GSXR1100R
The older i get the faster i was
Alla tvitaktare ryker ju som gamla feskebåtaroFFkeFF skrev:Det är bara det man mäter, men ryker man på förbifartsmätningarna kan det ju bli en diskussion.
Alla tvitaktare ryker ju som gamla feskebåtaroFFkeFF skrev:Det är bara det man mäter, men ryker man på förbifartsmätningarna kan det ju bli en diskussion.
Nr:18 skrev:Chrille: Du ger ordet envis en helt ny dimension.....
....
Chrille skrev:Jovisst, jag är den enda som:
- har en hoj med ENDAST helsystem liggande
- inte känner till en mc-skrot som har har skadade ljuddämpare liggande.
- har problem med att få tag på tunnväggiga rostfria rör i rimlig dimension
- som inte kan svetsa tig själv utan måste nå fram till en verkstad som kan hjälpa mig att modda min liggande R1burk
- som inte har någon semester att fixa detta på....någonsin! Mina semesterdagar används till racing
Som sagt - jag VET sedan -01 att detta är ett problem. Det har även varit ett problem på BE's körningar, men naturligtvis är det positivt med att de flesta har en positiv syn på detta.
Som Jalle skrev: FULMEK!Chrille skrev:Jovisst, jag är den enda som:
- har en hoj med ENDAST helsystem liggande
- inte känner till en mc-skrot som har har skadade ljuddämpare liggande.
- har problem med att få tag på tunnväggiga rostfria rör i rimlig dimension
- som inte kan svetsa tig själv utan måste nå fram till en verkstad som kan hjälpa mig att modda min liggande R1burk
- som inte har någon semester att fixa detta på....någonsin! Mina semesterdagar används till racing
Satsa på ett BOS helsystem i titan, lika mycket hk men lägre dbabstruse skrev:Jag har originalburken liggandes i garderoben.
Fråga: Jag har ett Ixil slipon som är förhållandevis tyst och kanske på sin höjd ger 3-4 extra hk. Om man skulle vilja ha ett Akra helsystem, hur mycket extra i hk räknat gör detta, vad kostar det och klarar de dB-kraven?
Eventuellt inköp ligger efter Wilbers bakdämpare i prioriteringslistan, men det kan vara kul att veta.
Nr:18 skrev:Satsa på ett BOS helsystem i titan, lika mycket hk men lägre db
I ditt fall, som rookierookie skulle jag ge samma råd som jag fick:abstruse skrev:Hur mycket mer hk kan jag räkna med, jämfört med mitt slipon? Kostnad?
Nr:18 skrev:I ditt fall, som rookierookie skulle jag ge samma råd som jag fick:
Lägg dom pengarna på fjädring och åktid innan du börjar trimma för hästar
BOS titan helsystem är tystast på marknadenabstruse skrev:Om du läser lite tidigare i tråden så har jag redan påpekat var i prioriteringsordningen detta ligger.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari