kjedan bara gav sig

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
äntligen hemkommen efter att ha suttit i kanten av motorvägen en bra stund och väntat på en polare som fick komma och hämta hojen med släp...

låg och fin åkte på motorvägen, men fick lust att ösa på lite =) så jag kugga ner 2 växlar och gav fult :) "rassel" sa det och sen låg kedjan mitt i vägen :va

lagom kul när det e kanon väder och långhelg... finns en liten liten chans att jag får tag på en ny imån... :Bugar

annars får den stå till på tisdag :mad:

jaja.. SKIT kedja :banana

GiXxaH

The Flying Finn
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Gsxr 1000 koppar
Kul att nån har bra väder i detta land just för tillfället. Beklagar kedjan :brinnerup

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Enduro
Tycker mest du ska vara glad över att kedjan låg på vägen o trassla in sig o slog sönder saker!!!

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Såld! :( Förhoppningsvis en ny nästa säsong.
stifmaister skrev:
äntligen hemkommen efter att ha suttit i kanten av motorvägen en bra stund och väntat på en polare som fick komma och hämta hojen med släp...

låg och fin åkte på motorvägen, men fick lust att ösa på lite =) så jag kugga ner 2 växlar och gav fult :) "rassel" sa det och sen låg kedjan mitt i vägen :va

lagom kul när det e kanon väder och långhelg... finns en liten liten chans att jag får tag på en ny imån... :Bugar

annars får den stå till på tisdag :mad:

jaja.. SKIT kedja :banana

Var den riktigt sliten?? Eller lossnade den bara utan vidare?

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
stifmaister skrev:
den hade la snart gått 250 mil...

den bara gav sig :confused:

Hmmm... Hade du inte spänt den ordentligt? Eller var den FÖR spänd?

Jag är bara nyfiken, därför att en av mina största fobier, är just att kedjan skall hoppa / gå av. Jag inbillar mig att det kan vara ganska ödesdigert om kedjan hoppar, när man glider runt i 250 km/h :död

stifmaister

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2004
Hoj
CBR 600
foobar skrev:
Hmmm... Hade du inte spänt den ordentligt? Eller var den FÖR spänd?

Jag är bara nyfiken, därför att en av mina största fobier, är just att kedjan skall hoppa / gå av. Jag inbillar mig att det kan vara ganska ödesdigert om kedjan hoppar, när man glider runt i 250 km/h :död

nopp har inte bytt den själv... bike i trollhättan satte på nytt drivpaket på den förra hösten innan den sattes in.. köpte hojen för 1 månad sen och fick med kvitto från den och många andra "servisar"... kedjan va lagom spänd.. därför jag själv blev jävligt paff när den bara gav sig.... smörjt och grejjat har jag gjort regelbundet me.... som sagt allt va i tipptopp skick, men de gav sig ändå... va ju kedje låste som släppt.. den gick ju inte bara av i en vanlig länk :)

foobar

C9 H13 NO3
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
stifmaister skrev:
nopp har inte bytt den själv... bike i trollhättan satte på nytt drivpaket på den förra hösten innan den sattes in.. köpte hojen för 1 månad sen och fick med kvitto från den och många andra "servisar"... kedjan va lagom spänd.. därför jag själv blev jävligt paff när den bara gav sig.... smörjt och grejjat har jag gjort regelbundet me.... som sagt allt va i tipptopp skick, men de gav sig ändå... va ju kedje låste som släppt.. den gick ju inte bara av i en vanlig länk :)

Det var säkert några moppefuckon på verkstaden som hade satt låsbrickan åt fel håll... :hihi

Hur som helst, så är det ganska ruggigt när kedjan bara hoppar, den hade ju lika gärna kunnat låst bakhjulet, eller slagit sönder smalbenen på dig... :död

Kul att det gick bra iallafall! (Förutom att du blir utan hoj tills på tisdag) :lol

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Tur att du och hojen klarade sig!! Nu har du kanske lärt dig att det är nitad kedja som gäller?? :)

Runken

kör som om det vore sista gången
Gick med
27 May 2003
Hoj
NV 250 -55
stifmaister skrev:
nopp har inte bytt den själv... bike i trollhättan satte på nytt drivpaket på den förra hösten innan den sattes in.. köpte hojen för 1 månad sen och fick med kvitto :)

Klaga :fatta!
fan den skall inte gå sönder så. Bike är ju seriösa så det kan va värt att pröva.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept