Klass 5, 6 och 7 vilka mc's ?

hocke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Honda SP1 (TL1000S - Såld)
Undrar lite över vad för MC jag skall köpa, jag vill ha en som orkar med 2 st men inte är för överjäkligt tung att köra, den skall vara av sport/touring stuket med betoning på sport. Vad skall jag titta på för modeller för att komma ner i klass 6 lr 5, klass 7 är ju alldeles för dyrt att försäkra i. Någon som vet skillnader mellan klasserna i pris (på ett ungefär) ? Börjar snart grina över alla j***a priser man får. Tips och funderingar tack :)

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
TRX - klass 5...tyvärr sitter inte passageraren särskilt skönt

Annars låter väl nån VFR 750 (tidigt 90-tal) som ett vettigt val. Tror de brukar hamna i klass 6

Nyrre

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
Wannabe
Lite overkill att starta en ny tråd för det här, så jag spammar på lite här istället. Nån som har koll på vilken klass en ducati 748 (motsv) 95-98 nånstans skulle hamna i?

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
20SK skrev:
Undrar lite över vad för MC jag skall köpa, jag vill ha en som orkar med 2 st men inte är för överjäkligt tung att köra, den skall vara av sport/touring stuket med betoning på sport. Vad skall jag titta på för modeller för att komma ner i klass 6 lr 5, klass 7 är ju alldeles för dyrt att försäkra i. Någon som vet skillnader mellan klasserna i pris (på ett ungefär) ? Börjar snart grina över alla j***a priser man får. Tips och funderingar tack :)

Kör en BMW K1200RS Sport-Touring.. 130Hk
IF Märkesförsäkring: 4.045 kr/år. hel försäkring inkl. personskada

Priset är Stockholm uanset hur gammal du är!

That´s IT!

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Köp en Fazer 600. Går i försäkringsklass 5 men har egentligen fler hästar än så, det står fel i alla regbevis. Teoretiskt en 6:a. Går rätt bra att åka två på. Bra kvalitet.

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Nyrre skrev:
Lite overkill att starta en ny tråd för det här, så jag spammar på lite här istället. Nån som har koll på vilken klass en ducati 748 (motsv) 95-98 nånstans skulle hamna i?

iom att den förmodligen är feltypad som de flesta duccar mellan 96 o 98 så hamnar den förmodligen i klass 3, precis som min 916 :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept