Kicka backspegel moment

Lassis

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Hoj
Kawa Zx10r -04
Hoppas att du menar hans egen backspegel...för det där va jävligt uselt kört och enbart hans eget fel...

Hur fan ska bilisten kunna hinna uppfatta en båge som kommer i dubbla hastighetsbegränsningen sådär?

Last edited:

tommi

Guest
Skön väg det verkar vara iallafall,men inte helt rutinerat att köra så fort när man inte ser runt hörnet :rolleyes:

fast det är klart man har säkert gjort likadant nånstans skönt att det inte hände mer än skakis i kroppen :tungan

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Man kan ju hoppas att MC-föraren slutar lita till turen och tar sin överlevnad i egna händer efter den incidenten.

Sen kan man ju konstatera att trots motorcyklistens bristande omdömme så fanns det gott om plats på vägen, hade han bara siktat till vänster om bilen så hade det gått galant. Nu riktigt känner man hur han stirrar på bilen och tänker: Shit, den ser jävligt hård ut!
Där man tittat hamnar man. Blicken framför allt.

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
nästa år!!!
Ja jag skulle i alla fall inte vilja anklaga bilisten för minsta fel. Skymd sikt, krön, bilen var i princip ute på vägen när man siktar bilen från hojen, hojar bombar på i vad vet jag 120 på 70 väg....

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Mc-föraren chansade ju uppenbarligen, krön/skymd kurva får man ju vara berredd på att oförutsedda hinder kan dyka upp, istället håller killen kvar fullgas. Även om billisten stått still och väntat med att svänga ut hade jag aldrig vågat hålla fullgas förbi...Går aldrig att lita på andra i trafiken...

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
På den där sträckan med det där gräset så skulle jag nog snarare gissa på 50-zon (om det nu är metric) så hur kan man tycka att bilisten gjort något fel när något pucko kommer i nästan 3 ggr hastighetsgränsen? :va
Är ju även illa om det nu är en 70-sträcka...

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Hade varit MYCKET värre om bilen hade svängt vänster eller om en mötande bil hade svängt vänster! :gnissla :huvet

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Så kan det gå. Men även om han hade smällt så hade det inte varit någon annans fel än hans eget.
Har lärt mig den hårda vägen att man ska ha ordentlig koll på utfarter när man är ute och kör. Alla har inte fått PM:et om att deras hemväg blivit GP-bana.

recman

Beta ver. 0.1
Gick med
29 Sep 2007
Hoj
KTM 625 SMC -05
Jag skulle inte nöja mig med en backspegel, jag hade kickat sönder hela hans frontkåpa! :smasha

Glenn K

Mr wheelie
Gick med
4 May 2007
Hoj
BMW K 1300 GS -24, KTM950, Husa450
Denna har varit uppe förr.....

Här får hojåkaren får ta på sig missen helt, även om påfarten var lömsk....

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Utfart med dålig sikt ska man accelerera upp till lagstad hastighet SNABBT får man väl lära sig i trafikskolan. Dendär bilen kör ju som han hade sirap i tanken.

endå 90% hojens fel

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Hade golfen istället gjort en vänstersväng så hade nog historien blivit betydligt otrevligare. :brinnerup

Motorcyklisten borde verkligen ta sig en funderare på vad h*n sysslar med...

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!