Kläder till 125 motard?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
koop skrev:
javisst gör det det, jag känner folk som har vurpat med goretwxställ och det är läskigt hur mycket det gick sönder.
efter 1-2sec på asfalten finns det inget som skyddar dig från asfalten.

näe, skinnställ är det som gäller, skyddar grymt, och så ser det ju jävla proffsigt ut med skinnställ på motard ;)

Jaså, på hojmässan i sthlm ( älvsjö ) så visade "dom" i nån monter olika ställ ( bla skinnställ och goretex ) och dom flesta i hög fart ( över 150 km/h ) men dom hade inte blivit helt sönder trasade. Klart dom var rispade men hur konstigt är det?
Ditt "folk" som du känner, är du säker på att dom inte hade nån jävla sämspäls runt sig när dom klotade?

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
spectre skrev:
Jaså, på hojmässan i sthlm ( älvsjö ) så visade "dom" i nån monter olika ställ ( bla skinnställ och goretex ) och dom flesta i hög fart ( över 150 km/h ) men dom hade inte blivit helt sönder trasade. Klart dom var rispade men hur konstigt är det?
Ditt "folk" som du känner, är du säker på att dom inte hade nån jävla sämspäls runt sig när dom klotade?
Det är ganska stor skillnad på olika goretex kläder, tex ruka och yoko gör bra, men många billiga märken klarar knappt en krasch i 50. För några år sen, tror de va typ 99 eller 00 så provade bike skinnställ och allväderställ, och då var tom dom bästa allväderställen bättre än vissa skinnställ!

EDIT: stavfle

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
NatoN skrev:
Lite nyfiken bara, har du beställt den ostrypt eller strypt? Om du beställt den strypt så är risken att du helt och hållet saknar en massa delar för att få den ostrypt. Hela rave-kittet (avgasportssystemet) kostar på fel sida 5000 har jag för mig.

Den är tyskimporterad, säger det något?

Vad kostar ett skinnställ respektive cross "ställ"?

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Svanen skrev:
Den är tyskimporterad, säger det något?

Vad kostar ett skinnstäl respektive cross "ställ"?
Priser på skinnställ varierar mellan olika märken enormt. Glöm crosställ, ramlar du på asfalt med det är du köttfärs.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
KalleNorton skrev:
Det är ganska stor skillnad på olika goretex kläder, tex ruka och yoko gör bra, men många billiga märken klarar knappt en krasch i 50. För några år sen, tror de va typ 99 eller 00 så provade bike skinnställ och allväderställ, och då var tom dom bästa allväderställen bättre än vissa skinnställ!

EDIT: stavfle

Japp, man får det man betalar för. Men att goretex skulle vara värdelöst tror jag inte en sekund på. Farsans kompis gick ikull med sin bandit 1200 i bra över 100 och det syndes knappt på goretex stället..

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
hjälm: ääh, lyssna inte på dom andra. det snyggaste är att du åker med crosshjälm iaf. :tummenupp

kläderna: jag lägger min röst på skinnställ, snyggt till motard åka & det är det bästa skydd du kan få vid en omkullkörning :)

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Svanen skrev:
Det får bli ett delat skinnställ och sen crosshjälm!
Men hur är det med fötterna? Vad ska jag ha på dom?

Hojen är väl röd?

Därför ska du ha sånna stövlar jag har.

Sidi Vertebra Corsa Race. :tummenupp

Bifogat

• ed_1_b.jpg
    ed_1_b.jpg
    28.9 KB · Visningar: 73

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
Svanen skrev:
Jäkligt snygga måste jag säga!
Var finns dom och pris?

Jag köpte mina begagnade för 1500kr.

Det var ganska billigt, men du kan nog hitta dom för 2000 eller mindre begagnade.

Annars har butiker som Lelles ( www.lellesmc.se ) & Bike ( www.biketrollhattan.se ) Dom i sitt sortiment. Räkna med runt 3000 för dom nya.

Ska tillägga att det svarta på stövlarna på bilden är kromat på mina :tummenupp

P-E

Guest
Köp ett riktigt skinnställ och en riktig hjälm! INGET ANNAT! Sen när du köper större hoj t.ex. en sporthoj är det skönt att du redan har ställ.

Solid snake

Guest
KalleNorton skrev:
jepp. + att tåjärnet är praktiskt i slagsmål.

Tåjärnet e fan halt när man går med dom.
Stenhårda stövlar dessutom, gör fan ont att köra i dom och att gå i dom.

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
Jag har 11 st stenhårda skydd på mina.
Har crosstövlar fler?

Själv tycker jag att man ska ha racestövlar när man ska ha skinnställ.. :tummenupp

Solid snake

Guest
solitude skrev:
Jag har 11 st stenhårda skydd på mina.
Har crosstövlar fler?

Själv tycker jag att man ska ha racestövlar när man ska ha skinnställ.. :tummenupp

Beror väl på vilka stövlar man har, men crosstövlar e fan stenhårda, asså hela stöveln e ju som den är gjord av sten.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...