Kinnekulle 4/7

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Anneli skrev:
Tjööööp min hoj! Jag ska nog börja odla kaniner, knyppla eller nåt. :4skrika

Den är ju sönder ju! :rolleyes:

Knyppla inte..Man kan fasna däri!! :död

Vi ska nog laga din hoj och putta ut dig på banan igen!
Så sälj inte lillgixxer du kommer bara ångra dig! :tummenupp

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Kamikaze kid skrev:
Den är ju sönder ju! :rolleyes:

Äsch! Det är JAG som är trasig! Kopplingsgrepp och fotpinnefäste e de enda som saknas Krokodilfan, så han e snart återställd. Sen fastnar jag i din virkning/stickning/knyppling viken dag som helst sålänge jag slipper bryta nåt. :crash

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Lotta skrev:
Jag skulle inte åka dit förens den 4/7 och det är ju om en och en halv vecka.. ansåg jag.

Välkommen till förvirrade klubben. Man vänjer sig snart vid att gå omkring och tro sig veta saker, för att sedan få erfara att man varit ute å cyklat på fluffiga vita moln. :näsblod

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
zx6r -99
Penguin skrev:
Välkommen till förvirrade klubben. Man vänjer sig snart vid att gå omkring och tro sig veta saker, för att sedan få erfara att man varit ute å cyklat på fluffiga vita moln. :näsblod

Nej, nej nej.........Detta är helt nytt för min del, och dessutom en engångsföreteelse. JAG KAN OCH VET ALLT........ OCH HAR ALLTID RÄTT....Kan vara ett tungt ok att bära men, nån måste ju göra det med. :)

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Penguin skrev:

Mmmm sånt finns det piller för...
Moln... :ätapiller :trött :tråkad :clown F.l.u.f.f.i.g.a :) :3freak

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Anneli skrev:
Äsch! Det är JAG som är trasig! Kopplingsgrepp och fotpinnefäste e de enda som saknas Krokodilfan, så han e snart återställd. Sen fastnar jag i din virkning/stickning/knyppling viken dag som helst sålänge jag slipper bryta nåt. :crash
vi kan byta jämnt så får ni byta namn till ER-Racing iställe :hihi

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Behöver den uppdateras lite... :va

01. Penguin
02. Anneli
03. Kamikaze kid
04. Gurra H
05. Sphyrna
06. Bear
07. jesper
08. Dawan
09. Sb
10. Bluerider
11. Bluegreengrey
12. Affe_R1
13. M:et
14. WestW
15. WestWs kompis
16. Kreuger
17. Lotta
18. Aaron
19. Josef
20. Madhonda
21. Buster
22. TomK
23. TroLliS
24. TinaTjejen
25. Maria
26. Rolf

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Affe_R1 skrev:
Behöver den uppdateras lite... :va

En uppdatering... (Bluegreengrey är på semester)

01. Penguin
02. Anneli
03. Kamikaze kid
04. Gurra H
05. Sphyrna
06. Bear
07. jesper
08. Dawan
09. Sb
10. Bluerider
11. Rasmus
12. Affe_R1
14. WestW
15. WestWs kompis
16. Kreuger
17. Lotta
18. Aaron
19. Josef
20. Madhonda
21. Buster
22. TomK
23. TroLliS
24. TinaTjejen
25. Maria
26. Rolf

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Lindén har köpt WestW:s kompis biljetter tror jag.

01. Penguin
02. Anneli
03. Kamikaze kid
04. Gurra H
05. Sphyrna
06. Bear
07. jesper
08. Dawan
09. Sb
10. Bluerider
11. Rasmus
12. Affe_R1
14. WestW
15. (Lindén?)
16. Kreuger
17. Lotta
18. Aaron
19. Josef
20. Madhonda
21. Buster
22. TomK
23. TroLliS
24. TinaTjejen
25. Maria
26. Rolf

Sb

Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Panik ångest!!

Hojen startar inte!! Den tänder inte ens... batteriet är helt nytt, kan det vara tändstiften?!

Jag lyfte på tanken bara för att komma på hur djävligt tändstiften satt till och la ner det projektet för ikväll. Får se om jag hinner ta tag i det i helgen, men det kanske inte ens är tändstiften det är fel på, då ligger jag risigt till, är ingen chefsmekaniker direkt...

Så det lutar åt att jag får ta Björns Ducce på måndag. ¨
Kul! tänker ni, Läskigt! tänker jag. Jag har ju kört den så lite, har inte kört mycket twin alls i mitt hittils korta hojliv. Ny på bana och dessutom med ny hoj :eek:

Men men, till och med jag inser ju att det är en bättre banhoj än min så det ska väl gå bra. Var ute och provkörde lite nu och fotpinnarna är ju snorhala, jag är ju van med gummi på pinnarna....

Ses på måndag!

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
01. Penguin
02. Anneli
03. Kamikaze kid
04. Gurra H
05. Sphyrna
06. Bear
07. jesper
08. Dawan
09. Sb
10. Bluerider
11. Rasmus
12. Affe_R1
14. WestW
15. Lindén fick åka medel! D funkar d med :banana
16. Kreuger
17. Lotta
18. Aaron
19. Josef
20. Madhonda
21. Buster
22. TomK
23. TroLliS
24. TinaTjejen
25. Maria
26. Rolf

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Sb skrev:
Hojen startar inte!! Den tänder inte ens... batteriet är helt nytt, kan det vara tändstiften?!

Jag lyfte på tanken bara för att komma på hur djävligt tändstiften satt till och la ner det projektet för ikväll. Får se om jag hinner ta tag i det i helgen, men det kanske inte ens är tändstiften det är fel på, då ligger jag risigt till, är ingen chefsmekaniker direkt...

Kul! tänker ni, Läskigt! tänker jag. Jag har ju kört den så lite, har inte kört mycket twin alls i mitt hittils korta hojliv. Ny på bana och dessutom med ny hoj :eek:

Men men, till och med jag inser ju att det är en bättre banhoj än min så det ska väl gå bra. Var ute och provkörde lite nu och fotpinnarna är ju snorhala, jag är ju van med gummi på pinnarna....

Ses på måndag!

Om du vill ta bort stiften och inte hittar någon verktyg som passar, då är det dags att kolla originalverktygen, där hittar du ett för ändamålet avpassat verktyg :tummenupp

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Sb skrev:

Ses på måndag!
Du åker 900 jag 6 med skeva bromsskivor o taskigt framhjulslager det jämnar ut sig=)

Sb

Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Lindén skrev:
Du åker 900 jag 6 med skeva bromsskivor o taskigt framhjulslager det jämnar ut sig=)
Jag åker 750.... Ohlala, jag kör nog hellre en för mig ny hoj än en trasig en...

Sb

Gick med
13 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Lindén skrev:
E duccen en 750 :va
Jo.. Ducati 750 Sport.

Jag skruvade loss ett tändstift satt den i tändhatten och la den mot ramen för att se om det fanns gnista och då hoppade den ##¤¤"# igång. Fast det var nog mer tur än något annat för den hoppade bara igång en gång.

Så.. gnista finns. Nån som har nåt förslag på nästa steg?!

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Sb skrev:
Jo.. Ducati 750 Sport.

Jag skruvade loss ett tändstift satt den i tändhatten och la den mot ramen för att se om det fanns gnista och då hoppade den ##¤¤"# igång. Fast det var nog mer tur än något annat för den hoppade bara igång en gång.

Så.. gnista finns. Nån som har nåt förslag på nästa steg?!

Glappkontakt ? Kolla allt det elementära först: att soppan rinner från tanken (soppapump ?), att det kommer in något via förgasare/insprut i cyllarna, att det finns gnista (jo, det gör det), att startmotorn går runt som den ska (ström i övrigt i hojen ?) osv...

Själv ska jag precis sälja min banhoj om allt går som det ska och då blir det till att försöka få någon annan hoj i stånd att kuska runt med. TRX med bakelitpuckar antagligen :)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...