Klarar jag besiktningen såhär tro?

grantorinoM8

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Boxholm
Hoj
TL1000S FIGHTER
Sitter en ställning fastskruvad i plåten nu (bild). Utan belysning på bilden men det tänkte jag skruva dit en sån där mini belysning e-märkt.
Reflexen får jag väl flytta från plåten vet dock inte var riktigt än men det löser jag.

Men går det igenom med plåten sådär? alternativet är väl och flytta under bakljuset men då går den ju snett innåt. Undrar vad de säger om de här alternativen. vad tror ni? :va :fyllisar

ff.jpg
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag hade nog varit mer orolig för den där ljuddämparen...
 

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
om du inte har vit belysning på skylten kommer du få en anmärkning med stor sannolikhet tyvärr
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Så länge den är läsbar bakifrån och har reflex o belysning så är den godkänd.
Tror inte det finns några definitiva regler om HUR den ska sitta fast förutom det att den ska sitta fast.
 

grantorinoM8

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Boxholm
Hoj
TL1000S FIGHTER
Så länge den är läsbar bakifrån och har reflex o belysning så är den godkänd.
Tror inte det finns några definitiva regler om HUR den ska sitta fast förutom det att den ska sitta fast.

Okej, låter bra. Belysning kommer fixas innan. Tack för svar
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Tror inte reflexen får klistras på skylten, men där är det nog olika hur kinkiga besiktningsgubbarna är!

Meddela oss hur det gick sen...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Min hoj har haft reflexen på skylten sen den var ny för nästan 1 1/2 decennium sedan. Godkänt? Vet inte med säkerhet men det har aldrig gnällts på den saken vare sig från polis eller besiktningsorgan. Det ska finnas en tråd med uppgifter, länkar o allt, som säger att det är ok. Belysning måste du ha och tydligen E-märkt reflex (med rätt E-märkning). Ärligt talat tror jag inte de ägnat reflexen den minsta uppmärksamhet. Ska besikta imorgon, får se hur det går.
 

vogge

Say Whaaat
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Nyköping
Hoj
Kåtemma 990, R6 Banskrot.
I våras besiktigade jag banhojen som i normalfall bara har racekåpor. Efter lite bonnmeck så var den klar såg förjävlig ut kåpor och lysen hängde på trekvart besiktnings gubben små log lite den enda han sa var att jag inte hade någon reflex:huvet men han sa till mig att åka till mekonomen och köpa en och sätta på nummerplåten och komma tillbaka o visa upp så var de inga problem:yoparty
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Min hoj har haft reflexen på skylten sen den var ny för nästan 1 1/2 decennium sedan. Godkänt? Vet inte med säkerhet men det har aldrig gnällts på den saken vare sig från polis eller besiktningsorgan. Det ska finnas en tråd med uppgifter, länkar o allt, som säger att det är ok. Belysning måste du ha och tydligen E-märkt reflex (med rätt E-märkning). Ärligt talat tror jag inte de ägnat reflexen den minsta uppmärksamhet. Ska besikta imorgon, får se hur det går.

Rent lagligt vill jag minnas att ingenting får sättas på nummerplåten förutom skattemärke. Men ja det ska nog till en riktigt kinkig jävel för att slå ner på att man satt dit reflexen där. Funktionen blir ju alldeles utmärkt.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Rent lagligt vill jag minnas att ingenting får sättas på nummerplåten förutom skattemärke. Men ja det ska nog till en riktigt kinkig jävel för att slå ner på att man satt dit reflexen där. Funktionen blir ju alldeles utmärkt.

Det var det som var grejen med den där tråden. Någon hänvisade till regelverket som möjligen ändrats nyligen. Jag brydde mig inte så jättemycket då jag inte vet/vetat av några problem därvidlag. Något lättad för att det nu var bekräftat att det var ok.

Tråden finns för den som orkar leta.
 

grantorinoM8

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Boxholm
Hoj
TL1000S FIGHTER
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top