Surare än Roberts går ju knappast och dessutom är ju teamet vana.Cliff Barnes skrev:Nä en ännu surare jävel borde va grejen![]()
Goodstuff skrev:Surare än Roberts går ju knappast och dessutom är ju teamet vana.![]()
Osäker på om du är allvarlig eller inte. Tror du att din föreställning att Roberts är "sur" är skälet till att märket inte kan konkurrera om topp-placeringarna i MotoGP?valmers skrev:Där har du nyckelorden. Sparka surkarten åt helvete, så är man en bra bit på väg.
Man kan inte konkurrera för att surkarten är för dålig.Nyteknik skrev:Osäker på om du är allvarlig eller inte. Tror du att din föreställning att Roberts är "sur" är skälet till att märket inte kan konkurrera om topp-placeringarna i MotoGP?
![]()
Ojojoj, har Vermuelen helt plötsligt vad som krävs? Är inte han en medelmåtta som kör gatsoffa? Nej just det, han kvalade ju ut "mästaren" i helgen.Chris Ash skrev:Max Biaggi på Suzuki? Ja jag tror faktiskt det kunde varit något. Suzuki behöver nytt blod som har erfaranhet och som kan utveckla hojen, inte två youngsters varav den ena redan visat att han inte är mycket att hänga i granen.
Vermeulen och Biaggi hade varit en vettig konstellation tror jag.
valmers skrev:Man kan inte konkurrera för att surkarten är för dålig.
valmers skrev:Ojojoj, har Vermuelen helt plötsligt vad som krävs? Är inte han en medelmåtta som kör gatsoffa? Nej just det, han kvalade ju ut "mästaren" i helgen.
Säkert. Men för Biaggi vore det förstås att ta självmord karriärmässigt. Om har placering 2-4 med HRC´s RC211V lär han få kämpa hårt för att placera sig som femma på en Suzuki. Eftersom Biaggi inte är någon yngling längre lär Suzuki inte utveckla en ny modell åt/runt honom.Chris Ash skrev:Max Biaggi på Suzuki? Ja jag tror faktiskt det kunde varit något. Suzuki behöver nytt blod som har erfaranhet och som kan utveckla hojen, inte två youngsters varav den ena redan visat att han inte är mycket att hänga i granen.
Vermeulen och Biaggi hade varit en vettig konstellation tror jag.
Att dret-Kenny är för dålig? Ja. Om han är så fantastiskt bra, vart är kontraktsanbuden? Han borde väl vara glödhet nu, när han är officiellt kontraktslös.Chris Ash skrev:Tror du på det där själv?
De har samma hoj. Vermuelen har två (2) racehelger på RC211V. Biaggi har hundratals timmar av träning, tester och tävling på samma hoj. Helgens kval är så jävla pinsamt för "mästaren" att man bara kan gapskratta åt det.Chris Ash skrev:Om Vermeulen har vad som krävs eller inte är för tidigt att sia om. Men en styrning förtjänar han helt klart.
Vermeulens prestation gentemot Biaggi säger ingenting. Biaggi har tydliga problem med hojen.
För det första heter det begå självmord, för det andra har väl inte Biaggi någon karriär att bry sig om.Nyteknik skrev:Men för Biaggi vore det förstås att ta självmord karriärmässigt.
Strider skrev:Nej, han har tydliga problem med sig själv.
![]()
Han vann så sent som i fjol.Strider skrev:Det väl inte hänt sen 1997?
Sorry, jag är van vid Valmers.Strider skrev:-97 Ironi![]()
Sist jag kollade ingick det i förarens jobb att ställa in hojen, eller åtminstone tala om för teknikerna hur hojen känns och vad som bör ändras. Klarar inte "mästaren" av det har han inte i MotoGP att göra. Melandri, Hayden och Gibernau har exakt samma hoj som Biaggi, och radar upp race- och kvalresultat i toppklass.Chris Ash skrev:Det har väl knappast undgått någon att när hojen passar Biaggi så är han fortfarande bland de absolut snabbaste i världen.
...och om de andra har en mycket dålig dag.Chris Ash skrev:Det har väl knappast undgått någon att när hojen passar Biaggi så är han fortfarande bland de absolut snabbaste i världen.
valmers skrev:Sist jag kollade ingick det i förarens jobb att ställa in hojen, eller åtminstone tala om för teknikerna hur hojen känns och vad som bör ändras. Klarar inte "mästaren" av det har han inte i MotoGP att göra. Melandri, Hayden och Gibernau har exakt samma hoj som Biaggi, och radar upp race- och kvalresultat i toppklass.
Pudelns kärna; du snackar om 500-VM och 2001. Vi skriver snart 2006, och klassen heter MotoGP. Nya hojar, nya förare, snabbare, proffsigare, bättre, mer pengar i rullning. Biaggi pallar inte trycket.Chris Ash skrev:Jo Biaggi underpresterar något å det grövsta just nu och jag förstår att han är tacksam att hacka på nu när Hayden för första gången på 3 säsonger ligger före honom i VM. Men det är samtidigt faktum att Biaggi så sent som i år har kört jäkligt bra i några race, vilket visar att han ändå kan än. Bland annat Motegi och Brno, ofta från dåliga kvalplaceringar. Just kvalandet har varit väldigt dåligt, svårt att tro att det är samme man som 2001 tog 7 st pole positions i 500-VM.
valmers skrev:Pudelns kärna; du snackar om 500-VM och 2001. Vi skriver snart 2006, och klassen heter MotoGP. Nya hojar, nya förare, snabbare, proffsigare, bättre, mer pengar i rullning. Biaggi pallar inte trycket.
När Biaggi mässar om sitt "front end chatter" som en gammal raspig LP-skiva, löser hans konkurrenter med samma materiel problemet istället för att gnälla. Biaggi klarar uppenbarligen inte av det.Chris Ash skrev:Du menar att Biaggi kör lika bra nu som 2001 men att motståndarna blivit bättre? Eller hur....
Det är iofs inte bara Biaggi som har haft problem med front end chatter på Hondan och när klagade han på det senast?valmers skrev:När Biaggi mässar om sitt "front end chatter" som en gammal raspig LP-skiva, löser hans konkurrenter med samma materiel problemet istället för att gnälla. Biaggi klarar uppenbarligen inte av det.
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |