Kjula sön 20 juni

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Kawasaki ZX12R, 1427 PSB. Honda CRF 450 R
Nu har de öppna anmälan till Kjula den 20 juni.
Lördag den 19:e är tydligen bara för hojar äldre än 1973.
Så söndag är det som gäller för de flesta.

http://rodnkustom.se/

Mvh
Patrik

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Tidigare har hojar av alla årsmodeller varit välkomna även på lördagen när det var pre -74 i broschyren, kanske värt att kolla upp. Jag har mailat för besked.

/Ingvar

Last edited:

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
Man kanske skulle försöka åka på detta, detta event kräver ju inget skinnställ vad jag kan se (skall köpas så fort jag får ett jobb).

Det blev ju inget i bredshult i helgen och är jäkligt sugen på köra nu.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Fick du mailsvar om Lördagen?

Faktum är att du prickade precis, jag fick det rätt nyligen. Dom vill hålla lördagen "vintage" d.v.s. pre -73, men verkar inte omöjliga att övertala för något enstaka nyare ekipage om man tjatar lite. Något allmänt påsläpp för nymodigheter verkade i dagsläget inte intressant. Det kan kanske ändra sig om inga veteraner anmäler sig till lördagen.

/Ingvar

pontus70

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Hoj
Bandit1200T Kawasaki 900 T dominator
Faktum är att du prickade precis, jag fick det rätt nyligen. Dom vill hålla lördagen "vintage" d.v.s. pre -73, men verkar inte omöjliga att övertala för något enstaka nyare ekipage om man tjatar lite. Något allmänt påsläpp för nymodigheter verkade i dagsläget inte intressant. Det kan kanske ändra sig om inga veteraner anmäler sig till lördagen.

/Ingvar

Synd , kan bara lördag.
Svingförlängningen börjar ta form, skulle vilja prova.

Last edited:

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
jahaaaa :va då måste du anmäla mig om du ska köra bra tider :yopartyha ha ha så se till o anmäl mig och ring mig vem ska annars stressa dig :tuttarha ha ha paaaatriiikkkkkkk glöm inte nuu :confused: mitt nr,, 070 7522555 lasse

Last edited:

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Så om man kommer dit på söndag så får man se dig köra kawan nu patrik??? Eller fegar du ur o kör B-kingen??? Men varför köra på kjula i helgen när det är tävling uppe i Sundsvall som är våran bästa bana i detta land,just nu. Verkar ju som det ska byggas ett gäng nya, men den där uppe i norr e kanon på alla sätt o vis.

Sigge

Som tyvärr inte kan köra hoj ÄN, så man får väl ta Camaron o glida ner till kjula om vädret är bra............:yoparty

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj
Så om man kommer dit på söndag så får man se dig köra kawan nu patrik??? Eller fegar du ur o kör B-kingen??? Men varför köra på kjula i helgen när det är tävling uppe i Sundsvall som är våran bästa bana i detta land,just nu. Verkar ju som det ska byggas ett gäng nya, men den där uppe i norr e kanon på alla sätt o vis.

Sigge

Som tyvärr inte kan köra hoj ÄN, så man får väl ta Camaron o glida ner till kjula om vädret är bra............:yoparty

Jag är anmäld till Sundsvall och vi hoppades på Sundsvall, men det går lite troll i allt ett tag. Strul med el, lite annat strul och igår när vi körde den i bänken och allt verkar funka perfekt så får den för lite soppa. Men det är ju iofs positivt. Så nu ska spridarna bytas.
Inte helt enkelt med allt när det byggs en nästan ny motor.
Men kan lova det är sång i den, och att den snart är ute på banan även om målet att köra hela serien är körd tyvärr.

Så kanske att Kingen får en sväng på Kjula på söndag, så ner med Camaron vetja.:tummenupp

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Kjula den 20:e

Jaha, då har hojjen varit hos Dr. Bohlin och plågats i bänken.:tummenupp
Motorn lämnade bra med pulver, så nu är det upp till mig :tomten
Nåja, nu är man anmäld till söndagen.

(Patrik - Kawan lät hetsig - fick provlyssna lite.)

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++

Och jag som trodde Kawan var fastsvetsad i bänken:D. Kul att du fått ihop vrålåket. Vi syns på söndag.

/Ingvar

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
Det här måste man ju se :)
Anmälda nedan: notera märkesdominansen, dessutom tror jag Patrik kommer på Suzuki då Kawan trilskas lite

Ingvar Bergström Suzuki GSX 1100 -83
Mattias Bohlin Suzuki Hayabusa
Krister Broman Jawa Special hpd 69-79
Jesper Jerresten Suzuki GSX-R1100 1990
Jens Karlsson Suzuki Gsxr 1100 1989 1435cc
Pontus Karlsson Suzuki Bandit 1200
Patrik Lindgren Kawasaki ZX12
Leif Lundqvist Kawasaki GPZ 1100
Lazos Mavromatidis Suzuki Hayabusa
Jonas Mets Suzuki Katana -82
Bert Nilsén Suzuki Hayabusa -02
Daniel Nyman Suzuki GSX 1100E -82
Georgios Perpelessis Suzuki Hayabusa
Timo Pulkinen Suzuki Hayabusa -02
Johan Sundling Suzuki Katana -82

/Ingvar

sigge nr1

Dragracing nörd
Gick med
22 Dec 2009
Hoj
Suzuki GSXR 1100 -91
Jag är anmäld till Sundsvall och vi hoppades på Sundsvall, men det går lite troll i allt ett tag. Strul med el, lite annat strul och igår när vi körde den i bänken och allt verkar funka perfekt så får den för lite soppa. Men det är ju iofs positivt. Så nu ska spridarna bytas.
Inte helt enkelt med allt när det byggs en nästan ny motor.
Men kan lova det är sång i den, och att den snart är ute på banan även om målet att köra hela serien är körd tyvärr.

Så kanske att Kingen får en sväng på Kjula på söndag, så ner med Camaron vetja.:tummenupp

Tjena Patrik!

Jag får se vad det blir,ser ju inte så lovande ut när man kollar vädret för söndagen på YR.NO
Men du kan ju vara glad att du slipper Sundsvall för där ska det visst komma ner upp till 50 mm idag o dåligt typ hela helgen.

Men kul att den låter bra din kawa i bänken, men du får ta med en massa ombyten när du ska ta oskulden på den:)

Sigge

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj

Lite hetsig? Den låter ju helt jäkla brutalt efter Mattes nya grenrör och 1300 mer i varv! :)

Tjena Patrik!

Jag får se vad det blir,ser ju inte så lovande ut när man kollar vädret för söndagen på YR.NO
Men du kan ju vara glad att du slipper Sundsvall för där ska det visst komma ner upp till 50 mm idag o dåligt typ hela helgen.

Men kul att den låter bra din kawa i bänken, men du får ta med en massa ombyten när du ska ta oskulden på den:)

Sigge

Jodå! Klart det blir väder på Kjula! Ja, efter hur den låter så kommer nog ombyten att behövas.

Last edited:

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Lite hetsig? Den låter ju helt jäkla brutalt efter Mattes nya grenrör och 1300 mer i varv! :)

Tyvärr så var det bara lite torrgasning, max 5000 rpm - inga riktiga pull i bänken alltså....
Och den hojen har ett sjukt skönt sound på tomgång.
Hoppas det blir ordning på det sista nu, tycker ni har haft nog med oflyt med så här på upploppet.

PatrikL

Ny medlem
Gick med
18 Dec 2005
Hoj

Tyvärr så var det bara lite torrgasning, max 5000 rpm - inga riktiga pull i bänken alltså....
Och den hojen har ett sjukt skönt sound på tomgång.
Hoppas det blir ordning på det sista nu, tycker ni har haft nog med oflyt med så här på upploppet.

Japp, men nu är det slut på oflyt!
Matte har gjort ett "sjujäklaarbete" i vinter och i vår.. :tummenupp
Och det som kommer ut på banan blir helt grymt för att vara "sugis".
Så jäklar vad jag längtar efter att få ta första repan med den, eller bara att få lägga i tvåan i vattnet och värma och höra sången.. Det är nära nu.. :)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC