Kicka backspegel moment

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Man kan ju hoppas att MC-föraren slutar lita till turen och tar sin överlevnad i egna händer efter den incidenten.

Sen kan man ju konstatera att trots motorcyklistens bristande omdömme så fanns det gott om plats på vägen, hade han bara siktat till vänster om bilen så hade det gått galant. Nu riktigt känner man hur han stirrar på bilen och tänker: Shit, den ser jävligt hård ut!
Där man tittat hamnar man. Blicken framför allt.

Jag tror inte han riktigt vågade chansa på en omkörning pga kurvan med skymd sikt. Man vet dessutom inte säkert vad golfen är på väg att göra för manöver. Golfen kunde lika gärna ha fortsatt med en u-sväng så jag är inte helt säker på att det är som du säger.

I vilket fall som helst så skulle ju en olycka varit helt och hållet hojförarens fel med tanke på hastigheten.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ett annat klipp där idioten på två hjul faktiskt får skylla sig själv.

Ja jösses! Påminner mig om förra helgen då jag med bil möter en puckad brud på cykel som sträckte ut vänsterarmen och därefter gjorde en vänstersväng så att hon skulle ha blivit min kylarprydnad om jag hade råkat titta ner på stereon istället för hennes u-ringning.

drm4rtin

med lem
Gick med
9 Mar 2010
Hoj
2007, Suzuki DL1000, 2002, Yamaha FZS600.
Mötande bilar innan inbromsningen verkar vara tyska sånär som den första som är en Skoda. Registreringsplåten på Golfen följer dessutom mönstret för en Stuttgart-registrerad bil.

Tycker dessutom skyltarna påminner om dom i Tyskland (var iofs ett år sedan jag såg nån tysk trafikskylt senast).

Last edited:

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Gräset som där växte återfinns endast i Niedersachsen.
F.ö anser jag att motorcyklisten bör avlobotomeras.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Får jag okså gnälla om vi ska vara moralkärringar.

Man ska ike bringa snabbare sitt fordon en man kan stanna, sen körde han ju inte specielt fort på den breda fina vägen, men skulle det gått fortare skulle han troligen blivit 1 i statistiken bland olyckor.

Sen va det nån annan som klaga om skyd när han blev på körd bakifrån, tror att även om han skulle haft en bra stövel med skydd skulle han fått ont när föraren bakom kom i sådan fart o träffa rakt på foten.

Jag kör inte med mycke skydd jag häller men jag har ju ändå inget vätigt innan för panbenet, här har ni trevligare väg o smalare o skogigare o studsigare, men jag våga inte mer en 200, får skämmas :Bugar

Bifogat

• hindås.JPG
    hindås.JPG
    48.9 KB · Visningar: 66

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Får jag okså gnälla om vi ska vara moralkärringar.

Man ska ike bringa snabbare sitt fordon en man kan stanna, sen körde han ju inte specielt fort på den breda fina vägen, men skulle det gått fortare skulle han troligen blivit 1 i statistiken bland olyckor.

Sen va det nån annan som klaga om skyd när han blev på körd bakifrån, tror att även om han skulle haft en bra stövel med skydd skulle han fått ont när föraren bakom kom i sådan fart o träffa rakt på foten.

Jag kör inte med mycke skydd jag häller men jag har ju ändå inget vätigt innan för panbenet, här har ni trevligare väg o smalare o skogigare o studsigare, men jag våga inte mer en 200, får skämmas :Bugar

tack för tipset om vägen. Den skall testas även om det är way OT! ;D

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
tack för tipset om vägen. Den skall testas även om det är way OT! ;D

Men man får ta det lungt o passa sig på vissa ställen för som sakt finns rätt många avfarter i anslutning till uppfarten till hus, men som sakt det e en del svängar o inte specielt långa rakor.

Men den vart inget skoj o köra i regn som jag gjorde igår på väg hemmot, span bara 1-2an, så det blev lungnköra tills man kom upp på hindåsrakan :yoparty tyglar inte min brummmm i regn en men börjar få in snitsen på tort underlag mer o mer, onödigt o köra omkull i onödan så tar inte onödiga risker, kör häldre för långsamt i kurvorna o ser vad som är på andra sidan i den blinda kurvan så jag hinner stanna om det skulle vart något.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!