Syster-Tysk
Fullgasförespråkare.
- Gick med
- 3 Jan 2008
- Ort
- Umeå
- Hoj
- KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Hej!
Har en fundering ang. BOTT.
Har försökt läsa mig till det på de rekomenderade sidorna, men blir inte klok på vad som menas.
Enligt gällande regler för ERF t.ex. skall man ha en underkåpa (bellypan) som rymmer minst 50% av vätskan i motorcykeln. Jag förmodar att det gäller BOTT också!?
Problemet är i sådana fall att jag måste bygga en egen underkåpa då det är stora hål i min orginal kåpa. (Om man inte bara får silvertejpa hålen?)
Frågan är om det finns regler om var uppsamlingen av vätskan skall finnas, längre fram, i mitten, eller längre bak???
Sen är frågan varför det skall vara nödvändigt med underkåpa på en boxer? Vad är det som säger att det kommer att läcka precis under kåpan och inte under en cylinder???
Internationellt sett så hade inte HP2 sport någon heltäckande underkåpa under Hockenheim 1000km t.ex.
Tacksam för svar!
Mvh Jonas
Har en fundering ang. BOTT.
Har försökt läsa mig till det på de rekomenderade sidorna, men blir inte klok på vad som menas.
Enligt gällande regler för ERF t.ex. skall man ha en underkåpa (bellypan) som rymmer minst 50% av vätskan i motorcykeln. Jag förmodar att det gäller BOTT också!?
Problemet är i sådana fall att jag måste bygga en egen underkåpa då det är stora hål i min orginal kåpa. (Om man inte bara får silvertejpa hålen?)
Frågan är om det finns regler om var uppsamlingen av vätskan skall finnas, längre fram, i mitten, eller längre bak???
Sen är frågan varför det skall vara nödvändigt med underkåpa på en boxer? Vad är det som säger att det kommer att läcka precis under kåpan och inte under en cylinder???
Internationellt sett så hade inte HP2 sport någon heltäckande underkåpa under Hockenheim 1000km t.ex.
Tacksam för svar!
Mvh Jonas
Last edited: