Ketchup - jävulens påfund??

Mitra

Cava Leonem, 119.1 db
Gick med
29 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZZR600
Vafalls.
Köttfärssås gör man inte på fläskkött.
Det är mer för koldolmar o dyl.

Ketchup är ju en kanoningrediens när man tillagar sötsur sås t ex.

Men som tillbehörskrydda till maten är det för sött.

Liksom djävulens påfund att ha ananas i mat, helt korkat, är alldeles för sött.

Ananas i mat är GOTT :fakta

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
Vd köper du för griskött :va

För svenska grisar är inte fullproppade med hormoner och antibiotika, finns mycket stränga regler runt vad du får ge till slaktdjur och hur många dagar innan slakt som du får ge antibiotika. (och det gäller alla typer av djur)

Nu har du förstört mitt fina skämt genom att analysera det. :mad:

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
(...)medan dom som hatar ketschup föraktar och hatar ketschup älskarna eftersom de inte lägger ner tiiiiiiiid o käääääääärlek på sin mat(gays)

Fel - jag har inte ens nåt emot såna som dricker Pripps Blå (bara de gör det för att bli fulla och inte för att det är gott (Smaken sitter i Styrkan (tm)(Nej, jag kan inte LISP (Googla om du inte vet vad det är (Det senare är ett ganska roligt skämt, imho (Åtminstone för programmerare))))).

Tid och kärlek är inte gay. Kolla bara på Jörgen och vad han lägger ner på sin moppe... :glömdet

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Ena sidan har något som den andra är avis på, kebab eller sjalar eller nåt :D

Vi kanske ska dropbomba massa mcdonalds ketshup påsar där?

Ja jävlar, vi är nog nåt på spåren här :tummenupp

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Ska vi se här... Om jag har viltfärs i köttfärssåsen så har jag en ...morotssås? Nja, jag tycker fortfarande det är en köttfärssås, även om den smakar bättre än gris-som-käkat-hormoner-och-antibiotika-hela-livet-och-sedan-blivit-inklämd-med-350-andra-grisar-och-fått-en-idiotisk-mängd-adrenalin-ut-i-alla-muskler-innan-den-blivit-skjuten-och-mald-till-köttfärs-sås.

:tungan

vilt i såsen blir viltfärssås,

btw i köttfärssås har man köttfärs och köttet kommer från kossan

har du griskött heter det fläskfärs

så finns det blandfärs som brukar bestå av 70% kossa och 30% gris

är det ngt annat du vill få utklarat när vi ändå håller på?

Linkan_85

Guest
MM världens sjukaste tråd.... Ett gäng skriver om mens o det andra om god mat...ehhhh:va

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Ketchup används restriktivt. Jag hade en nära-ketchup-upplevelse för några år sedan som för alltid kommer förfölja mig:

Polarn fyllde år och hade grillfest. Hans gode far är importör så det var riktigt fint nötkött. Till detta serverades hemgjord potatisgratäng och aioli m.m. Till bordet hade jag en flicksnärta av rang. Hon hade lagt upp kött, gratäng, aioli och sallad på sin tallrik och jag skulle just drista mig till att önska smaklig måltid när hon ber att få in ketchupen. Hennes önskan tillmötesgås, och jag tvingas därefter bevittna hennes fullbordade våldtäkt på denna måltid. Det gick knappt att se vad som låg under ketchupen när hon var klar.:skrämd

Skulle vara så skönt om jag hade fått dra fram den ljuddämpade Lugern och stilla hennes oro en gång för alla.:kulspruta :cpparty

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Last edited:

Okej

Folkilsk
Gick med
30 Jul 2007
Hoj
Moddad XJ600s
Ketchup har man bara till korv me brö' och möjligtvis te hamburgare. Till hamburgare är det dock go'are att byta ut ketchupen mot Sweet Baby Rays BBQ Sauce. :tummenupp

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Ketchup har man bara till korv me brö' och möjligtvis te hamburgare. Till hamburgare är det dock go'are att byta ut ketchupen mot Sweet Baby Rays BBQ Sauce. :tummenupp

Varför byta ut :va
Det är ju 2 sidor på en burgare :D

zynthaxx

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-06 Buell XB12X
vilt i såsen blir viltfärssås,

btw i köttfärssås har man köttfärs och köttet kommer från kossan

har du griskött heter det fläskfärs

så finns det blandfärs som brukar bestå av 70% kossa och 30% gris

är det ngt annat du vill få utklarat när vi ändå håller på?

Så du tycker inte att nötfärs är ett mer korrekt namn på färs på ko? Och inte ser du nån gå omkring och vilja ha spaghetti med nötfärssås!
Jag kommer att fortsätta envisas med att färs på kött är köttfärs oavsett vad köttet kommer ifrån. Sen kan man specificera vad man menar, men om du tittar på vad svenska skolor dristar sig att kalla köttfärssås, så tycker jag inte du ska klaga på att jag ansåg att färsen blir bäst om den är gjord på vilt. :mad:

:D

Last edited:

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Så du tycker inte att nötfärs är ett mer korrekt namn på färs på ko? Och inte ser du nån gå omkring och vilja ha spaghetti med nötfärssås!
Jag kommer att fortsätta envisas med att färs på kött är köttfärs oavsett vad köttet kommer ifrån. Sen kan man specificera vad man menar, men om du tittar på vad svenska skolor dristar sig att kalla köttfärssås, så tycker jag inte du ska klaga på att jag ansåg att färsen blir bäst om den är gjord på vilt. :mad:

:D

:fyllisar :blah

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
Vafalls.
Köttfärssås gör man inte på fläskkött.
Det är mer för koldolmar o dyl.

Ketchup är ju en kanoningrediens när man tillagar sötsur sås t ex.

Men som tillbehörskrydda till maten är det för sött.

Liksom djävulens påfund att ha ananas i mat, helt korkat, är alldeles för sött.
det däremot håller jag med om ananas brukar de lägga på maten om de vill dölja smaken typ skämt kött ,men det kanske de säger om ketchup oxå?:D

Tur att någon är med och styr upp tråden :tummenupp

Är det första gången du är inne på SH?? :D
haha ja jag är förvånad att det inte spårat ur mer:D

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(

Men vaffan...på korv med bröd har man senap och ingen jävla ketchup.

Möjligvis kastar man på lite rostad lök, och vill man smaska till det, då lägger man på räksallad.

På hamburgare ska man ha lots of dressing av nåt slag. I brist på dressing så går majonäs bra. :)

//M

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...