Kinas GP

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
å han grinade lite mer :)

Bifogat

• IMG_4984 (Large).JPG
    IMG_4984 (Large).JPG
    111.4 KB · Visningar: 108

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
fast han såg ju ganska tuff ut när han åkte ut ur depån hehehe

Bifogat

• sete.jpg
    sete.jpg
    109.5 KB · Visningar: 129

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ravetrancer skrev:
Han knappade in på Rossi av en anledning och det var att rossi dämpade tempot något sista varven, Jaque hade inte en chans.
Det är klart att Rossi kunde åka på sitt stora försprång från tidigt i racet då Jacque var tvungen att åka genom hela fältet. Men Rossi själv sa ju att Jacque var snabbare än honom. För en gångs skulle såg det ut som Rossi inte hade mer att komma med.

Ordningen lär väl vara återställd till Le Mans, tror knappast att Kawan kan konkurrera med Honda och Yamaha än på torrt. Den här andra platsen var Jacques förtjänst helt och hållet. :yoparty

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ninjaboy skrev:
Det är klart att Rossi kunde åka på sitt stora försprång från tidigt i racet då Jacque var tvungen att åka genom hela fältet. Men Rossi själv sa ju att Jacque var snabbare än honom. För en gångs skulle såg det ut som Rossi inte hade mer att komma med.

Ordningen lär väl vara återställd till Le Mans, tror knappast att Kawan kan konkurrera med Honda och Yamaha än på torrt. Den här andra platsen var Jacques förtjänst helt och hållet. :yoparty
vad som sagts på preekonferensen vet jag inte , kan bara säga vad jag såg i Kina LIVE, Rossi slog av mycket tidigare dom 4-5 sista varven på rakan, kanske kännde han att Jacque inte hade tillräckligt med marginal för att hinna ikapp o valde att köra säkert....?

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Swedie skrev:
Tycker det är helt sjukt vad dom kör i regn!!!
en sak på tv, men att se dom LIVE i regn, helt sjukt, fattar fan inte. Vissa imbromsningar på rakan resulterade i små stoppies dessutom, o lite sladd på bakan några ggr o ändå grepp mot asfalten, fattar fan inte ??? :va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ravetrancer skrev:
vad som sagts på preekonferensen vet jag inte , kan bara säga vad jag såg i Kina LIVE, Rossi slog av mycket tidigare dom 4-5 sista varven på rakan, kanske kännde han att Jacque inte hade tillräckligt med marginal för att hinna ikapp o valde att köra säkert....?
Jag har också sett live och allt framgår mycket sämre där, man är ju där för atmosfären och ljudet. Resultatmässigt är det bäst på TV. :D

Rossi visste i alla fall inte ens att det var Jacque för hans depåpersonal kunde inte skriva hans namn på depåtavlan utan skrev bara O. Rossi trodde det var en kines. :rofl

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ninjaboy skrev:
Jag har också sett live och allt framgår mycket sämre där, man är ju där för atmosfären och ljudet. Resultatmässigt är det bäst på TV. :D

Rossi visste i alla fall inte ens att det var Jacque för hans depåpersonal kunde inte skriva hans namn på depåtavlan utan skrev bara O. Rossi trodde det var en kines. :rofl
Vad framgår sämre? Jag satt på grandstand A under MotoGP och hade god kolla på det mesta, samt att min leverantör översatte titt som tätt vad som sades :)

Varför trodde han att det var en kines? Nån kines som kör MotoGP?

sandstream

Guest
Ravetrancer skrev:
Varför trodde han att det var en kines? Nån kines som kör MotoGP?
De var väl ett par wildcard-kineser med om jag inte minns fel, två röda hojar som vart varvade.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
De var väl ett par wildcard-kineser med om jag inte minns fel, två röda hojar som vart varvade.
Battaini och Ellison på Blata hojarna. Inga Kineser i MotoGp men väl i 250 och 125.

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kan dom inte skriva Jacque så kan dom isf skriva KAW eller nr på hojen....då hade han nog fattat bättre.....

sandstream

Guest
Ravetrancer skrev:
kan dom inte skriva Jacque så kan dom isf skriva KAW eller nr på hojen....då hade han nog fattat bättre.....
Japp!
Kanske dags för dem och skaffa tavlor som liknar dem som används vid tex fotbollsmatcher för att visa byten och stopptid.
Borde gå att göra större och kunna styras av en dator vid sidan om, eller varför inte i en display på hojen :)

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
När jag såg Rossis tavla stod det iaf "OJ" på den. Det vet han definitivt vem det är.

Coola Ola

Guest
Ravetrancer skrev:
Han knappade in på Rossi av en anledning och det var att rossi dämpade tempot något sista varven, Jaque hade inte en chans.
Men jag vart fan jävligt impad av Jaque, han körde gryyyymt bra, hoppas man får se mer av honom :)
Rossi släppte av mycket tidigare på rakorna dom sista 4-5 varven.
Sete, ja han grinade :)

"When I saw Olivier's name on my pit board I didn't understand who it was because they only put an 'O' on there. I thought “who is O?” I thought perhaps it was a Chinese rider – then I realised it was OJ!" laughed Rossi who eventually beat the #19 by 1.7secs. "At the end of the race he was faster than me but I managed to keep out front and win the race."

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
Goodstuff skrev:
Grymt kul för Jacque med en andraplats! Som inhoppare kan han ju chansa litegrann men det är ju inte hela sanningen tilld en fina placeringen.
Rossi vinnare på regn, på en Yamaha trodde jag inte på men han bevisar att han är grym.
Melandri visar sin riktiga potenial - kul!

Hoppas faan att OJ får fortsatt förtroende några räjs!! Skulle va så kul om han kunde få Kawan på fler pallplatser. Roligt också att någon otippad kommer in så där och slår till.

JB

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
All respekt till Jacque men fler pallplatser blir det inte, om inte manfallet är stort. Han är långsammare än Nakano varje dag.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln