma om lika fort nästa gång... ;)

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Jag var där den 29/5 med ett gäng svenskar. Som info, filmade nog något varv oxå

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zvugge skrev:
Jag var där den 29/5 med ett gäng svenskar. Som info, filmade nog något varv oxå

Vore kul att se vad du filmat. Vilken färg har du på din Retta? Vilken grupp körde du i? Körde jag om dig? :p ;)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Lokke skrev:
--edit ---
Där ser man vad en "tjej"-hoj duger till, och om jag nu bara lärde mig köra dessutom så kanske inte Lastu skulle komma om lika fort nästa gång... ;)

Det var ju bara för att Lastu hade en snabbare hoj, inte för att han var snabbare. Enkel logik.

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Körde i röd grupp, hade en blåmetallic R6a med kraschkåpor och ett URM system. Ett ful lyse mitt i toppkåpan är ett bra kännetecken.

Tror inte jag blev omkörd av en SV ;-)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zvugge skrev:
Körde i röd grupp, hade en blåmetallic R6a med kraschkåpor och ett URM system. Ett ful lyse mitt i toppkåpan är ett bra kännetecken.

Tror inte jag blev omkörd av en SV ;-)

Ok, du hade tur den här gången då..... :crash

Körde inte i röda gruppen men dom jag klockade i röda gruppen så körde en hel del på 1.23-25 tider, och även några som körde långsammare (och en del snabbare). Jag höll mig till blå gruppen den här gången (lite mycket traffik stockning men försökte heller inte knäcka mitt banrekord, söndags-körde på runt 1.26 tider). Tänkte att det skulle va för pinsamt för en del i röda gruppen att bli omkörd av en sv. :p

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Kemora 29/5

Goodstuff skrev:
Det var ju bara för att Lastu hade en snabbare hoj, inte för att han var snabbare. Enkel logik.

Ah! Självklart, men jag tänkte jag skulle va lite ödmjuk. ;)

.......Lastu's tidigare karriär som tävlings pilot har kanske lite att göra med att han kör som en skållad gnu också. :rolleyes:

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Lokke skrev:
Blev en ganska lyckad tillställning, regnet låg halvt hotande i luften en stund men det var riktigt lagom temp. inte för varmt å inte för kallt. Även solen kom å visade sitt gula tryne senare på eftermiddagen och värmde upp det hela.

+90 hojar, tyckte det va en hel del svenskar där, försökte kolla om man kände igen nån, men den enda som jag kände igen så va Lastu, en liten ledtråd va ju att det stod "Lastu" på ryggen.... :rolleyes: och att han va snabb!

Även om det i det stora hela handlar om att ha kul och att sånt som varvtider, vem som e först å dylikt inte spelar så stor roll, så måste jag nog erkänna att jag blir lite smått barnsligt glad och får lite förstorat ego över att se att man hänger med, och i vissa fall kör om, hojar som är dubbelt dyrare och med dubbet mer hk.

Jaha det fanns en till tråd i ämnet
Tror jag såg din hoj i depån Lokke:
Svart fiskreggad SV med highpipes å ringendekal?

lastu

nu med 1000
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
K5 tusen
Re: Re: Re: Kemora 29/5

Lokke skrev:
Ah! Självklart, men jag tänkte jag skulle va lite ödmjuk. ;)

.......Lastu's tidigare karriär som tävlings pilot har kanske lite att göra med att han kör som en skållad gnu också. :rolleyes:

Man får la tacka för de fina orden, snyft. Om att man var snabb då... inte gnu kommentaren (har inte sett hur en skållad sådan uppför sig). :D
Men du var aldrig fram å snacka nåt, tyvärr så kände jag inte igen dig annars hade jag nog hälsat.

Tyckte själv inte att det gick nå vidare snabbt, börja lossna lite på sista passet (var ganska sent då vi nog bara var tre kvar på banan). Hade kört mer men öhlinarjäveln sa upp sig för mig, så jag lessna å packa ihop å for hem fredag. Det börja inge bra med tomt batteri på morgonen när jag skulle starta upp hojen första gången. Strömbrytaren var knas som jag har till tändning så batteriet hade laddat ur helt, det tog till närmare tolv att ladda det innan jag alls tog mig ut på banan. Å sen till råga på allt detta med stötdämparen, fi faan va less jag vart. Fast kul var det ändå så länge det varade, nu behöver jag bara råna en bank eller nåt så jag har råd att köra nåt mer i år...

Hade sett fram emot å tjacka nå nya däck å prova, nu körde man ju med Berners gamla pirellislicks från 2001.

/lastu

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Kemora 29/5

evilv2 skrev:
Jaha det fanns en till tråd i ämnet
Tror jag såg din hoj i depån Lokke:
Svart fiskreggad SV med highpipes å ringendekal?

Jepp, det va min.
Såg nog en gul Mille (R?) mullra förbi där också.

Hur gick det på söndagen sen? Fler som gjorde besök i terrängen bredvid banan eller gick allt lyckligt?

På lördagen va det väl 2 Mille som va inblandad i nåt, ena vurpa å andra gick kedjan AV(!) på.

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Lokke skrev:
Ok, du hade tur den här gången då..... :crash

Körde inte i röda gruppen men dom jag klockade i röda gruppen så körde en hel del på 1.23-25 tider, och även några som körde långsammare (och en del snabbare). Jag höll mig till blå gruppen den här gången (lite mycket traffik stockning men försökte heller inte knäcka mitt banrekord, söndags-körde på runt 1.26 tider). Tänkte att det skulle va för pinsamt för en del i röda gruppen att bli omkörd av en sv. :p

Jag provade en TL1000R och den var inge rolig i högfartsböjarna, protesterade vilt. 1.25.25 körde jag med den hojen. Iof så var det standard bakdämpare på den. Din hoj är nog betydligt bättre.

morris

Född naken
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BRP sommar xr650R -01, Vinter Lynx Boondocker 800
Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

lastu skrev:
Tyckte själv inte att det gick nå vidare snabbt, börja lossna lite på sista passet (var ganska sent då vi nog bara var tre kvar på banan).

/lastu

Jo, jag var en av dom tre. Tyckte det kändes bra för mig också, det sista varven, innan det small till och en gixxer dånade förbi, fort!!! Å inte kunde jag skylla på hojen heller då jag oxå satt på en likadan gixxer....
Jag är klart nöjd med kemoravistelsen, 4 dagars bankörning t.o.m två dagar i sol!
Första gången, men definitivt inte sista!!

Aivan hullu racing!!!

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

morris skrev:
Jo, jag var en av dom tre. Tyckte det kändes bra för mig också, det sista varven, innan det small till och en gixxer dånade förbi, fort!!! Å inte kunde jag skylla på hojen heller då jag oxå satt på en likadan gixxer....
Jag är klart nöjd med kemoravistelsen, 4 dagars bankörning t.o.m två dagar i sol!
Första gången, men definitivt inte sista!!

Aivan hullu racing!!!

Det va möjligtvis inte den gixxer 1000 det stod "TURBO" på ? :crash Den sjöng verkligen vackert!

Det fanns ju åtminstone en gixxer 600 med fläkt också.

Mitt snabbaste varv va på lördagen 1:24:33, hade ingen laptimer på torsdag, bara på lördag. Mitt varvrekord från ifjol ligger på 1:22:67. Måste nog säga att min hoj passar schiitfint till kemora, och verkligen kul att köra, men lite tråkigt att alltid bli ifrån dragen på rakorna. :( Men det e som det gamla ordspråket: "Efter raka kommer kurva"....eller va det nu var... ;)

Det va ju en med en svart cbr -03 med Arrows(?) pipa på som for som en dykande pilgrimsfalk med diarré (dock utan bruntstreck)! Om jag inte minns fel så klockade jag ett varv till 1:14 nånting. Va det nån som brukar hålla till här?

morris

Född naken
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

Lokke skrev:
Det va möjligtvis inte den gixxer 1000 det stod "TURBO" på ? :crash Den sjöng verkligen vackert!

Det fanns ju åtminstone en gixxer 600 med fläkt också.

Mitt snabbaste varv va på lördagen 1:24:33, hade ingen laptimer på torsdag, bara på lördag. Mitt varvrekord från ifjol ligger på 1:22:67. Måste nog säga att min hoj passar schiitfint till kemora, och verkligen kul att köra, men lite tråkigt att alltid bli ifrån dragen på rakorna. :( Men det e som det gamla ordspråket: "Efter raka kommer kurva"....eller va det nu var... ;)

Det va ju en med en svart cbr -03 med Arrows(?) pipa på som for som en dykande pilgrimsfalk med diarré (dock utan bruntstreck)! Om jag inte minns fel så klockade jag ett varv till 1:14 nånting. Va det nån som brukar hålla till här?

Nä, ingen stressfläkt. En vanlig gammal r-750 -98 med beggade kraschisar, (# 7). Kompisen tog tid, 1:24:6, sen filmade jag lite med kameran på tanken, ska kolla lite tider där med, kan vara nån liiiite liiite bättre.... :D

Cbr:n var Henrik Stenberg, #39. Han kör supersport 600. Det var en riktig uppvisning! Snabbt körde han.....!

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

morris skrev:
Cbr:n var Henrik Stenberg, #39. Han kör supersport 600. Det var en riktig uppvisning! Snabbt körde han.....!

Jag stod och fotade på banan när Stenberg körde, snacka om skillnad. Vilket härligt yl det är i Hondan. Tror han har kört som bäst runt 1.13 förra året.

Erik Marklund från MC Express hade Gixxer 1000 turbon med 215hk på bakhjulet, 600an med turbo låg på ca 185 om jag inte kommer ihåg fel. Jag blev iaf omkörd på bakhjulet på start och målrakan av Erik med Gixxer 1000, den var lite jobbig att hålla ifrån på rakerna.

Lokke:
Du gör ju mästartider med SVn, du har inte provat någon annan hoj på bana. En kompis lånade min R6a och på tredje varvet körde han 1.18.19 med den.

morris

Född naken
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

Zvugge skrev:

Erik Marklund från MC Express hade Gixxer 1000 turbon med 215hk på bakhjulet, 600an med turbo låg på ca 185 om jag inte kommer ihåg fel.

Det var en 750 motor i en 600 ram åsså turbon då förstås!

Men Eriks 1000 ylade gott! Härligt ljud!

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

Zvugge skrev:
Jag stod och fotade på banan när Stenberg körde, snacka om skillnad. Vilket härligt yl det är i Hondan. Tror han har kört som bäst runt 1.13 förra året.

Erik Marklund från MC Express hade Gixxer 1000 turbon med 215hk på bakhjulet, 600an med turbo låg på ca 185 om jag inte kommer ihåg fel. Jag blev iaf omkörd på bakhjulet på start och målrakan av Erik med Gixxer 1000, den var lite jobbig att hålla ifrån på rakerna.

Lokke:
Du gör ju mästartider med SVn, du har inte provat någon annan hoj på bana. En kompis lånade min R6a och på tredje varvet körde han 1.18.19 med den.

Jo cbr'n lät verkligen arg! Det va inte SÅ våldsamt mycket hk tagit ur gixxer 1000, men ~200hk i en banhoj e nog mer än va en vanlig dödlig klarar av i alla fall.

Tack tack, jo jag måste säga att jag e lite smått nöjd själv utan att skryta för mycket. Men målet skulle ju va 1:20 och med stabila tider på <1:23 mycket lägre än det tror jag inte det går med ~185kg hoj + 97kg pilot, ~72hk och gatdäck, och hyfsad orginal utväxling.

1:18 med okänd hoj e nog helt ok! Låter som en tävlingspilot eller fd tävlingspilot?

Last edited:

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

Lokke skrev:
1:18 med okänd hoj e nog helt ok! Låter som en tävlingspilot eller fd tävlingspilot?

Det västa är att han inte varit så många ggr på bana men han saknar någon spärr. Han körde 1.19 tider mer MCnorrs hojar och 1.17 med sin egen innan kopplingen gick sönder.

Själv har jag en bit kvar.

En annan tjomme körde 1.17.71 med sin 03as R6a andra gången han var på bana men då klotade han på lördag morgon.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

Zvugge skrev:
Det västa är att han inte varit så många ggr på bana men han saknar någon spärr. Han körde 1.19 tider mer MCnorrs hojar och 1.17 med sin egen innan kopplingen gick sönder.

Själv har jag en bit kvar.

En annan tjomme körde 1.17.71 med sin 03as R6a andra gången han var på bana men då klotade han på lördag morgon.

Äh! "Nybörjartur", "flaxvarv", "bara en tidsfråga innan han skrotar"(vilket passade in på tjomme nr 2). Finns hur mycket ursäkter som helst att ta till. :crash ;)

Då finns det ju dom som, hur otroligt det än kan låta, har mer talang än en själv....:6surkart ....eller mindre vett. :rolleyes:

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Hoj
Som sagt. Man ska hålla sig på hjulen oxå.

Jag har då ingen talang alls utan får slita som ett djur för att bli snabb

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping