Killkörning Skåne 19/7

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Svar på varför killkörning.

En grupp killar behöver visa varandra att dom är den starkaste alfahanen på vägen o kör snabbast av alla o kanske över sin förmåga.
Vi konkurrerar med varandra.
Det blir ett tokhögt tempo o man behöver inte skämmas för att man är rädd genom hela rundan.

Kan tala för mig själv när jag hade tagit kortet -08 och körde med RR så
kände mig mest ivägen eftersom alla körde fortare än mig...
Det resulterade i att jag försökte köra ÖVER min förmåga o var nära att krascha.

Man blir ganska ledsen o irriterad över att få säga
- Vad ska du med en 10:a till när du inte kör fort.
- Kom igen nu, vrid på rullen...
- Vi trodde nästan att du hade åkt vilse..hahahaha öka lite nu...

Hahahahaha .... och så väljer du en dag du vet att jag inte kan vara med på eftersom jag har grabbarna.

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750
Sant.. 2.5pix eller Gott sällskap samt massa trevliga och vad än så länge sett, söta töser, i läder, hmmz :D

Följ nu med, så ska jag göra allt jag kan för att para tillsammans dig med Vilse när vi möter upp cheyerna i Röstånga! :tuttar :D :krama

PS: Nej Vilse, du har inget att säga till om..! :näsblod

14:00 på Statoil i Staffanstorp, sen kör vi Hörbyrundan och stannar på Assars i Hörby för att fylla på vätskeförådet! Sen blir det touring till Eslöv och tar en bit av Eslövsrundan, för att möta upp cheyerna i Röstånga och fika..

Sen fortsätter vi på Eslövsrundan, efter vi har bestämt om vi ska köra hela rundan eller bara tar slutpartiet och avslutar dagen i Eslöv.

Hur låter detta?

Självklart blir det inget om det regnar eller snöar!

Last edited:

henriksson.

Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750
Tyck inte synd om honom Wilcan och henriksson verkar ju ha hittat varandra:D så där kan vi killar räkna bort 2 konkurenter om er kjoltyg:D

Passa dig, jag raggar på allt med två ben och tillstymmelse till bröst :tuttar :yoparty :tungan

No offence Wilcan :rolleyes:

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Fick nya direktiv av regeringen (inte lätt att vara hunsad), men de verkar bli H-stad imorgon förmiddag, dock hoppas jag kunna ansluta på vägen hem i Röstånga eller nått. Vilken tid kommer ni att möta cheyerna där?

Var e fikat? Lotta på Åsen?

henriksson.

Gick med
25 Jul 2008
Hoj
GSX-R 750
Fick nya direktiv av regeringen (inte lätt att vara hunsad), men de verkar bli H-stad imorgon förmiddag, dock hoppas jag kunna ansluta på vägen hem i Röstånga eller nått. Vilken tid kommer ni att möta cheyerna där?

Var e fikat? Lotta på Åsen?

Ingen aning, Lotta på Åsen ligger väl inte nära Röstånga, haha?? :va

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Nära o Nära, 5-6 min körväg

Ja ja, jag tittar in under morgondagen o ser om ni sätter en mötesplats/tid med töserna.

Röstånga -> Lotta

Last edited:

sampallo

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2009
Hoj
Ducati M900 96
Jag hänger på imorgon om vädret tillåter :) Paxar också platsen längst bak i ledet för allas säkerhet :p

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
hmm.. lite slag under bältet tycker jag, alla kör efter egen förmåga. hinner man inte hänga på, så skall man släppa... byta grupp, eller lägga sig sist
:tummenupp

Det var bara menat som lite småkul, inte som ett slag under bältet. Självklart ska man inte bara gasa utan att veta vad som finns bakom nästa backe (typ nedförsbacke och en högersväng)

som du säger WW, hinner man inte, släpp efter. försöker också leva efter dessa goda råd, även om man kan bli lite för "passionerad" ibland.

Jo det har gnagt lite i samveten det där. :rolleyes:

Det tycker inte jag att det ska göra. Du stannade och frågade om alla var nöjda med tempot (då jag tyckte att det gick lite slött om du kommer ihåg ;)
Det var helt enkelt en missbedömning av hastighet och det har inte du nån kontroll över :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping