Klen TZR...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Jag har tryckt ner en TZR 125 cc -90 motor i en liten minihoj, märkte nu när jag körde den första gången igår att den är lite klen på låga varv, när varvet går ner ( i friläge ) så måsta man försiktigt mjölka upp varvet med gasen annars dör den direkt, den funkar lite bättre vid belastning, dvs när man kör men den är ju som sagt väldigt svag och vill gärna dö. Varvar man så går det satan!

Frågan är om ngn känner igen detta? Det var så länge sen jag höll på med 125 ór så hjälp mig nu killar...Kan det vara kolvringarna som är slitna och behöver bytas ut? Kompet är lågt men minns inte hur lågt komp det var på de här hojarna. Inga problem att starta med handen på kicken iaf :confused:

Ypvs-porten är inkopplad och fungerar för övrigt!

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hur är det om du har choken i, måste du fortfarande mjölka upp den i varv? Låter som att den har lite klen blandning på lågvarv.

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Ingen av er hundratjugofemmagrabbar som kan säga om mitt komp verkar för lågt? Kicka med handen, kom igen...ska det va så?

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Chronic skrev:
Ingen av er hundratjugofemmagrabbar som kan säga om mitt komp verkar för lågt? Kicka med handen, kom igen...ska det va så?
Har också rätt dåligt komp i min motor. Men jag märker inga direkta problem just nu. Men hur går den på choke då som CroC nämnde? Har motorn blivigt varm nog när den vill dö? Kanske bara är förgasarjusteringen som spökar?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Ge dig iväg och låna/köp en kompmätare så du kan få ut lite riktiga värden :)
Testa och se vad som händer med choken i!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
cRoC skrev:
Ge dig iväg och låna/köp en kompmätare så du kan få ut lite riktiga värden :)
Testa och se vad som händer med choken i!

Ok, ska kolla med choken

Billigare/enklare/bättre att byta kolvringar än att hålla på o joxa med komptest om jag nu pallar det

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Chronic skrev:
Ok, ska kolla med choken

Billigare/enklare/bättre att byta kolvringar än att hålla på o joxa med komptest om jag nu pallar det

Äsh komptest är ju a piece of cake :) Men jag tror inte det är nåt komp-problem som du har nu, förmodligen finlir på förgasaren :tummenupp

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
cRoC skrev:
Äsh komptest är ju a piece of cake :) Men jag tror inte det är nåt komp-problem som du har nu, förmodligen finlir på förgasaren :tummenupp

..Finns det ngn standardläge för blandskruven? Något att börja med sas, typ 4 varv ut från botten eller nåt ( påhittat exempel )

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Chronic skrev:
nej, dt:n går också att kicka med handen, ganska högt förbränningsrum på dtr:en iaf.

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
En kompis var över igår så vi jämförde våra hojar lite, hans svarade bättre på gasen :( Har jag för klen blandning på lågvarv kanske?

Solid snake

Guest
cRoC skrev:
En kompis var över igår så vi jämförde våra hojar lite, hans svarade bättre på gasen :( Har jag för klen blandning på lågvarv kanske?

Det är bara för att min är svart!! :arsele

Du vet, det sägs ju att svarta hojar går fortare!! :D

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...