kläder/utrustning!?

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Tjena!
Har en fråga till motard folket!
vad har ni för skydd på er..ex skyddsväst lr skyddsjacka, benskydd och lr armbågsskydd m.m!??
MVH Jocke!

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Kör på Skinnställ (och alla skydd som nu sitter i det) plus ryggplatta i.
Alpinestars smx plus stövlar

Bjork85

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2008
Hoj
Drz 434sm -07
Ok! tack för visat intresse!:tummenupp Jag hade tänkt ha enduro byxor o skydd o sen huvtröja crosshjälm den busiga looken typ:yoparty

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Cykelhjälm, shorts och träskor....ska man inte ha !

Hjälm, ryggskydd, handskar, crossstövlar och ett textillställ. :)

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Kör skinnställ tycker du en luvtröjja ser "busigt" ut så dra en över skinnet! :tummenupp

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Ja jag måste skaffa en crosskruka nu när man blir motardraggare! Får väl komplettera mitt inlägg med att jag faktiskt också kör den "busiga" looken med huvtröja över skinnstället ;)

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Varför kör en del tomtar med en tröja ovanpå skinnstället ?
Det verkar fladdrigt , obekvämt, fult samt töntigt. Vurpar man så är den väl mer skadlig än till nytta.

Ballt och busigt :va

knä- och armbågsskydd är bra:)

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
jag antar att han bara tycker det är lättare att tvätta en vanlig tröja än stället

ingern

Hojojoj
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
KTM EXC 525 motard/enduro
Kanske lite onödigt att göra en ny tråd för min fråga, så jag frågar här:

Nån som har någon direkt erfarenhet av detta ställ? (http://www.motosport.com/street/product/TEKNIC-CHICANE-1-PIECE-SUIT/?prodId=822007&c=809445)

Annars:
- hur är TEKNIC storleksmässigt jämfört med andra tillverkare?
- Och hur är det att åka motard med raceställ jämfört med motardställ (visst man kan inte röra sig lika bra, men hur stor skillnad är det egentligen)?
- rekommenderad storlek för 182cm resp. 65kg?
- eventuella tips för andra ställ i samma prisklass?

Fick ett litet intresse för detta ställ pga. det billiga priset och den svaga dollarn... :)

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag kör berik raceställ till min motard och visst var det jävligt ovant i början men nu efter ett par mil så funkar det så grymt bra! Däremot har jag svårt än med supermotard stöveln..men det ger sig med tiden tror jag iaf :)

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Jag antingen med ett tvådelat BERIK skinnställ samt ett ryggskydd, crossstövlar och crosshjälm

Eller med safetyjacket som tillhör ryggskyddet, knäskydd och med vida crossbyxor och en textiljacka, crosstövlar och crosshjälm. Självklart är allt bögmatchat i färgerna.

paerre89

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2007
Hoj
929a Gul och fin.
ja kör textil brallor å kroppsskydd men funderar på att byta upp mig till ett skinställ! känns som om det ger jäävligt mkt bättre skydd. Vad rekomenderas: Helställ eller delat ? helställ e ju snyggare än när d går en skarv mellan delarna iaf =)

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
jag va ute i dag och busa lite med en kille som har en buell, han stegra över i ca 70 med textilställ, blev bara skräp kan jag säga! han fick dock inga skador som tur va. blev sugen på skinnställ nu bara för det... för jag själv kör med heltäckande skydd men för lite skydd utanpå -- viktigt att tänka pÅ !

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy