Tja, du har Burt Munro - också en källa till inspiration.Wow, jag har missat denna motorcykel historia!
Hade ingen aning, vilken intressant historia.
Undrar om John Britten tog inspiration från Kim?
Tack för den!Tja, du har Burt Munro - också en källa till inspiration.
Lite läsning för den intresserade
Burt Munro Story
Burt Munro Story, E Hayes Invercargill Hammer Hardware, home DIY, industrial, Columbus Coffee, Motorworks, Burt Munro, giftware, toolswww.ehayes.co.nz
Jag minns att jag undrade hur fasen han löste det när jag såg filmen med Hopkins. Hitech-fulmek liksom.Tack för den!
Hehe…en äkta hemmagarage meckare
”Burt cast his own pistons using a large kerosene blow lamp and casting dies he made himself. Another modification he made was to the primary transmission. Burt made sprockets for this and fitted a triplex chain on the primary drive in place of helical gears as this was more efficient.”
…cast his own pistons using a large kerosene blow lamp.
Ja, varför inte? Man gör det man kan med de resurser man har.
Du har väl sett filmen??????????????Tack för den!
Hehe…en äkta hemmagarage meckare
”Burt cast his own pistons using a large kerosene blow lamp and casting dies he made himself. Another modification he made was to the primary transmission. Burt made sprockets for this and fitted a triplex chain on the primary drive in place of helical gears as this was more efficient.”
…cast his own pistons using a large kerosene blow lamp.
Ja, varför inte? Man gör det man kan med de resurser man har.
Nej den har jag inte sett!Du har väl sett filmen??????????????
Letade lite men hittade ingen streamingtjänst som har den just nu. DVD kanske.Nej den har jag inte sett!
var finns den att få tag på då?
Lätt sevärd men vem tusan har en DVD-spelare år 2024?Letade lite men hittade ingen streamingtjänst som har den just nu. DVD kanske.
Finns en del trailers på youtube "The worlds fastest Indian" - svensk titel "Citronträd och motorolja"
PS - finns tre st dvd "Köp nu" på Tradera
Vi är nog ett par stycken, hur ska man annars kunna kolla på Smokey and the bandit, Cannonball run etc etc bara för att man har filmerna på DVD. Iofs så är det ju en BlueRay spelare.Lätt sevärd men vem tusan har en DVD-spelare år 2024?
Jag har kvar en VHS oxå till dom ytterligare lite äldre filmerna.Lätt sevärd men vem tusan har en DVD-spelare år 2024?
Ren och skär jävla lathet, orka "fulstreama" när man filmerna man hinner glömma handlingen i pga lightzeimers.År 2024 sitter ett gäng av samhällets utstötta och bespottade sporthojare och vet inte var på nätet man hittar filmer med några år på nacken.
Har ni fått skäggolja i hjärnan?
"hjälp. Det finns inte i min streamingtjänst"
Vad hände med outlaw-känslan?
Bor alla på söder nu?
30+ på Tradera, tom VHS så du är räddad (om du vet vad Tradera är)Ren och skär jävla lathet, orka "fulstreama" när man filmerna man hinner glömma handlingen i pga lightzeimers.
Btw, jag letar efter Kellys hjältar....
Tackar, har bara köpt lite verktyg där, kollar genast.30+ på Tradera, tom VHS så du är räddad (om du vet vad Tradera är)
Finns som hyr på Viaplay om det är samma film som jag tänker på.Letade lite men hittade ingen streamingtjänst som har den just nu. DVD kanske.
Finns en del trailers på youtube "The worlds fastest Indian" - svensk titel "Citronträd och motorolja"
PS - finns tre st dvd "Köp nu" på Tradera
Japp - det är den https://viaplay.se/store/the-worlds-fastest-indian-2005Finns som hyr på Viaplay om det är samma film som jag tänker på.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|