Ber om ursäkt... Svänger av mot Tärnsjö vanligtvis. Puttrar sedan förbi Hebron och svänger av gamla vägen mot Gysinge om tid finnes. Skyltad hastighet är låg och särskilt vägen mot Gysinge gissar jag beror det på att de ska slippa göra någonting åt den buckliga vägen.Föreslagen väg Östervåla-Söderfors är grusväg. Lägre hastighet = mindre slitage. Kör hellre gamla E4 Björklinge/Mehedeby eller Torstuna-Järlåsa-Östervåla-Skogbo-Gryttjom-Kyrkbyn-Pilbo-Söfors.
Jag har ett likadant.Regnställ helt svart/neon
Vi erbjuder snygga, säkra skinnställ och regnställ till konkurrenskraftiga priser. Välkommen till Handelsboden Skinn- & MC-kläder och vår webshop på www.handelsboden.comwww.handelsboden.com
Den har jag. One piece. Gör jobbet o håller tätt men är det varmt ute, skinnställ o den utanpå, regn, fuktigt…. Blir ångbastu inuti. Hade önskat ett likadant men tunnare men är det kallt ute är den perfekt.
Nåja, helt uselt var det ju inte, andas-funktionen klår vilka finregnkläder som helstJa det hade man ju aldrig kunnat tro när man köper sådan kvalitet som ”corse”…
Kommer osökt att tänka på Bikes "Fem bandagar på en vecka" med BMW S1000RR. Iden är att Dag ett köra ner från Sverige till Tyskland fram till 1:a banan. Dag två köra 1:a banan och fortsätta till 2:a banan. Dag tre köra 2:a banan och fortsätta till 3:a banan. O.s.v.En fungerande hoj tål regn, tvätt, snö, you name it… Har alltid en av mina hojar utomhus, dygnet runt, året runt. Enda gången det varit strul var med en svinbillig kinesiskt moped där det blev kortis pga dålig tändhatt och tändkabel. Om en Suzuki, japansk kvalitetshoj inte tål regn så har du något allvarligt fel på hojen som borde åtgärdas istället för att sminka grisen under ett kapell.
De håller absolut tätt. Det gör en plastpåseponcho också. Däremot andas det inte och svett avleds inte. Därför använder jag den typen av overall endast när det verkligen spöregnar och är lite svalare. Det finns olika typer av membran, typ Gore-tex, som är hyfsat vattentäta och ändå andas bort vattenånga från kroppen men ingen helt perfekt lösning för 22 mil i spöregn.
Haha, en erfarenhet rikare mao.Jag har bland annat ett Jofama som är väldigt tunt, men håller mig snustorr. Däremot köpte jag en tunn Corse-jacka från XLMoto, för dom gånger man åker ut på en tur med risk för någon skur, men man har inte behov/plats för hela overallen. Den skulle funka som vindskydd när det blev lite svalare också. En runda skulle jag mellanlanda hos svärföräldrarna i Värmland, och det blev både svalt och någon skur på vägen, så jackan åkte på, men jag var helt djupfryst när jag kom fram. Det visade sig att ALLA former av regn och vindskydd hade lossnat, det som var kvar var en tunn väv, jag har sett negligéer med tjockare tyg. Och den hade inte gått många mil före den kvällen. Jävla skräp helt enkelt
Den asfalterades (ljuvligt svart) förra veckan och vägmarkeringar målades denna vecka. Slät som ett "sals-golv", nästan... asfaltsläggaren har förmodligen varit modell kort så det finns lite gungningar man inte får från modell större.I det här fallet skulle jag ändå föreslå Heby - Östervåla. Underbara kurvor som påminner lite om Kalvstigen fast mycket kortare. Dock finns en kurva som är lite snävare och har en bula i idealspåret
Med tanke på hur lång tid ett vanligt motorcykel race tar, vanligen under 1 timme, så är det väl inget konstigt jackan var slut efter kört några timmar.Ja det hade man ju aldrig kunnat tro när man köper sådan kvalitet som ”corse”…
Kommer osökt att tänka på alla de miljoner människor i tropiska länder som dagligen kör i regn och parkerar utomhus.Kommer osökt att tänka på Bikes "Fem bandagar på en vecka" med BMW S1000RR. Iden är att Dag ett köra ner från Sverige till Tyskland fram till 1:a banan. Dag två köra 1:a banan och fortsätta till 2:a banan. Dag tre köra 2:a banan och fortsätta till 3:a banan. O.s.v.
1:a haveriet sker på väg ner genom Tyskland. Men BMW'n är ju under garanti så den hämtas och fixas omgående så det går bra fullfölja planen. Även om det skiter sig på bana 4 om jag minns rätt. Bara bilar är den dagen godkända på banan. Nåja vidare mot Frankrike och sista banan, det regnar och när motorn börjar krångla igen parkerar föraren om jag minns rätt under en bro för skydd mot regnet.
Så det blev tre bandagar och två haverier på en vecka.
Men kanske inte helt oväntat. Med tanke på den här jämförelsen.
The 10 Most Reliable Motorcycle Companies
Information from more than 11,000 riders was analyzed to find out which major motorcycle manufacturer makes the most reliable motorcycles.www.motorcycle.com
Glöm inte när du säljer den hojen som alltid stått ute att få med det i annonsen.
"Har alltid stått utomhus, dygnet runt, året runt."
Mer sugande reklam kan den knappast få. Lär ju suga in köpare som en komocka suger in flugor.
Eftersom det var enda gången det hände att den inte startade och jag körde i regn många gånger senare.Kommer osökt att tänka på alla de miljoner människor i tropiska länder som dagligen kör i regn och parkerar utomhus.
Du får gärna hävda att motorcyklar inte tål att köras i regn eller tvättas. Jag hävdar att du har fel.
Jag skriver gärna att min hoj stått utomhus i en annons. Det är ju sant. Skriver också att de alltid startar och går som en klocka. Också det är sant.
Kommer du skriva i din annons: ”OBS, tål inte att köras i regn för då startar inte motorn på tre dagar”?
Sant hahahaÄr det bara jag som undrar varför en nudist frågar om kläder?
Naken-Matte verkar ju vara bror till Naken-Janne, likheten i namnen är ju slående.
? no offense licksom, bara nyfiken!
Ja, det var härligt! Stödremsan, även kallad urspolning, var nylagd så det fanns naturligtvis grus som inte sopats eller, naturligtvis, varnats för. Bulan ar borta men gissar att de inte gjort som med Kalvstigen och grävt upp alla stenar, krossat dessa och återfört det som mackis.Den asfalterades (ljuvligt svart) förra veckan och vägmarkeringar målades denna vecka. Slät som ett "sals-golv", nästan... asfaltsläggaren har förmodligen varit modell kort så det finns lite gungningar man inte får från modell större.
Det var våt vägbana vissa delar, duggregn som gav sig imorse så 60 mil utan regn!Sant hahaha
Nojade dock helt i onödan, det var som mest duggregn, blev knappt blöt.
En hel del bra tips i tråden dock?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |