Ger man upp gör man väl det i dom flesta fall INNAN man börjar ta körlektioner.
Har man klarat teorin och gjort 3 uppkörningar, så är man snart godkänd. Inte så ovanligt att dom kuggar på A1 kortet.
Skulle jag vatt i ditt läge och vatt HELT PANK, skulle jag faktiskt sålt NSRén du har och bokat uppkörning så fort som möjligt. Hellre en äldre hoj och kortet än inget kort alls och alla pengarna utlagda i onödan. Det är ju ett alternativ på hur du kan göra iaf, då har du väl råd att kugga en 20 ggr till och det är knappast troligt.
Kommer gå mkt lättare för dig att ta A sen också skulle jag tro.
Till A1 körde jag MASSA mil, tog körlektioner mm. Kuggade ändå.
När jag väl hade A1 och skulle ta A, var det att lära sig den nya banan sen hade jag kortet på nån veckor.
Kändes faktiskt nästan som jag var mer förberedd på uppkörningen till A1 än A fast jag kuggade den, tror (som säkert någon redan skrivigt) att dom är riktigt nogranna med att inte låta för många 16 åringar klara den allt för lätt i och med att det faktiskt är ett snabbt fordon i den åldern.
Edit: Sen väl på uppkörningen för att minska nervösiteten så tänk typ så att klarar du inte det har det ju varigt ännu en bra lektion och det är bara att boka en ny!