Kinnekulle 19 och 20 Augusti med SMC Väst

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hejsan!
En fråga gällande SMC och Kinnekulle.
Finns det funderingar på att ha mer körningar på Kinnekulle nästa år?
Borde det inte finnas ett tillräckligt stort underlag för mer bandagar?
Mvh Marcus
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
SMC kör kursdagar på bana, inte bandagar ;). Hursomhelst...

Jättekul att det efterfrågas fler kursdagar!
Dock måste vi, för att kunna hålla nere priset för deltagarna, räkna på i stort sett fulla kurser vid break-even. Dvs att det är en balansgång mellan att tillhandahålla många kursdagar, men faktiskt få dem att gå runt också (dvs fylla dem).

Sen, utöver att faktiskt fylla kurserna med deltagare, behövs det en enorm ideell insats för att dra runt varje kursdag (långt mer än bara under själva kursdagen, och långt fler än bara instruktörerna).

I år hade SMC Väst 2+2 dagar, SMC Riks 2+2 dagar och SMC/CSS 2 dagar på Kinnekulle. Totalt 10 kursdagar. Därutöver finns det ett antal andra arrangörer som har rena bandagar där gathojar är tillåtna (inte att förväxla med SMC).

Vad jag dock vågar lova redan nu, är att SMC Väst planerar att vara tillbaks på Kinnekulle 2012!
 
Last edited:

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Ja ja kursdagar då :)
Vet att ni gör ett oerhört bra jobb och ska ha eloge för detta:tummenupp:tummenupp
Är alltid lika kul att komma tillbaka för att lära sig mer.
Vet bara att det är ett mycket stort intresse så tror att en extra kursdag skulle gå att boka in.
Kör även med andra men SMC smäller högst då man får så mycket bra feedback och konstant känner att man vidareutvecklas.
Fått med tjejen i år till SMC och det är minst sagt natt och dag på skillnaden i hennes körning!
Mvh Marcus

SMC kör kursdagar på bana, inte bandagar ;). Hursomhelst...

Jättekul att det efterfrågas fler kursdagar!
Dock måste vi, för att kunna hålla nere priset för deltagarna, räkna på i stort sett fulla kurser vid break-even. Dvs att det är en balansgång mellan att tillhandahålla många kursdagar, men faktiskt få dem att gå runt också (dvs fylla dem).

Sen, utöver att faktiskt fylla kurserna med deltagare, behövs det en enorm ideell insats för att dra runt varje kursdag (långt mer än bara under själva kursdagen, och långt fler än bara instruktörerna).

I år hade SMC Väst 2+2 dagar, SMC Riks 2 dagar och SMC/CSS 2 dagar på Kinnekulle. Totalt 8 kursdagar. Därutöver finns det ett antal andra arrangörer som har rena bandagar där gathojar är tillåtna.

Vad jag dock vågar lova redan nu, är att SMC Väst planerar att vara tillbaks på Kinnekulle 2012!
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Vet bara att det är ett mycket stort intresse så tror att en extra kursdag skulle gå att boka in.

Vem vet :)

Om alla hjälps åt att fylla kursdagen på fredan nu också så har vi bra underlag med fulla kursdagar inför planeringen av 2012!

Ut och buffa på era mc-vänner!

:tummenupp
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Fortfarande några få platser kvar på fredagen!

De sista platserna brukar gå åt ganska fort, så tveka inte för länge om ni vill säkra en av de sista kursplatserna med SMC Väst 2011!
 

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Ort
10% Alingsås 90% Göteborg
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Det hade varit sjukt roligt att ta en kurs med SMC!
Frågan är om mitt framdäck klarar en bandag i lugnt tempo..? Speciellt om det skulle regna :s
Hur mycket åka blir det under en dags åkande?
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Hur mycket åka blir det under en dags åkande?

Du får räkna med 15-20 mil under kursen. Dessa mil sliter aningen mer på däck och bromsar än vanlig landsvägskörning då det är mycket tätare mellan kurvorna på banan (och därmed mycket roligare!).

Om du är orolig för ditt däck kanske det är dags att byta oavsett om du går kurs eller ej. Det är sällan värt att snåla på de där sista milen på däcken när det är just de som håller dig kvar på vägen/banan!

Ta det säkra före det osäkra; byt däcket o kom o kör med oss! Du kommer inte ångra det!

:tummenupp
 

Hera

Just idag är jag stark
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -08
Som Danne skrev så rullar det in snabbt med deltagare nu på slutet - nu ikväll endast 6 platser kvar på fredagen!

Hoppas vi ses!!
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Då har det blivit fullbokat även fredag. Det går att anmäla sig på reservlista och försöka komma med den vägen.

Deltagarmail kommer skickas ut närmaste dagarna.

Väl mött!
Danne & Helena (TL) och hela SMC Väst inkl hangarounds!
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Regn på förmiddagen. Men men, jag slipper toura ner och hem på hojjen ;) Blir en natt på Medelplana gården ;)
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Jag kommer köra båda dagarna och bor på Falkängen :yoparty

Som det ser ut nu kommer jag köra tur & retur själv också tyvärr, men om ngn vill samåka mellan Kinnekulle och Gbg är det bara att höra av sig :banana
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Vi har till slut lyckats plocka in ett gäng från reservlistorna både fredag och lördag pga sista-minuten avhopp!

Vi ses på Kinnekulle Ring!
 

egonn

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2011
Ort
Göteborg
Hoj
CBF600
Detta var det roligaste jag nånsin haft på hoj!.. är det någon som har sett om det kommit upp några bilder än, såg några som sprang runt och fotade.. :)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Det regnade inte så något var uppenbarligen fel...

Kullen var skoj, men armco räcket känns dock ganska nära :( Men dyker nog upp där igen nästa år...

Stod folk och fotade på TV Krönet, blev det några vettiga bilder där ?
 

Ricco43

#14 R600
Gick med
30 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
GSXR600 -11, CBR600 -99
Jag vill passa på att tack alla deltagare (speciellt mina) ;) för 2 riktigt roliga dagar. Blött och kallt på fredagen men vi kämpade på och hade kul ändå. Lördagen bjöd på PERFEKT kursväder i mitt tycke. Blött på morgonen och sen torrt och fint med stegvis ökande tempo.

Det bästa som finns för en instruktör är när man ser att deltagarna utvecklar sin körning och har ännu roligare på sina hojar :banana

Stort tack skall såklart alla stolliga kollegor från SMC väst, skåne, halland, stockholm och vart ni alla nu kommer från ha :krama

Väl mött nästa säsong!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top