Klassiken: Tips om hoj.

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
Då har man precis slagit sig till ro efter enliten tur i Norges underbara land.
Startade hemma i småland och tog mig genom vår härliga land och in i Norge, på min gixxa 600. Dagarna gick och milen tickade.....sen efter ett 150-200 mil var jag hemma igen, väldigt nöjd och glad. MEN VILKEN VÄRK JAG HADE...hela min kropp var förstörd.(speciellt vissa parti :arsele )

Kom fram till en sak, jag måste byta hoj!!

Jag har suttit och grunnat nu ett bra tag på vilken de ska bli. Jag var inne på en cbr1100xx ett tag, men sedan läste jag i ett test att det varnas för kåpskrap, då har de varit hårt körda...vadå??? tar kåpan i innan knät??? :kocko

Så ni har väl listat ut frågan nu vilken hoj är okej att köra långt med??
Jag söker ju inga hojar som guld vinge, utan man vill ju hålla sig inom sporthojarna.. jag är 190cm....ca90kg

tackar
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
r1 och nej det är inget skämt jag sitter kanon på min,körde 55mil på min första tur i år o vart endast lite matt i gashanden.
sitter kanon på yamahan jämfört med på en suzuki prova en,köp hellre en busa än en blackbird fast vet inte hur man sitter på busan på blackbird sitter man bra men dom är tungkörda.
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
Holger skrev:
r1 och nej det är inget skämt jag sitter kanon på min,körde 55mil på min första tur i år o vart endast lite matt i gashanden.
sitter kanon på yamahan jämfört med på en suzuki prova en,köp hellre en busa än en blackbird fast vet inte hur man sitter på busan på blackbird sitter man bra men dom är tungkörda.


hmmm, har aldrig tagit r1 som ett alternativ...men å andra sidan så har jag inte kört den...
men visst, jag ska iväg till en mc-handlare och prova den....vore kanska ball om de funkade.

Någon som vet något om tl1000r/s, är de något att tänka på?
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Vad jag minns så har båda TL:arna en sittställning som liknar GSXR:en. R1:an som turhoj :) det måste jag prova, själv så trivs jag i sadeln på min retta så länge det inte handlar om stadskörning :zpy , riktigt långa landsvägssträckor har jag inte testat än.
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
PMR skrev:
Vad jag minns så har båda TL:arna en sittställning som liknar GSXR:en. R1:an som turhoj :) det måste jag prova, själv så trivs jag i sadeln på min retta så länge det inte handlar om stadskörning :zpy , riktigt långa landsvägssträckor har jag inte testat än.



Det slutar väl med att man får säga upp medlemsskapet på SH och köpa sig en härlig BMW. :6surkart
 

ski_extreme

Hojlös
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Inte nu :-(
Tl1000s kan nog funka ganska bra, lite mer upprät sittställning på den än på R, dock bra halvkåpa (kan ju dock åtgärdas) Å motor sen.... :kär :Bugar
 

KrilleTL

Klart grabben ska ha en TL
Gick med
22 Mar 2004
Ort
Skåne
Hoj
TL1000R
Jag är ca 190 cm lång och väger 100 och åker mycket bra på min TLR
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
ski_extreme skrev:
Tl1000s kan nog funka ganska bra, lite mer upprät sittställning på den än på R, dock bra halvkåpa (kan ju dock åtgärdas) Å motor sen.... :kär :Bugar


Tackar för svar, jag visste inte att s modelen var bekvämare än r....ska prova den.
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
sätt fast en kudde på sadeln... gjorde jag för nåra år sen när ja åkte bakpå farsans fireblade... inte så snyggt, men de funkar.
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
KalleNorton skrev:
sätt fast en kudde på sadeln... gjorde jag för nåra år sen när ja åkte bakpå farsans fireblade... inte så snyggt, men de funkar.


Inte för att vara taskig...men de var nog den sämsta idén på länge :D
 

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Har du kikat på VTR 1000 Firestorm? På den ska du nog påde kunna åka komfortabelt samt smiska de flesta som kör på våra vägar, (om du är duktig på att köra dvs.). Du får nog vara kvar på SH med BMW också, men då måste du kunna köra ordentligt, med en Ninja/Gixxer/Blade/YZF behöver man inte kunna köra för att få vara med :D .
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
KalleNorton skrev:
sätt fast en kudde på sadeln... gjorde jag för nåra år sen när ja åkte bakpå farsans fireblade... inte så snyggt, men de funkar.
Liknar vad kompisen gjorde med sin 'Blade (929:a) när vi skulle ut på långtouring; satte en lagom bit utskuren tempurmadrass i en påse på sadeln. Var inte supersnyggt, men gôtt å mjukt (sa han) å syntes inget när han körde :)
/F.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
En VTR, ZX-9R, thunderace/cat motsv. funkar säkert.
Allt som inte är det senaste i supersporthojar är ganska vettigt att köra långt på inbillar jag mig.
90mil med passagerare och packning åkte jag på en dag med min ZX-9R. Funkar utan jättebekymmer.
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
PMR skrev:
Har du kikat på VTR 1000 Firestorm? På den ska du nog påde kunna åka komfortabelt samt smiska de flesta som kör på våra vägar, (om du är duktig på att köra dvs.). Du får nog vara kvar på SH med BMW också, men då måste du kunna köra ordentligt, med en Ninja/Gixxer/Blade/YZF behöver man inte kunna köra för att få vara med :D .

Det är inte mång hojar som jag har kikat på. Men det börja luta åt en v-twin, det är faktiskt ballare än rad4. jag tror iaf att det funkar bättre vid tour.

Om JAG är dukig på att köra...ojojoj, om du viste vem jag var så skulle du aldrig frågat det. :hihi
 

Fazer

Medlem 191
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Min Italienska älskarinna
Bee skrev:
Det är inte mång hojar som jag har kikat på. Men det börja luta åt en v-twin, det är faktiskt ballare än rad4. jag tror iaf att det funkar bättre vid tour.

Om JAG är dukig på att köra...ojojoj, om du viste vem jag var så skulle du aldrig frågat det. :hihi

Aprilia Falco?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top