Kemora 29/5

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

lastu skrev:
Man får la tacka för de fina orden, snyft. Om att man var snabb då... inte gnu kommentaren (har inte sett hur en skållad sådan uppför sig). :D
Men du var aldrig fram å snacka nåt, tyvärr så kände jag inte igen dig annars hade jag nog hälsat.

Tyckte själv inte att det gick nå vidare snabbt, börja lossna lite på sista passet (var ganska sent då vi nog bara var tre kvar på banan). Hade kört mer men öhlinarjäveln sa upp sig för mig, så jag lessna å packa ihop å for hem fredag. Det börja inge bra med tomt batteri på morgonen när jag skulle starta upp hojen första gången. Strömbrytaren var knas som jag har till tändning så batteriet hade laddat ur helt, det tog till närmare tolv att ladda det innan jag alls tog mig ut på banan. Å sen till råga på allt detta med stötdämparen, fi faan va less jag vart. Fast kul var det ändå så länge det varade, nu behöver jag bara råna en bank eller nåt så jag har råd att köra nåt mer i år...

Hade sett fram emot å tjacka nå nya däck å prova, nu körde man ju med Berners gamla pirellislicks från 2001.

/lastu

Jag hade ju nog tänkt snacka men jag hann ju aldrig upp dig. :D

Typiskt att saker å ting ska börja haverera när man har rest lång väg. Det va nog mindre folk i helgen, åtminstone på lördag än på torsdag. Men som sagt kul e det.

Va å provade Ivanhoe-racings (fd Tenkate) cbr -00 också, har varit lite skeptisk till att köra en rak-4 600 i o m att man blivit van vid motorkaraktären på en twin, men jag tror nog att man skulle kunna komma hyfsat överrens med en supersport 600 också. Största skillnaden va att man kunde köra om hojar på rakan också....

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Re: Re: Re: Kemora 29/5

Lokke skrev:
Jepp, det va min.
Såg nog en gul Mille (R?) mullra förbi där också.

Hur gick det på söndagen sen? Fler som gjorde besök i terrängen bredvid banan eller gick allt lyckligt?

På lördagen va det väl 2 Mille som va inblandad i nåt, ena vurpa å andra gick kedjan AV(!) på.

En "viss" gul MilleR dammade av i första böjen, pga bakhjulssläpp & for i sandfållan- inte en skråma :tummenupp
Däremot blev en Silverfärgad vanlig Mille lite mer tilltygad efter en
omkullbromsning...På söndan var det bara nån enstaka avåkning.

Du kör ju snabbt med så lite effekt!
Jag har kört 1.22 som bäst...hojen kan man då inte skylla på ;)

Last edited:

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
originally posted by : Morris

Första gången, men definitivt inte sista!!

Aivan hullu racing!!! [/B][/QUOTE]

Hörrödurru! Du måste komma ihåg att boka in Moirana i veckan!
Så delar vi på ett släp....Svein får nog färdigt Dukken så blir vi tre igen...billigt & bra! :rock

Last edited:

Micke

`-_-´
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 *Såld* Gixxer 1000 *Såld* XJ6n -10 *Såld*
Första gången på bana för mig och måste bara säga att jag nog aldrig har haft så kul på hoj förut! :tummenupp

Bifogat

• knäskrap.jpg
    knäskrap.jpg
    103.8 KB · Visningar: 130

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Re: Re: Re: Kemora 29/5

evilv2 skrev:
En "viss" gul MilleR dammade av i första böjen, pga bakhjulssläpp & for i sandfållan- inte en skråma :tummenupp
Däremot blev en Silverfärgad vanlig Mille lite mer tilltygad efter en
omkullbromsning...På söndan var det bara nån enstaka avåkning.

Du kör ju snabbt med så lite effekt!
Jag har kört 1.22 som bäst...hojen kan man då inte skylla på ;)

Ah, men så länge man klarar av att hålla sig på hjulen så kostar det inget. :tummenupp

Jag skulle säga att jag e snabb för att va tung. ;)
Sätt 70 hk i en ~100 kg hoj med en duktig ~40kg pilot så då går det undan! :tummenupp

Egentligen e det ju vikt/effekt förhållandet på hela ekipaget som är det intressanta, det går ju inte att kompensera mycket vikt med mycket hästar.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Det finns bilder på klubbens hemsida nu...bara några få från Kemora(vi var bara där på torsdag) men fler från Motopark(fre-sön).

www.umcc.nu

morris

Född naken
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BRP sommar xr650R -01, Vinter Lynx Boondocker 800
Re: originally posted by : Morris

evilv2 skrev:
Första gången, men definitivt inte sista!!

Aivan hullu racing!!!

Så delar vi på ett släp....Svein får nog färdigt Dukken så blir vi tre igen...billigt & bra! :rock [/B][/QUOTE]

Är ruskigt sugen, kemora gav mersmak :rock
Men.....då måste jag ta ledigt 3 nattskift, hinna få hem ett drivpaket, åsså det värsta!! Övertala gumman :crash

När är sista anmälningsdan? Ska fundera lite, räkna semesterdar å så. Sen får vi se... Sugen är jag som sagt!!

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Re: Re: originally posted by : Morris

morris skrev:
Så delar vi på ett släp....Svein får nog färdigt Dukken så blir vi tre igen...billigt & bra! :rock

Är ruskigt sugen, kemora gav mersmak :rock
Men.....då måste jag ta ledigt 3 nattskift, hinna få hem ett drivpaket, åsså det värsta!! Övertala gumman :crash

När är sista anmälningsdan? Ska fundera lite, räkna semesterdar å så. Sen får vi se... Sugen är jag som sagt!! [/B][/QUOTE]

Sista anmdag:1v. före, blir alltså nu på fredag :fakta
Klart du ska med! :whip

morris

Född naken
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
BRP sommar xr650R -01, Vinter Lynx Boondocker 800
Beställt drivpaket och bromsbelägg.... Men är lite fundersam fortfarande..... Vart ska man anmäla sig? Hemsida? Kanske får den sista knuffen om jag läser lite!

Ont om kulor har man......

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping