Road-Ragge
vägkonnessör
Blanda inte ihop äpplen och päron nu.
Äpplen:
Förhoppningsvis blir det en EU -hamonisering av hasigetsgränserna i slutändan. D.v.s. bara 40,60,80,100,120 I så fall tycker jag det är bra.
Päron:
Om dessa nya gränser införs med den normalsvenska helylle-metoden så sänks väl gränserna på de flesta ställen med 10 km/h. I så fall blir jag inte glad.
Sedan konstaterar jag att i de Europeiska länder som jag känner till så är standardbegränsningen 60 km/h i tätort och 80 km/h på landsbygd om skyltning saknas. Min magkänsla säger mig att vi nog får dessa gränser även här, om 50 och 70 försvinner. Att kräva 40 respektive 60 som generella begränsningar vore helt enkelt politiskt självmord förutom att det också strider mot EU -harmoniserings idén.
Jag tror i så fall att 70 faktiskt blir 80 på favoritvägen där borta genom skogen/över åkern... men vad spelar det för roll? En sporthojsägare kör ju i 140 där lika för bannat,eller hur
Det blev mycket spekulation det här. Den som lever får se
Äpplen:
Förhoppningsvis blir det en EU -hamonisering av hasigetsgränserna i slutändan. D.v.s. bara 40,60,80,100,120 I så fall tycker jag det är bra.
Päron:
Om dessa nya gränser införs med den normalsvenska helylle-metoden så sänks väl gränserna på de flesta ställen med 10 km/h. I så fall blir jag inte glad.
Sedan konstaterar jag att i de Europeiska länder som jag känner till så är standardbegränsningen 60 km/h i tätort och 80 km/h på landsbygd om skyltning saknas. Min magkänsla säger mig att vi nog får dessa gränser även här, om 50 och 70 försvinner. Att kräva 40 respektive 60 som generella begränsningar vore helt enkelt politiskt självmord förutom att det också strider mot EU -harmoniserings idén.
Jag tror i så fall att 70 faktiskt blir 80 på favoritvägen där borta genom skogen/över åkern... men vad spelar det för roll? En sporthojsägare kör ju i 140 där lika för bannat,eller hur
Det blev mycket spekulation det här. Den som lever får se
Last edited: