klantarsel...

astor

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda 250
Har svårt att tycka synd om killen även om alla olyckor är tragiska. Man undrar lite hur mycket skador han hade klarat sig från om han inte varit så rädd att förstöra frisyren... sen är det naturligtvis perfekt att "öva" på en Hayabusa innan man ens fått körkort .... men det kostar att vara cool antar jag.

aftonbladet

dOLKO

Erfaren
Gick med
9 Apr 2006
Hoj
Triumph Sprint RS 02:a, Impala 65:a .
- Hans hjärna fungerar normalt, säger Larry Jones, överläkare vid akuten på Mercy Hospital i Pittsburgh. :dummer

Vilken tur! Då kan han ju fortsätta att köra utan hjälm och skyddsutrustning...men det är ju mycket coolare att köra utan spec. i det stora landet. Det inskränker väl på deras personliga integritet och inviduella frihet... :jisses

-dB

Gick med
27 Aug 2003
Hoj
r6 -06
dOLKO skrev:
2235409 - Hans hjärna fungerar normalt, säger Larry Jones, överläkare vid akuten på Mercy Hospital i Pittsburgh. :dummer

Vilken tur! Då kan han ju fortsätta att köra utan hjälm och skyddsutrustning...men det är ju mycket coolare att köra utan spec. i det stora landet. Det inskränker väl på deras personliga integritet och inviduella frihet... :jisses

men han har ju full skyddsutrustning på jobbet ju, det syns ju på bilden. där går det bra att ha hjälm helt plötsligt :död . men det är nog mkt farligare att springa lite fort o sen trilla på mjukt gräs än att köra hoj. :huvet

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
dOLKO skrev:
2235409 - Hans hjärna fungerar normalt, säger Larry Jones, överläkare vid akuten på Mercy Hospital i Pittsburgh. :dummer

Ja, och så är det så svårt att hitta pistolen när man inte ser hölstret.....

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Att köra utan ställ och hjälm är väl upp till var och en? Händer det något så skadar han sig själv. Hur korkat det än är..
Men att köra i en storstad utan körkort och dessutom vara megakändis, ja det är ju som att be om problem..

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Håller inte med dig om att det är upp till var och en...
Hur illa det än låter så kostar det samhället en väldans massa pengar att vårda skadade människor, speciellt om de blir skadade för livet.

Rash skrev:
2235429 Att köra utan ställ och hjälm är väl upp till var och en? Händer det något så skadar han sig själv. Hur korkat det än är..
Men att köra i en storstad utan körkort och dessutom vara megakändis, ja det är ju som att be om problem..

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Rash skrev:
2235429 Att köra utan ställ och hjälm är väl upp till var och en? Händer det något så skadar han sig själv. ..

Njae, är det det :va
Rehab för en uppslipad kropp samt utspilld hjärna är ju ganska kostsam, å kostnaden tar man ju inte själv precis.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Delstaten Pennsylvanias lag om hjälmtvång röstades bort 2003.

:rolleyes: Smart.

Sandstrom

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
GSXR 750
Trinity skrev:
2235443 Håller inte med dig om att det är upp till var och en...
Hur illa det än låter så kostar det samhället en väldans massa pengar att vårda skadade människor, speciellt om de blir skadade för livet.

Låt mig gissa... du tycker inte att det är några problem att nöjesåka hoj med skyddsutrustning trots att det kostar samhället en massa pengar om du klotar allvarligt?

Det kostar att låta folk själv ta ansvar för sina liv. Men friheten att själv få ta beslut som bara drabbar en själv (och eventuellt sjukvården) är ovärderlig.

FUBAR skrev:
2235461 Delstaten Pennsylvanias lag om hjälmtvång röstades bort 2003.

:rolleyes: Smart.

Det är svårt för oss att förstå. Svensken börjar darra och blir knäsvag när inte staten bestämmer vilka underkläder som ska vara på... I USA har man en annan syn på staten och det individuella ansvaret.

Vi har nog snart cykelhjälmstvång för vuxna människor här också...

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Trinity skrev:

Fast i USA är det väl du själv, eller om du är lyckligt lottad din personliga privata sjukförsäkring som betalar sjukvården? Åtminstone på många ställen.

Seerdon

Dårarnas antal är oändligt
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
929 clean edition
Trinity skrev:

Fast inte i USA va? Där pröjsar man ju själv för det mesta...deras allmänna sjukvård är i allmänhet inte ens i närheten av det du får i Sverige. De kanske lagar ett brutet ben å så, men kryckorna får du köpa själv...

Edit: Sorry redan sagt ovan...

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Jag tror och hoppas att mitt sätt att framföra min motorcykel gör att jag undviker att hamna i den situationen du beskriver men visst allt kan hända.

Friheten är ovärdelig men jag är av åsikten att det måste ske med rim och reson. Hjälmtvång känns rimligt i mina ögon av flera anledningar och alla människor förstår inte sitt eget bästa.

Borde det vara lagligt att köra utan bilbälte för att människor skall känna sig friare?
Borde inte polisen få omhänderta folk som utgör en fara för sig själva(och andra)? De inkräktar ju på människors egenansvar och fihet?

Sandstrom skrev:
2235586 Låt mig gissa... du tycker inte att det är några problem att nöjesåka hoj med skyddsutrustning trots att det kostar samhället en massa pengar om du klotar allvarligt?

Det kostar att låta folk själv ta ansvar för sina liv. Men friheten att själv få ta beslut som bara drabbar en själv (och eventuellt sjukvården) är ovärderlig.

Stämmer! Jag syftade på svenska förhållanden och kanske borde ha skrivit det.

GeFeldz skrev:
2235606 Fast i USA är det väl du själv, eller om du är lyckligt lottad din personliga privata sjukförsäkring som betalar sjukvården? Åtminstone på många ställen.

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Så länge sånt här inte drabbar min plånbok tycker jag bara det handlar om Darwin....Survival of the fittest. Har man inte förstånd nog att skydda sig mår nog genbanken bäst av man inte förorenar den med sin dåliga DNA. :tomten (fast den här snubben klarade sig ju, kanske inte fanns så mycket innanför pannbenet som kunde ta skada...;) )

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
GeFeldz skrev:
2235606 Fast i USA är det väl du själv, eller om du är lyckligt lottad din personliga privata sjukförsäkring som betalar sjukvården? Åtminstone på många ställen.

Fast indirekt betalar även resterande innevånare genom höjda sjukvårdspremier om kostnaderna för skador och sjukdom ökar. Enda skillnaden är att istället för att betala skatt till staten för sjukvård betalar du en premie till försäkringsbolaget.

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Sandstrom skrev:
2235586
Det är svårt för oss att förstå. Svensken börjar darra och blir knäsvag när inte staten bestämmer vilka underkläder som ska vara på... I USA har man en annan syn på staten och det individuella ansvaret.

Vi har nog snart cykelhjälmstvång för vuxna människor här också...

Det hade varit annorlunda ifall dom aldrig haft en hjälmlag. Men det är ganska obegåvat att ha en hjälmlag för att sedan rösta bort den. Vissa lagar är bättre än andra vettu.

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
Bandit 1200
Lord Adrian skrev:
2235684 Så länge sånt här inte drabbar min plånbok

Problemet är att i slutändan så har det i regel drabbat din, min och välldigt många andras plånböcker...

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
NoPinky skrev:
2235714 Problemet är att i slutändan så har det i regel drabbat din, min och välldigt många andras plånböcker...

Vilket var precis varför jag la in reservationen om plånboken... :tummenupp Dom får gärna bevisa att Darwin hade rätt så länge jag slipper betala...

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha