Klara kortet + ett problem

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
JAAAAAAAAA!! Klarade kortet idag:yoparty Sjukt gött att kunna åka var man vill när man vill. MEn det är et problem med haojen så allt är inte guld idag. När man har kört i 90-100 några minuter så börjar den att tappa kraft och börja smälla ur avgasröret men växlar men ner så går det bra igen en stund sen så börjar den tappa kraft igen . Nån som har varit med om något liknan
 

dezyn

Vintern är bara ivägen..
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
-
tzr snubben skrev:
2396720 Nä den är redan bytt.

Den kanske fortfarande blir överhettad, men om den är orginal och sitter där den ska osv så borde ju andra med tzr också märka av det..
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
dezyn skrev:
2396761 Den kanske fortfarande blir överhettad, men om den är orginal och sitter där den ska osv så borde ju andra med tzr också märka av det..
men den borde ju inte smälla (typ avgasknall)
 

Finnepinnen

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Stockholm (Gubbängen)
Hoj
Aprilia RS 250 -98
att soppan smäller i avgasröret verkar ju tyda på fel i tändningen så att bensinen inte antänds i tid utan åker ut i avgasröret och antänds där av värmen.
Eller, har jag helt fel? lite osäker men något sådant borde det vara.
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Grattis!

Men till ditt "problem". För det första, är hojjen helt original eller har du pillat nåt?
 

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Finnepinnen skrev:
2396954 att soppan smäller i avgasröret verkar ju tyda på fel i tändningen så att bensinen inte antänds i tid utan åker ut i avgasröret och antänds där av värmen.
Eller, har jag helt fel? lite osäker men något sådant borde det vara.



nä, bensin antänds inte av värmen..varf ska man då ha ett tändstift?
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
Finns lite olika scenarion. Jag tror du har fel på blandningen, den kanske går lagom när motorn är kall, men när den blir varm går den för fett eller för snålt.
Det är ganska troligt att den har varit trimmad på något vis, så förra ägaren har monterat ett större högfartsmunstycke. Sen kanske han har tagit bort trimmet men inte munstycket. Då kan det hända att den surar ner sig efter en stund med hög gas. Rengör förgasaren till att börja med, det kommer lätt in lite skit där, sen föreslår jag att du hittar någon bra raksträcka och tar med dig en tändstiftsnyckel. Gasa ur den så gott det går, sen slår du på dödaren och drar in kopplingen(Låt inte motorn gå ner på tomgång, döda den på högvarv). Plocka sen ur tändstiftet och se hur det ser ut. Vitt betyder att du har en snål blandning(Farligt, byt till större munstycke innan den skär!), om det är någon nyans av brunt är det skitbra, om det är svart är blandningen för fet, isf ska du gå ner några storlekar i huvudmunstycke. Lycka till, och grattis till kortet!:tummenupp
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top