kjedan bara gav sig

bernie99se

Mölli!
Gick med
1 Dec 2003
Hoj
R1-00
stifmaister skrev:
äntligen hemkommen efter att ha suttit i kanten av motorvägen en bra stund och väntat på en polare som fick komma och hämta hojen med släp...

låg och fin åkte på motorvägen, men fick lust att ösa på lite =) så jag kugga ner 2 växlar och gav fult :) "rassel" sa det och sen låg kedjan mitt i vägen :va

lagom kul när det e kanon väder och långhelg... finns en liten liten chans att jag får tag på en ny imån... :Bugar

annars får den stå till på tisdag :mad:

jaja.. SKIT kedja :banana

Ville bara meddela att samma sak hände mej igår :huvet Ska nita kedjejäveln nu, kommer aldrig använda mig av lås igen... :huvet

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Husa 650
Jag hjälpte Bandit uno att byta sitt drivpaket i helgen och på kedjeförpackningen stod det att för motorcyklar på över 250cc skulle man nita kedjan istället för att använda kedjelås.

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
stifmaister skrev:
Bike i trollhättan satte på nytt drivpaket på den förra hösten innan den sattes in. Köpte hojen för 1 månad sen och fick med kvitto från den och många andra "servisar".
Då kan du ta din hoj, åka tillbaka till Bike och be att dom lägger på en ny kedja.
Och de ska dom göra kostnadsfritt.

Edit:
De är dom skyldiga att göra enligt lag alltså..

Last edited:

lin77

- Kraftig benstomme
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
CBR1000RR
Ett tips kan vara att naja kedjelåset och säkra med silikon. Det gör jag och det fungerar utmärkt.

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Personligen tror jag inte det har med kedjelåset att göra. Måste vara den enorma effekt en CBR utvecklar som gjort att kedjan helt enkelt gått av. :rolleyes:

Kan vara bra att veta, hade tänkt nita min vid nästa byte om jag kommit över rätt utrustning lätt, nu vet jag att jag måste göra det. Skönt att det inte blev värre för dig i alla fall.

// Wip

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...