Åker man till Norge byter man däck innanMin - dyrköpta - erfarenhet säger mig att de sista millimetrarna försvinner fortare än de första.
Mer än en gång har jag tittat på bakdäcket och sagt "det där klarar sig nog sommaren ut med lite tur".
Bara för att med panik i blicken försökt hitta en däckverkstad nånstans i längs vägen (bl a i norska fjällen en lördag kväll). Det gååår att hitta. Men det är inte billigt.
Inte om man har tittat på bakdäcket och sagt "det där klarar sig nog sommaren ut".Åker man till Norge byter man däck innan
Jag tänkte mest för att allt kostar så dj**la mycket där.Inte om man har tittat på bakdäcket och sagt "det där klarar sig nog sommaren ut".
Men du har du en poäng.
Ett antal kilo med packning + grov asfalt + mycket accelerationer uppför + mycket motorbroms nedför = exceptionell slitage. Det går fort att slita ut ett däck i Norge. Been there, done that.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |