Klarar bara 1:an och 2:an (OBS! moppefråga)

Status
Ej öppen för fler svar.

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
vet att dett är ett mc-forum så förlåt mig för denna moppe fråga :näsblod för jag vet nämligen ingen annastans jag kan fråga... :huvet så åter igen, förlåt mig för denna fråga.

Moppen ifråga är en Honda MT5 från -90 som jag har lite för skojjs skull.
Problemet är att efter att jag bytte packningar så gick den bara bra på 1:an och 2:an, men när man lägger i 3:an så slutar den axxa, och bara ligger kvar där i 40km/h som den gör på 2:an också. Innan dett problemet uppkom gjorde den ca 80km/h. Någon som vet vad det kan vara för fel?
och åter igen, ha överseende för denna fråga, ska sälja den snart och vill ha den fungerande tills dess.
MVH hoj_micke
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
jag bytte topplockspackning, den mellan cylindern och blocket, den mellan reeden och cylindern och den mellan förgasaren och reeden.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
hoj_micke skrev:
jag bytte topplockspackning, den mellan cylindern och blocket, den mellan reeden och cylindern och den mellan förgasaren och reeden.

enklast är att kolla så den inte drar tjuvluft på "reeden", alltså på båda sidorna om den.. kolla så att det är tätt på dom packningarna. tog du lös fuggen så kolla så att det är tätt där åxå.
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
tack för alla svar änsålänge :) ska kolla det så fort jag får tiden till det.
MVH hoj_micke
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
har nu varit ute och kört eftre att ha drigigt att allts, särskilt insug/reed, och det är fortfarande samma fel :va nån som har nån anna idè om vad det kan vara?
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
hoj_micke skrev:
har nu varit ute och kört eftre att ha drigigt att allts, särskilt insug/reed, och det är fortfarande samma fel :va nån som har nån anna idè om vad det kan vara?

det låter ju bara som om du har sumpat komp....e det bara toppen du har tagit bort så borde det inte vara annat,,,, :confused:
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
jag vet att det är konstigt, jag har känt på toppen, insug osv.
nope bytte inte kolv eller kolvringar vilket gör allt ännu mer konstigt.
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
men om man har satt en kolv på en MT5 på fel håll, så fasnar ju kolvringarna i ventilerna i cylindern :confused:
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
okej...men nu har jag som tur e kolven på rätt håll :)

nä nu är jag trött på att meka med den gamla sk*ten, får väl åka nånstans och lämna in den.....hittar ju inte felet :confused:
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
El Garto skrev:
Då är det säkert vacum i vevhusventilationen. Fixar du enkelt med en piprensare, försök få tag i de där jättelånga rensarna. Fäst ett cigarettfilter i ena änden (den änden du håller i handen, absolut inte den som du för in i vevhusventilationen). Sedan är det bara att rensa så att all vacum släpper och lägger sig i rotkanalerna. Ev kan man behöva täta lite med amalgam men då ska du ha riktig otur.

Du var ju en hjälpsam lustigkurre... Tänk på återväxten.
 

hoj_micke

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
kommer snart...
ja den gjorde det förrut men jag råkade bryta av fästet så nu är det bara att kköpa ett nytt :gnissla
men när jag körde förrut och den betädde sig konstigt så hade jag den ikopplad.
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
hoj_micke skrev:
ja den gjorde det förrut men jag råkade bryta av fästet så nu är det bara att kköpa ett nytt :gnissla
men när jag körde förrut och den betädde sig konstigt så hade jag den ikopplad.

Är reedsen hela och fina?
 

Walle1

Medlem
Gick med
20 Nov 2005
Ort
göteborg
Hoj
fireblade-08
hmm

hoj_micke skrev:
okej...men nu har jag som tur e kolven på rätt håll :)

nä nu är jag trött på att meka med den gamla sk*ten, får väl åka nånstans och lämna in den.....hittar ju inte felet :confused:
jag tror att du har dragit toppen snett

El Garto skrev:
Då är det säkert vacum i vevhusventilationen. Fixar du enkelt med en piprensare, försök få tag i de där jättelånga rensarna. Fäst ett cigarettfilter i ena änden (den änden du håller i handen, absolut inte den som du för in i vevhusventilationen). Sedan är det bara att rensa så att all vacum släpper och lägger sig i rotkanalerna. Ev kan man behöva täta lite med amalgam men då ska du ha riktig otur.
det är tur att vi har dig :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top