Finns lite olika scenarion. Jag tror du har fel på blandningen, den kanske går lagom när motorn är kall, men när den blir varm går den för fett eller för snålt.
Det är ganska troligt att den har varit trimmad på något vis, så förra ägaren har monterat ett större högfartsmunstycke. Sen kanske han har tagit bort trimmet men inte munstycket. Då kan det hända att den surar ner sig efter en stund med hög gas. Rengör förgasaren till att börja med, det kommer lätt in lite skit där, sen föreslår jag att du hittar någon bra raksträcka och tar med dig en tändstiftsnyckel. Gasa ur den så gott det går, sen slår du på dödaren och drar in kopplingen(Låt inte motorn gå ner på tomgång, döda den på högvarv). Plocka sen ur tändstiftet och se hur det ser ut. Vitt betyder att du har en snål blandning(Farligt, byt till större munstycke innan den skär!), om det är någon nyans av brunt är det skitbra, om det är svart är blandningen för fet, isf ska du gå ner några storlekar i huvudmunstycke. Lycka till, och grattis till kortet!
