Har gjort detta men vill vara säker. Någon annan som vet vilken del jag behöver?
Passar denna min Husaberg 650 -02
: 80033050000 KICKSTARTER SHAFT 03
Mvh
Den ska passa. Så vitt jag vet så passar kickaxel från -00 och frammåt. Inte så mycket ändrat nere i motorn från 01.
03 kom annan primäraxel. Dilemma för dom som har äldre husor och vill ha slirkoppling. Typ Johan K mfl.
Ett tipps till alla Husaägare så inte benen och kickar smäller av,,, Köp ny KTM autodecomphistoria som sitter på kammen , man sätter dit ktms decompvridgubbe och dennes fjäder helt enkelt och då ska det tydligen bli för bra,,,betydligt mer lättkickad och starmotorer börjar fungera OBS Jag har ej provat!! Läste detta på soe!! Men ska snart prova på en 02a...... Kostar bara 350 kr komplett med fjäder.
art nr 590.36016.000 (decompen)
art nr590.36.017.000 (fjädern)
Det sitter sån där i din hoj redan,så skillnaden blir nog inte så storNågon som provat detta här oml det funkar ?
Om startmotorn "slirar" brukar det bero på att frihjulet är slitet 800.40.026.000
Verkar vara ganska vanligt de där... Lyckades med precis samma sak med min Husa 650 -02 igår... gick av precis där bulten å splinesen slutar. Men hade läst om de så jag vart ju inte direkt chockad lite slött bara då det tar lite tid att få delar till Åland.
Tänkte iaf köra på en sån här: 80033050000 KICKSTARTER SHAFT 03 983,00 SEK + testa KTM:s decompgrunka som tipsades i denna tråd.
Nån annan som har erfarenhet om decompgrejen funkar å om de bara e å skruva dit lr om de måste modifieras nånting?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|