Klarar inte uppkörningen

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
ja så är det så här förjävligt att jag aldrig klarar denna jävla uppkörning.. försökt tre gånger nu men bommat alla.. jag blir så nervös att jag blir yr. så nu harvarken jag eler pappa mer pengar att klägga på mitt a1 kort. så nu säljs hojjen... ha det bra alla mc grappar.. jag kommer säker´t hänga kvar på sporthojsidan men jag får vänta tills jag är 18 och ta mellan klass kort.

ursäkta språket men jag blir jävlitt less på att man inte kan få göra det man drömt om i stort sett hela livet..

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
To take a A1 licence is like climb a mountain, you cant just give up...
You will put your flag on the top, dont give up!

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
Fifan det är så jäkla tråkigt att kugga, när man är surast som mest ska man stå med den "snälla" vv snubben. Som ska tala så lugnt som möjligt att man har gjort nåfel, fifan asså minns det som igår :mad:
Lyckades andra gången iaf :yoparty

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Fifan det är så jäkla tråkigt att kugga, när man är surast som mest ska man stå med den "snälla" vv snubben. Som ska tala så lugnt som möjligt att man har gjort nåfel, fifan asså minns det som igår :mad:
Lyckades andra gången iaf :yoparty

mm, jag håller med. då var man fan inte glad altså.
jag klarade mitt på andra försöket också. men första gången var man fan sur flera veckor efteråt.

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n
För att ta A-begränsade kortet vid 18 så måste man ha haft lätt mc kortet i 2 år. Annars måste du vänta tills du är 20år.:(

Tråkit de där med uppkörningarna.:(

Matteh!

Näee?
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
Mellanhoj vilken?? + Cross
För att ta A-begränsade kortet vid 18 så måste man ha haft lätt mc kortet i 2 år. Annars måste du vänta tills du är 20år.:(

Tråkit de där med uppkörningarna.:(

Svar nej, för att ta tung "utan begränsning" vid 20 års ålder måste man ha haft tung "med begränsning" sedan man var 18 år. Annars får man vänta tills man är 21 år för "tung". :)
Så 18 år går bra för tung "med begränsning" dvs 25 kw..

simonnr22

Guest
Svar nej, för att ta tung "utan begränsning" vid 20 års ålder måste man ha haft tung "med begränsning" sedan man var 18 år. Annars får man vänta tills man är 21 år för "tung". :)

japp så är det ;)

simonnr22

Guest
Men kom igen, sälj inte hojjen :( Du klarar det på nästa, ge inte upp :p

JJbiker

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Hoj
Honda CBR1000rr -07
Vet inte men om du redan kuggat 3 gånger kanske inte låter som du ska ha mc kort redigt än...Men lycka till nästa gång

Bakhjulsabbe

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2007
Hoj
Honda hornet 600 - 03
Kuggade också mitt idag , men dock på en mycket slarvig sak. Får man fråga vad det är som du har mest problem med ? Är det banan som skiter sig eller trafiken ? Ge inte upp så lätt som dom andra säger också, bit ihopa. Men samtidigt har du verkligen inte pengar så, vad ska man göra. Lycka till iallafall dom du tänker fortsätta.

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
Kuggade på min andra gång med på en ritkigt skit sak!:p
Blev svin sur sen nästa gång fick jag en snubbe som var mycket bättre inga problem alls med han var det....

Så det kan bero väldigt mycket på vem som du kör upp för!
Ge inte upp snart får du en snäll gubbe med;)

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Hoj
Fz6n

Asså wtf jag måste ju ha blivit hjärntvättad eller nått sånnt.:confused:

Den infon jag har fått är följande:

Man måste vara 16 för att ta 125:kortet > om man har haft 125:kortet i 2 år så får man ta A-begränsat vid 18 års ålder, om man därimot inte haft A1kortet så får man ta A-begränsade när man är 20 + att man måste göra teorin. Och vid 21 års ålder övergår A-begränsade till ett tungt kort. Men om man tog A-begränsat vid 20 så måste man vänta till de tunga tills man är 24 år.:confused:

Tror jag läste de på bike.se.:mad: :huvet :p

De där som krillan sa var bara ett slarvfel. :p

Är jag helt ute och cyklar ? Kan nån förklara hur det verkligen är ?:tummenupp

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Asså wtf jag måste ju ha blivit hjärntvättad eller nått sånnt.:confused:

Den infon jag har fått är följande:

Man måste vara 16 för att ta 125:kortet > om man har haft 125:kortet i 2 år så får man ta A-begränsat vid 18 års ålder, om man därimot inte haft A1kortet så får man ta A-begränsade när man är 20 + att man måste göra teorin. Och vid 21 års ålder övergår A-begränsade till ett tungt kort. Men om man tog A-begränsat vid 20 så måste man vänta till de tunga tills man är 24 år.:confused:

Tror jag läste de på bike.se.:mad: :huvet :p

De där som krillan sa var bara ett slarvfel. :p

Är jag helt ute och cyklar ? Kan nån förklara hur det verkligen är ?:tummenupp

16år+ man får ta A1kortet
18år man får ta Abegränsad( om man haft A1 slipper man göra om teorin)
När man haft Abegränsad i 2 år så blir det automatiskt A obegränsad
21år+ Man får köra upp för A obegränsad.

Det där svammlet där du blandar in 24 år är taget från några nya euregler som kommer att träda i kraft nån gång under tidsperioden 2008-2012

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Fan va illa för dig, men sälj inte hojen. Det kommer inte bli lättare bara för att det är A begränsad, lika bra att ta skiten nu på en gång.

du gick inte på körkola va?

feeelix

rookie
Gick med
19 May 2007
Hoj
Husqvarna
Hm, jag som tyckte körningen var som ett Eu-moppekort :rolleyes:
Enda jag kugga på var teorin men den var ju inte så dyr att göra om..

Tror nog det kan hänga rätt mkt på vem man kör upp med, haft samma kille alla gånger eller?

Sälj inte hojen, fortsätt kämpa. Dessutom slipper du 2-års prövotid på mellankortet om du tar lätt nu!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy