Kinamoppe med missljud?

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Vet att de låter förjävligt redan från början men det har kommit mer missljud på min och undrar vad det kan vara. Hojen är ny och har bara gått ca 1,5 h. I början så körde jag cirka en tank i lungt tempo, sedan har jag kört för fullt. Aldrig legat å pressat den på toppvarv men ofta dragit den till topp för att sedan bromsa inför sväng. (en film när vi kör: http://drive.to/tias/minimoto/minimoto3.AVI) Nu låter den typ, ting ting ting ting ting, ungefär så som den jobbiga grodan. :hihi Ljudet följer inte motorns gång utan låter oregelbundet. Alltså ljudet kommer inte varje gång kolven passerar en viss punkt. Trodde först det var kolvringarna som slog i någon av portarna men vet inte säkert. Kanske finns någon med samma ljud som vet vad det är?

\Masonit

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Kollat kedjan/bakbromsen?

På min så låg en skruv i oket bak imot skivan, lät iofs inget, men skulle kunna vara nått liknande på din... Hur är kedjan spänd? Snurra på bakhjulet o känn undertiden, min är inte lika spännd hela varvet runt :hihi

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
NSR_Martin skrev:
Kollat kedjan/bakbromsen?

På min så låg en skruv i oket bak imot skivan, lät iofs inget, men skulle kunna vara nått liknande på din... Hur är kedjan spänd? Snurra på bakhjulet o känn undertiden, min är inte lika spännd hela varvet runt :hihi

Det är inte när hojen rullar utan det kommer från motorn. Exakt var från motorn är svårt att höra.

\Masonit

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r6 -99
om ljuder kommer från motorn så kan det vara mycket.
kan vara ett lager som håller på gå sönder,
kan varit ngt skit som kommit upp i cylindern och inte spolas ut genom avgaserna, dåliga kolvringar, eller att den kanske tänder lite tidigt så att knackningar uppstår.

Så montera ner motorn och kolla igenom cylinder och kolv, lager osv.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Ja.
Andreas_ace skrev:
om ljuder kommer från motorn så kan det vara mycket.
kan vara ett lager som håller på gå sönder,
kan varit ngt skit som kommit upp i cylindern och inte spolas ut genom avgaserna, dåliga kolvringar, eller att den kanske tänder lite tidigt så att knackningar uppstår.

Så montera ner motorn och kolla igenom cylinder och kolv, lager osv.

Ok, borde inte vara lager iom att den är helt ny. Att montera ner allt låter jobbigt. Kör tills det rasar istället. :tummenupp

\Masonit

roddjer_daddy

Funderar på könsbyte
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
Honda CR 500r
Masonit skrev:
Vet att de låter förjävligt redan från början men det har kommit mer missljud på min och undrar vad det kan vara. Hojen är ny och har bara gått ca 1,5 h. I början så körde jag cirka en tank i lungt tempo, sedan har jag kört för fullt. Aldrig legat å pressat den på toppvarv men ofta dragit den till topp för att sedan bromsa inför sväng. (en film när vi kör: http://drive.to/tias/minimoto/minimoto3.AVI) Nu låter den typ, ting ting ting ting ting, ungefär så som den jobbiga grodan. :hihi Ljudet följer inte motorns gång utan låter oregelbundet. Alltså ljudet kommer inte varje gång kolven passerar en viss punkt. Trodde först det var kolvringarna som slog i någon av portarna men vet inte säkert. Kanske finns någon med samma ljud som vet vad det är?

\Masonit

MAN SKA INTE KÖRA MED KINAMOTO :huvet . DET ENDA DOM DUGER TILL ÄR ATT HA HEMMA PÅ BARDISKEN O SE FRÄN UT :) . NÄR MAN HAR POLARNA HEMMA PÅ FÖRFEST KAN MAN ÄVEN STARTA DEN O GASA LITE. MEN MAN SKA INTE KÖRA PÅ DOM. DET DUGER DOM INTE TILL. :tummenupp

HAR EN BLATA DU KAN KÖPA,DET HÅLLER. Pris: 6K

Jnt

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
cr 125, t7a och en skitsöt mini ;D
roddjer_daddy skrev:
MAN SKA INTE KÖRA MED KINAMOTO :huvet . DET ENDA DOM DUGER TILL ÄR ATT HA HEMMA PÅ BARDISKEN O SE FRÄN UT :) . NÄR MAN HAR POLARNA HEMMA PÅ FÖRFEST KAN MAN ÄVEN STARTA DEN O GASA LITE. MEN MAN SKA INTE KÖRA PÅ DOM. DET DUGER DOM INTE TILL. :tummenupp

ok, du vet mkt ;D

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Kolla det övre motorfästets skruv som sitter i ramen, det ger ett jobbigt läte när det är löst.

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r6 -99
En blata kopia ligger på ca 6000kr, en äkta ligger på 10 för enklare modeller och uppåt.

En blata kopia ( KINA) får man för 6 papp.
och det är samma kvalité som dina påstådda "kina"minis

Är själv helnöjd med min minis och del håller. Visserligen trimmad, men inget är bytt på den.

roddjer_daddy skrev:

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...