Trinity
I love Honda 4-ever
Jag fick hyra...
Är otroligt glad och tacksam över att min mamma pluppade ut mig här och inte i USA även om det är lite väl mycket dagis över Sverige stundtals. Det som är typiskt för svenskar är oxå det eviga gnällandet över allt och på allt. Finns alltid sånt som kan bli bättre men man borde oxå försöka uppskatta det som verkligen är bra
Wagge skrev:2235731Det måste man göra i sverige också...
Sandstrom skrev:2235586Låt mig gissa... du tycker inte att det är några problem att nöjesåka hoj med skyddsutrustning trots att det kostar samhället en massa pengar om du klotar allvarligt?
Det kostar att låta folk själv ta ansvar för sina liv. Men friheten att själv få ta beslut som bara drabbar en själv (och eventuellt sjukvården) är ovärderlig.
Det är svårt för oss att förstå. Svensken börjar darra och blir knäsvag när inte staten bestämmer vilka underkläder som ska vara på... I USA har man en annan syn på staten och det individuella ansvaret.
Vi har nog snart cykelhjälmstvång för vuxna människor här också...
Är otroligt glad och tacksam över att min mamma pluppade ut mig här och inte i USA även om det är lite väl mycket dagis över Sverige stundtals. Det som är typiskt för svenskar är oxå det eviga gnällandet över allt och på allt. Finns alltid sånt som kan bli bättre men man borde oxå försöka uppskatta det som verkligen är bra