KennethN piskar racebladen på Midlanda_bilder

Gixxer Mike

Guest
KennethN skrev:
Mittsverigebanan rular megafett :yoparty

Jasså du vill inte svara på nån av mina frågor..he he he
Ska vi köra ett race på Måndag? köra 5 varv?
bara på skoj jag behöver lite träning med konkurenter inför min första tävling..så det vore soft om du kunde ligga och racea med mig så man får känna lite jakt osv.
Seriöst vad ligger du på för tider nu då?
Jag har inte som målsättning att bli snabbast på Midlanda utan jag vill utvecklas som RR förare..så jag kommer börja tävla så fort jag fått tag i krashkåpor.
Haka på nu så blire billigare med resor osv tills jag också har fått tag i sponssorer:=)

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
men annars kan jag jaga dig,gör det nåt om jag blir ett varv efter innan vi kört 5? :hoppskrat

Gixxer Mike skrev:
bara på skoj jag behöver lite träning med konkurenter inför min första tävling..så det vore soft om du kunde ligga och racea med mig så man får känna lite jakt osv.
Jag har inte som målsättning att bli snabbast på Midlanda utan jag vill utvecklas som RR förare..så jag kommer börja tävla så fort jag fått tag i krashkåpor.
Haka på nu så blire billigare med resor osv tills jag också har fått tag i sponssorer:=)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Gixxer Mike skrev:

Tjena Micke.
Mitt mål är att komma ned under minuten på Mittsverigebanan innan 30/9 och det målet står fast. Gör jag inte det så tycker jag inte att jag hör hemma bland tävlingsfolket, så innan dess blir det inga riktiga räjs för mig i alla fall. Men jag kör gärna testräjs med dig så att du får träna. Däremot vet jag inte om det är vettigt att göra detta på en Måndagskörning då det är allmänhetens körning på banan, utan Onsdagar passar nog bättre till detta då det är RR-Träning. Om det blir finväder på Onsdag skall jag dit. Det finns nog fler som vill köra testrace med oss också. Marcus och de andra har pratat om att vi regelbundet skulle börja träningsköra riktiga race på Onsdagarna med starter och rubbet. Vi har gjort det en gång iår och det var riktigt roligt :) Det brukar också vara massor av folk där och tittar, genom att det är bilaktiviteter i depåområdet, så det blir liksom en riktig "tävlingskänsla" med publik o allt :)

/ Kenneth

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Roligt förresten att det är flera som intresserar sig för vilka tider jag sätter :)

Det blir nog nåt för den nya websajten som kanske kommer.
Eftersom jag inte tävlar ännu så kan jag ju lägga ut bilder från träningarna samt träningstiderna så kan mina sponsorer och ni andra följa min träning och se hur det går. Det verkar ju finnas ett intresse märker jag :) :)

/ Kenneth

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Summering från träningen igår.

Suverän kväll med värsta kanonvädret. En helt optimal kväll för RoadRacing.
Putsade personbästa igen :) Roligt att det går nedåt hela tiden :)
Tyvärr blev det ingen grid-uppställning och riktigt race men väl en uppsamling
av de körande på banan och race därifrån. Mitt i racet gängade växelföraren upp sig så att jag inte kunde växla så bra. Det var bara att gå i depå och gänga tillbaka den, men missade själva racet :( GixxerMike fick nog sin racingträning ändå eftersom det var många snabba grabbar på träningen igår :)

Jag har alltid kört med Honda originalbelägg men passade sist av allt på att byta belägg till värsta Performance Friction och köra in dem på sista passet. Dessa skall nu testas för fullt på nästa körning får vi se vad de går för. Riktiga utlåtandet kan man väl inte avge förrän om några veckor men det skall bli spännande att testa nåt nytt.

PS. Det var kanske därför jag körde så fort för att jag inte kunde bromsa med de helt utslitna gammbeläggen :) Eller som racefolket brukar säga..... Bromsen är farten värsta fiende..

Bilägger ytterligare ett kanonfoto av Kenneth Wikman. Dock ej från träningen igår.

Vi datorn: Er FirebladeKenneth

Bifogat

• RR-Pic33.JPG
    RR-Pic33.JPG
    114.3 KB · Visningar: 46
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
På RR-Träningen i Onsdags den 4/8 blev det inga nya personbästa för då var det laboration med fjädring, däckstryck och första riktiga testet av de nya Performance Friction GRYM-BELÄGGEN. Detta fortsatte under förmiddagen på Tokroligts bandag idag Fredag 6/8. Bytte sen till ett nytt Michelin Pilot Race II bakdäck från Sundsvalls Gummiverkstad och putsade DIREKT personbästa ytterligare med en tiondel :banana Så summan av bandagen var MYCKET bra.

Foton lär väl dyka upp som vanligt :) Ni känner ju mig :)

Ny bandag, nya möjligheter :tummenupp i morgon Lördag 7/8. Faan va roligt vi skall ha. :banana Tokroligt :) :) :)

Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Årets Mål Är Fixat !!!!

Som jag tidigare sagt till flera och skrivit i denna tråd har mitt mål med träningen iår har varit att sätta en tid under minuten på Mittsverigebanan innan sista September. Och för alla som varit nyfikna och undrat över vilka varvtider jag sätter så kommer de här. Har legat och kört på 1:00-tider senaste månaden men satte äntligen en 59:a ikväll.
59:73 blev tiden som jag satte på träningen och känslan går knappt att beskriva !!! 1½ månad till godo innan deadline :)

Nästa mål blir nu att, i stället för att ligga och snurra på 1:00-tider och sätta en 59:a, börja ligga och snurra på 59-tider och kanske sätta en 58:a under nästa år. Det omöjliga verkar ju nu helt plötsligt möjligt :) Vi får se om det går.

Det roliga var att JUST IKVÄLL stod även vår eminente ordförande i NRS ( Per Berglund ) samt ytterligare en person och klockade oss förare manuellt, så 59-tiden är samtidigt verifierad av 2st av varandra oberoende manuella klockningar. KUNGLIGT !

Bifogat

• Varv 015   1-00-32.jpg
    Varv 015 1-00-32.jpg
    3.7 KB · Visningar: 48
  • Varv 016   1-00-44.jpg
    Varv 016 1-00-44.jpg
    3.6 KB · Visningar: 47
  • Varv 017   1-00-08.jpg
    Varv 017 1-00-08.jpg
    3.6 KB · Visningar: 46
  • Varv 018   59-73.jpg
    Varv 018 59-73.jpg
    3.4 KB · Visningar: 46

Tomasol

Tjohooo
Gick med
10 May 2004
Hoj
Sxv 550 -07
Grattis härligt att höra att efter allt slit så når du ditt mål måste kännas kanon,fast det är ju kul att slita med nåt som är så kul :D

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Trevligt och lycka till med din fortsatta satsning :tummenupp Under minuten är respekt:yoparty

Grusbuse

11.37s 199,2 Km/h
Gick med
4 Apr 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR / Yamaha TT 600 / KTM 450 -05
Grattis till varvtiden!!! :tummenupp :tummenupp

Vi möts väl på NRS körningen den 18/9.. Då ska jag se om UR-Bladen hänger på din blade :yoparty

/NRS medlem nr: 072

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tack skall ni ha grabbar :)
Fast bara för man sätter några snabba varv på Mittsverigebanan betyder det ju inte att man är någon duktig RR-förare och platsar i nåt tävlingssammanhang. Det krävs mer träning för detta. Men oavsett vilket så är detta en STOR grej för mig personligen, att äntligen lyckas sätta en tid under minuten :) Och det är ju ett litet bevis på att det i alla fall går att köra fort om man tränar. Som sagt.. Nästa mål får bli att kunna hålla snabba tider under en längre period och kanske förbättra lite till.

Last edited:

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Jag kan bara rätta in mig själv i ledet och säga GRATTIS till din kanontid!

Roligt också att det är just Du som lyckas med ditt uppsatta mål, depåns mest positiva människa! :tummenupp

Får försöka ta rygg på dig vid nästa tokroligtkörning så kanske jag också kan få en anständig tid.

Ericsson

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Såld
RJ skrev:
Jag kan bara rätta in mig själv i ledet och säga GRATTIS till din kanontid!

Roligt också att det är just Du som lyckas med ditt uppsatta mål, depåns mest positiva människa! :tummenupp

Instämmer :tummenupp

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tack igen :Bugar

Å självklart så är både nästa bankörning med Tokroligt 28-29/8 och NRS bandag den 18/9 inbokad :tummenupp

Fast jag skall labba en hel del med drevning framöver så det blir väl lite ovant ett tag. Får väl se om man kommer ned i personbästa tiderna igen den närmsta tiden. I värsta fall får man väl återgå till drevningen som användes i Onsdags om man blir alltför mycket frånåkt.
Alviks MC fixade i alla fall det som många hade svårt att få fram och det var vissa storlekar på 530 drev till Firebladen... Det blev "grymme drev" från Renthal och de sista dreven kom idag. De är superduktiga på att fixa fram prylar på den firman, den saken är säker. De såg dessutom till att Renthal tillverkade drev i vissa storlekar jag ville ha. Det är kundservice det :)

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Några ytterligare "actionshots"

Micke Öström med flera har fotat på Tokroligtkörningarna.
Mera bilder hittar ni på www.tokroligt.se under knappen MEDIA

Här är några utvalda "actionshots" från hans kamera i snabbhögern E4-kurvan.

Bifogat

• Actionshot 1 Kenneth E4kurvan.jpg
    Actionshot 1 Kenneth E4kurvan.jpg
    87.7 KB · Visningar: 36
  • Actionshot 3 Kenneth E4kurvan.jpg
    Actionshot 3 Kenneth E4kurvan.jpg
    113 KB · Visningar: 35
  • Actionshot 4 Kenneth E4kurvan.jpg
    Actionshot 4 Kenneth E4kurvan.jpg
    88.3 KB · Visningar: 40
  • Actionshot 5 Kenneth E4kurvan.jpg
    Actionshot 5 Kenneth E4kurvan.jpg
    93.4 KB · Visningar: 36
  • Actionshot 6 Kenneth E4kurvan.jpg
    Actionshot 6 Kenneth E4kurvan.jpg
    101.6 KB · Visningar: 42
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Tack ! Jag skriver lite slarvigt ibland. Stavningen är rättad.

Ja, han är SUPERDUKTIG på att fota, Precis som Kenneth Wikman och de andra polarna som brukar fota åt mig. Det är kungliga bilder allihopa. Jag har mailat honom och frågat vad det kostar att köpa högupplösta bilder från honom. Väntar på svar.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
"When the laptimer is on, the bullshit is gone !"

Gick det fort med den nya lacken? annars tycker jag att du ska byta till:

When the firepaint is on, the 59 s laptime is gone? :hihi

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...