Klarar inte uppkörningen

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
16år+ man får ta A1kortet
18år man får ta Abegränsad( om man haft A1 slipper man göra om teorin)
När man haft Abegränsad i 2 år så blir det automatiskt A obegränsad
21år+ Man får köra upp för A obegränsad.

Det där svammlet där du blandar in 24 år är taget från några nya euregler som kommer att träda i kraft nån gång under tidsperioden 2008-2012

Man behöver inte köra upp när man är 21 år, man får kortet hemskickat.

coolknasen

E-Weezy!
Gick med
13 Feb 2007
Hoj
yamaha xt 125 sm och en Crm med 28hk;)
han menade nog om du inte hade något mc kort innan det så får du köra upp för tung när du e 21;)

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
3063884 Somliga har det, andra inte. Tydligen.
...

Men du Brandes, om du inte klarar 800 till för en uppkörning till, hur fan skulle du då kunna använda hojen?

Ge fan inte upp om du är så nära. Ut och träna med dig, och om du inte har pengar, sök jobb! Finns alltid nåt skit man kan göra nånstans...Är det en dröm så bit ihop, att ge upp med endast en uppkörning kvar till målet är väldigt dumt. I värsta fall är väl ett alternativ att sälja hojen, ta kortet och sedan köpa en billigare. :)

Just my 7 öre.

brandes

utan hoj så har man inget liv
Gick med
10 May 2006
Hoj
en ricktigt fräsig NSR :)
jo jag gick på körskola har lagt ut 20 000 på ett J**** a1 kort

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
GSXR 750 -09
jo jag gick på körskola har lagt ut 20 000 på ett J**** a1 kort

Fy fan vad tråkigt för dig, nu känner jag dig inte eller så. Men jag tror att du helt enkelt måste försöka tills du lyckas, för när du väl lyckas kommer allt kännas bra. Däremot om du ger upp så kommer du må skit jävligt länge. Säg att du får lägga ut 2000 kr till, 20 000 kr för inget körkort, och 22000 för ett körkort vad väljer man? Lovar dig, du kommer ångra dig i flera år.
Jag klarade mitt kk på fjärde uppkörningen, jag hade precis samma problem som dig.

KrogeN

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Hoj
Aprilia AF1 125cc - 91
Den körskolan borde gå med vinst ialf:p
Men har inte farsan eller nån du känner möjlighet att övningsköra med dig ist för att gå på körskola, de e ju så förbannat dyrt.
själv tränar jag utan körskola. Har inte tagit kortet än ska göra teori provet om några veckor så håller på att träna för fullt. sedan köra upp.
Har 2 polare som gjort samma sak som jag gör nu, bara göra provet o sedan köra upp. de kostar ju typ bara 1,2k för ett A1 kort då.
Får man fråga vad de e du kuggar på?
Polaren sa att de e svårt på lågfartsdelen med sin Nsr så han körde upp med annan hoj. Han klarade de på första uppkörningen

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
r6-02
Tror du det själv eller?

Jag skrev så för att dumförklara 125_next som inte lärt sig hur man läser ett inlägg så atteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Du kanske kan förklara logiken i detta
Ogre skrev:
16år+ man får ta A1kortet
18år man får ta Abegränsad( om man haft A1 slipper man göra om teorin)
När man haft Abegränsad i 2 år så blir det automatiskt A obegränsad
21år+ Man får köra upp för A obegränsad.

125_next skrev:
Man behöver inte köra upp när man är 21 år, man får kortet hemskickat.

Ogre skrev:
Så du menar att om en person är 21 år så behöver man inte köra upp för att få mckort utan det kommer bara hem i brevlådan?

Last edited:

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Ger man upp gör man väl det i dom flesta fall INNAN man börjar ta körlektioner.

Har man klarat teorin och gjort 3 uppkörningar, så är man snart godkänd. Inte så ovanligt att dom kuggar på A1 kortet.

Skulle jag vatt i ditt läge och vatt HELT PANK, skulle jag faktiskt sålt NSRén du har och bokat uppkörning så fort som möjligt. Hellre en äldre hoj och kortet än inget kort alls och alla pengarna utlagda i onödan. Det är ju ett alternativ på hur du kan göra iaf, då har du väl råd att kugga en 20 ggr till och det är knappast troligt.

Kommer gå mkt lättare för dig att ta A sen också skulle jag tro.

Till A1 körde jag MASSA mil, tog körlektioner mm. Kuggade ändå.

När jag väl hade A1 och skulle ta A, var det att lära sig den nya banan sen hade jag kortet på nån veckor.

Kändes faktiskt nästan som jag var mer förberedd på uppkörningen till A1 än A fast jag kuggade den, tror (som säkert någon redan skrivigt) att dom är riktigt nogranna med att inte låta för många 16 åringar klara den allt för lätt i och med att det faktiskt är ett snabbt fordon i den åldern.

Edit: Sen väl på uppkörningen för att minska nervösiteten så tänk typ så att klarar du inte det har det ju varigt ännu en bra lektion och det är bara att boka en ny!

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...