Klet i tanken

Virtuos

KEWKEN!
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
ZX-7R -96, ZX-9R -01, 701E -17, 690RFR -09, HQV FE250 + FE350
Jag har något klet vid tankmynningen. Det känns som silikon men jag är inte säkert på vad det är. Någon som vet vad det är/beror på?

Se bild!

Bifogat

• cbr_tank.jpg
    cbr_tank.jpg
    93.2 KB · Visningar: 137

tycon1

nkka
Gick med
14 Mar 2004
Hoj
Ingen...
Skulle tro att det är silikon..men varför? Rinner det över soppa vid slangning? :confused:

Jag skulle ta bort skiten, om jag inte vet att det gör nytta

Virtuos

KEWKEN!
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Det ser ju ut som någon sorts avlagring :va . Det är ju lite jobbigt om jag märker först när jag tagit bort det att det faktiskt var där av en anledning.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Virtuos skrev:
Jag har något klet vid tankmynningen. Det känns som silikon men jag är inte säkert på vad det är. Någon som vet vad det är/beror på?

Se bild!

Kan inte tänka mig att det SKA sitta där. Var det så när du köpte hojen eller har det kommut nu? Kanske förra ägaren har försökt täta, men det lär ju inte vara så skoj att få ner skiten i tanken.

...eller så är det bara nån som har ollat den, tvätta bort det i så fall.

Virtuos

KEWKEN!
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Det satt där när jag köpte hojen. Och nä, jag vill inte att det ska åka ned i soppan.

Jaja, det blir bara till å dra bort det då. Man lär väl märka om det börjar rinna när man lägger den mycket.

SuperMicke

█ █ █
Gick med
14 Feb 2004
Hoj
Sörmland
Virtuos skrev:
Det satt där när jag köpte hojen. Och nä, jag vill inte att det ska åka ned i soppan.

Jaja, det blir bara till å dra bort det då. Man lär väl märka om det börjar rinna när man lägger den mycket.

Ja, ta bort skiten. Om det läcker är det bättre att försöka hitta en ny orginaltätning till tanklocket ist.

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Virtuos skrev:

Nedlägg behöver du inte oroa dig för då det finns g-krafter som hjälper till. Snarare att det kommer pissa bensin vid gas och inbromsning. :gnissla

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Sitter det som en hinna och inte är kletigt har föregående ägare använt tanktätare.
Är det så lär han ha gjort det av en anledning, låt det sitta.

Jag har själv Kreem tanktätare i min tank, funkar bra men ser lite slitet ut vid tanklocket.

Last edited:

Virtuos

KEWKEN!
Gick med
7 Oct 2003
Hoj
Hmm, om det är tanktätare så är det väl bäst att låta det vara. Men det betyder väl i sin tur att det har varit/är hål i tanken. Inte bra.

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Pjaa, har du inget läckage så har du ju inget problem !

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...