Kinnekulle Ring söndag 7:e augusti Racingworld

nagster

Godsägare
Gick med
12 Mar 2003
Ort
sthlm
Hoj
Teutonia -08, YZ250
Swedie skrev:
Åkte dit på måfo o lyckades iaf få plats o köra. Hoppas jag inte knuffade av någon banan. Motardåkaren råka jag knuffa på men han körde ju lika vilt han. hähä.


Får väl säga att bli omkörd av dig är en fröjd... snyggt, lugnt och på lagom avstånd utan att själa ens spår!
Sen att det blir på tok för ofta det får väl jag jobba på... :va

I övrigt kan man ju diskutera organisation, föråkarna mm... (fel ställe för pajkastning, men har deltagit på betydligt bättre körningar)
 
Last edited:

sandstream

Guest
Jag tycker att arrangemanget lämnar en del övrigt att önska och här är de saker jag reagerade på.

1. Körningen bör börja klockan 9:00.
Då ska förarmötet vara klart och de som inte kommit i tid och skrivit in sig får vänta.
Synd att "alla" andra ska behöva vänta på dem som är sena...

2. 3 st uppvärmningsvarv är för mycket.
2 st räcker mer än väl för att få upp tempen i däcken.

3. Den som ska köra skamkärran bör inte vara ute och köra.
Allting tar bara längre tid då vid en krasch.

4. Kör 15 minuter som stannas vid en krasch.
Som det var nu fick medelgruppen knappt köra nånting på förmiddagen pga krascher.

5. Tuta ett par minuter innan nästa grupp ska ut.
Nu tutades det när gruppen skulle ut vilket resulterade i att folk inte hann få på sig grejerna.
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Tackar ännu en gång för en schysst dag... lyckades hitta en bild... Tack till morgan som låg vid kvarnkurvan och fotade..!! :tummenupp
 

Bifogat

  • Pict0856_2.jpg
    Pict0856_2.jpg
    64.3 KB · Visningar: 104

AT

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Svart
sandstream skrev:
Jag tycker att arrangemanget lämnar en del övrigt att önska och här är de saker jag reagerade på.

1. Körningen bör börja klockan 9:00.
Då ska förarmötet vara klart och de som inte kommit i tid och skrivit in sig får vänta.
Synd att "alla" andra ska behöva vänta på dem som är sena...

2. 3 st uppvärmningsvarv är för mycket.
2 st räcker mer än väl för att få upp tempen i däcken.

3. Den som ska köra skamkärran bör inte vara ute och köra.
Allting tar bara längre tid då vid en krasch.

4. Kör 15 minuter som stannas vid en krasch.
Som det var nu fick medelgruppen knappt köra nånting på förmiddagen pga krascher.

5. Tuta ett par minuter innan nästa grupp ska ut.
Nu tutades det när gruppen skulle ut vilket resulterade i att folk inte hann få på sig grejerna.

Kan inte annat än att hålla med om samtliga ovanstående punkter!!

Kom inte ut på mitt första pass förren framåt halv elva vilket är på tok försent...
 

LennartS

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Boxholm
Hoj
Yamaha R1
seriös ?

undefined
HanneZ skrev:
Tja... det blev ju en rätt bra dag, vädret vart ju kanon iaf...

11 mil körde jag bara dock, mestadels för alla avåkningar under uppvärmningsvarven, tråkit som fan.

Sen undrar man hur seriös en föråkare i lugna gruppen är när han ligger 300 m före den första åkaren o drar knäskrap i kurvan ut på målrakan på första uppvärmningsvarvet... Pinsamt!

/ Hannes

Jag vet inte hur du upplever om en föråkare ligger 300 m före och . min undran är hur du kan se hur föråkaren har knäskrap i kurvan ut på målrakan . du borde u då var en bra bit därifrån eller ?
För från den kurvan 9och innan man åker vänstern över krönet är det nog 300 m inte i kurvan inan depåkurvan eller ?
lennart
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
LennartS skrev:
undefined

Jag vet inte hur du upplever om en föråkare ligger 300 m före och . min undran är hur du kan se hur föråkaren har knäskrap i kurvan ut på målrakan . du borde u då var en bra bit därifrån eller ?
För från den kurvan 9och innan man åker vänstern över krönet är det nog 300 m inte i kurvan inan depåkurvan eller ?
lennart

Du kanske har rätt i ditt resonemang, men det är ändå hårklyverier och (nog) inte riktigt vad Hannez menade att poängtera.

Det viktiga är vad (jag tror) Hannez upplevde ( och jag med ), att instruktörerna/föråkarna drog iväg i ett rätt högt tempo på en gång, och att vi dödliga hade helt enkelt svårt att hänga med på uppvärmningsvarven. I och med detta är lite av iden med föråkare spolierad, nämligen att visa spårval och succesivt lyfta tempot.

Instruktörerna ska ju vara duktigare förare än vi dödliga, och man kan förvänta sig att dom har koll bakåt och anpassar tempo så att den lilla skara dom ska dra med sig runt verkligen hänger med.

Det är därför dom finns där.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
LennartS skrev:
undefined

Jag vet inte hur du upplever om en föråkare ligger 300 m före och . min undran är hur du kan se hur föråkaren har knäskrap i kurvan ut på målrakan . du borde u då var en bra bit därifrån eller ?
För från den kurvan 9och innan man åker vänstern över krönet är det nog 300 m inte i kurvan inan depåkurvan eller ?
lennart
Jag körde inte i lugna gruppen utan stog och kollade på, det stog två personer brevid mig som såg alltihopa. Det är du som är föråkaren förstår jag?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top