Kjula dragrace lördag 22/9 Eskilstuna

Jag tjörde mot en b-king, en 07 Bmw K1200S och en gixxer juniordragbike. Men det fanns långsvingar där, tex den mycket trevlige "Bellon" här från SH som var minst sagt rutinerad. Hade jag kört mot honom hade jag nog inte varit först över mållinjen :gnissla Men jag har ju ingen långsving och hade dessutom den näst effektsvagaste hojen denna dag så då får man välja bort det värsta tycker jag :tungan

/J

Bra jobbat:tummenupp. Jag skall dit och kolla (med bil) idag. Nästa gång vill jag också åka och då skall jag se till att inte ha en okörbar hoj i garaget:mad:.

/Ingvar

Last edited:
Bra jobbat:tummenupp. Jag skall dit och kolla (med bil) idag. Nästa gång vill jag också åka och då skall jag se till att inte ha en okörbar hoj i garaget:mad:.

/Ingvar

Jag håller på med mina 379 morgonarmhävningar i väntan på kaffehurran. Sedan åker jag. :D
Ja din hoj hade passat perfekt! Idag blir det nog däremot bara långsvingar som dyker upp om jag har otur, så då lär jag nog bli frånåkt hela dagen. Men det viktiga är ju att jag får träna lite. Sedan är det ju sjukt balla bilar att titta på.

Vi syns där om inget oförutsett inträffar!

/J

Hmm... det var ju skoj det där.
Många balla roddar, racebilar och annat. Hojar var det inte så mycket tyvärr.
Racen var roliga med många udda bilar. En Cadillac med en Cumminsdiesel, Granada racebil, ett par gamla kadetter, nån manta, ett par gamla volvosar och givetvis en hel hög med balla jänkare.
Bland hojarna var det B-kingen och (faktiskt) en Sporster som var riktigt fin.
Blev lite sugen att ställa upp med Gixxern, men det får vi ta nästa år.
Men visst är det kul att titta på folk också. Den största chocken var nog den där snubben som vat tatuerad i ansiktet. :va
Kul oxå att en del kom fram och snackade gammelgixxer :)

Tack! :D

Dragracing är ganska trist, raksträckan är 2200m.Jag såg en grön kawa och en HD tror jag.

Hanna 14 år visade att tjejer kan, 25 vilda ponnies vid 9100 rpm ur denna gräsklippare.

Nu vet jag vad raka rör är.

I slutet på rakan sysslade man med Drifting verkar vara posörernas dröm en kväll utanför korvkiosken.

Bifogat

• 20080824499.jpg
    20080824499.jpg
    102 KB · Visningar: 62
  • 20080824452.jpg
    20080824452.jpg
    156.9 KB · Visningar: 67
  • 20080824445.jpg
    20080824445.jpg
    74.5 KB · Visningar: 57
  • 20080824497.jpg
    20080824497.jpg
    55.3 KB · Visningar: 88
  • 20080824498.jpg
    20080824498.jpg
    35.1 KB · Visningar: 58
Det var en fin dag i Kjula idag. Fick se Jörgen köra flera repor. (Ska du hänga med kawan får du inte missa växeln). Skämt åsido, den gick bra, fina framhjulslyft. Trevlig biltävling också. Brorsan körde hem Nordtrafikcupen för tredje året i rad. En bra dag.

Det var en fin dag i Kjula idag. Fick se Jörgen köra flera repor. (Ska du hänga med kawan får du inte missa växeln). Skämt åsido, den gick bra, fina framhjulslyft. Trevlig biltävling också. Brorsan körde hem Nordtrafikcupen för tredje året i rad. En bra dag.

Ja första repan var en katastrof, jag som hoppades att ingen såg den :gnissla
jag var sen och hade precis kommit fram till line up och tagit av mig hjälmen när de vinkade fram oss. Blev stressad :D

Men det var en kul helg. lärde mig mycket, inte minst från Bellon med Kawan.

En sån hoj med en sån pilot ska jag och min hoj inte kunna slå. Då måste vi båda jag och hojen bli betydligt snabbare :D

Ja bilparken var fantastisk. Inte minst Asconan som Bellons vänner körde.
På de två första bilderna mekar de tillsammans med 4-linken.

Här kör Asconan mot en Nova som gjorde dagens värsta wheelie :D Asconan vann.
http://www.youtube.com/watch?v=XBklLECaV28

Jag som tycker att det är mycket pyssel att bygga och bibehålla en hoj som man vill ha den blir alldeles matt när man ser vad det innebär i arbete och pengar att hålla en dragracebil konkurrenskraftigl

Tog två bilder på den fabulösa kolfibercadillacen med 5.9 cumminsdiesel. :D

Grattis till broderns seger! Vilken bil hade han?

Bifogat

• IMG_0292.JPG
    IMG_0292.JPG
    59.5 KB · Visningar: 71
  • IMG_0291.JPG
    IMG_0291.JPG
    69.3 KB · Visningar: 62
  • IMG_0290.JPG
    IMG_0290.JPG
    78.6 KB · Visningar: 61
  • IMG_0289.JPG
    IMG_0289.JPG
    59.6 KB · Visningar: 50
  • IMG_0288.JPG
    IMG_0288.JPG
    57.6 KB · Visningar: 51
  • tidkort Kjula 080823.jpg
    tidkort Kjula 080823.jpg
    62.6 KB · Visningar: 207
  • tidkort Kjula 080824.jpg
    tidkort Kjula 080824.jpg
    54.4 KB · Visningar: 184
Last edited:
svara J.J

Vad blev det för tider/speed ????

Nu i slutet på säsongen kommer man äntligen ner på rimliga tider, på söndagen blev det 6,197 ,6,26 och 6,28. hoppas det håller i sig nu på lörd-söndag i Dala-järna, Finaler i MSDR
Björn

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...