BigB
Ny medlem
Tjena bara undrar ifall någon använder Superiorlayers kevlar jeans.vill bara ha lite info Då det inte står så värst mycket på deras hemsida. Är dom tex CE godkända? dom är ju rätt billiga annars
Sökte lite snabbt:
http://superiorlayer.com/terms/
Superior Layer mc-jeans är förstärkta med kevlar och fodrade på insidan för absolut bästa säkerhet. Superior layer CE-godkända höftskydd och knäskydd ingår i varje par Kevlar jeans.
Superior Layer Kevlar jeans står emot skrapskador bättre än skinn och kan rädda dig från allvarliga skador. Superior Layer Kevlar mc-jeans är tillverkade med fokus på att skydda dig när olyckan är framme, samtidigt som du skall känna dig ledigt klädd och se snygg ut.
Skulle gärna se riktiga tester men jag litar på kevlar , känns bättre än att åka i allväders som jag gör annars
https://www.youtube.com/watch?v=6u_1yPMwQL8
Även om jag själv slarvar och många gånger åker i jeans så tror jag ändock att racinggubbarna vet vad som är bäst att köra med i höga farter. Skulle kevlar va säkrare än läder skulle de antagligen rejsa runt i det kan jag tänka mig.
Själv letar jag efter smala kevlarjeans, alltså inte med utsvängda ben. Men tyvärr ser en stor del av kevlarjeansen ut att komma direkt från Dressmans lager.
Eagle Gear introduces a FULLY LINED safety jeans, which look, feel and wear like a pair of luxury jeans and at the same time are Dupont™ Kevlar® enforced. Dupont™ Kevlar® are trademarks or registered trademarks of E.I du Pont de Nemours and Company or its affiliates. These jeans are enforced with 100% Kevlar®.
These Jeans come with added safety of protective aramid lining in high impact areas for protection. Protective aramid material used on hip, thigh and knee areas and is double stitched with cotton lining on inside of jeans and secured to avoid any slipping from its position.
CE knee and hip removable armour CE EN 1621-1 approved
Själv letar jag efter smala kevlarjeans, alltså inte med utsvängda ben. Men tyvärr ser en stor del av kevlarjeansen ut att komma direkt från Dressmans lager.
Kör med kevlar, har aldrig vurpan med dom iofs men dom är jävligt sköna och svala jämfört med skinn.
Tycker dock testet du länkade till är lite missvisande då han håller maskinen på samma ställe och pressar ner den så pass så att en bit av slippappret går av. När han kör på sig själv så kör han den fram och tillbaka utan att trycka lika hårt tycker jag det ser ut som.
Sen kan jag tänka mig att kevlarjeans håller bättre då du först ska nöta dig genom jeansen och sen ska du nöta hål på kevlaren innan du når huden.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Jeans håller inte en halv sekund om du kraschar i 100km/h. Dessutom bränner/smälter det fast i huden.. Tur att det sitter Kevlar på insidan!
Du kan ju köpa ett par vanliga jeans som uppfyller dina estetiska krav och sen skicka in dem till www.rusteprotection.com så får de sy in kevlar och höft-/benskyddsfickor i dem.
Och nej, jag är inte anlitad av dem för att härja i varenda kevlarjeanstråd här på sporthoj. Men jag är nöjd med mina och det känns dumt att inte tipsa om dem då det verkar vara precis det som efterfrågas.
Jag måste hålla med. Ruggigt nöjd och skydden sitter perfekt i dem!
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |