Klibbig sadel

Canario

xt660x
Gick med
28 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
xl883/1200r -05
vet inte hur jag lyckades få sadeln o bli klibbig, som om nått lim typ har trängt igen. har tvättat den flera gånger med olika avfettningssprayer, typ mr muscle, ajax o annat skit. men så fort den torkar efter tvätten börjar den bli klibbig igen.

nån som har upplevt samma problem?
eller nått bra tips för o bli kvitt problemet?


tacksam för svar...
ej för lustiga kommentarer.....
 
Last edited:

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Ort
Linköping
Hoj
01 suzuki sv650s
En tidigare ägare har kanske försökt slå fartrekord och använt karlssons klister för att hålla sig kvar i sadeln :mattias :rofl
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Du har inte vart med om någon knivig situation i trafiken på senaste som resulterat i bruna kalsonger? Det kan ju trängt igenom om det vart riktigt knivigt..
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Lagom seriösa svar du fick då. :gnissla

Vad är det för material?
 

Miks

Medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
X-11
Spraya sadeln med silikonspray, bara att fråga närmaste taxishaffis vad han blänker instrumentbrädan med.:tummenupp
 

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Lite trasig
Sådär blev min sadelklädsel som jag gjorde själv av halvbilligt syntetmaterial en gång. Tålde inte riktigt solen.
Det är inte så att du har använt något starkt medel på sadeln innan den blev kladdig? Tycker det låter som att gummit blivit lite upplöst och förstört. Hur som helst tror jag inte att det går att fixa på ett bra sätt, jag hade nog bytt överdrag.

Edit: Fast nu utgick jag ifrån min hoj där sadelmaterialet nästan började "korva" sig lite. Din kanske ser helt okej ut, och i så fall låter det som att lite smörj kan vara bra. Silikonspray kanske, som ovan sa.
 

M155E

Sukkabreeewd
Gick med
26 Feb 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Gixxer 750 K8 - "Misse edition"
Kör du sukka? Då är det den enkla förklaringen...brukar kunna bli lite snigelspår då... :rock
 

Canario

xt660x
Gick med
28 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
xl883/1200r -05
Sådär blev min sadelklädsel som jag gjorde själv av halvbilligt syntetmaterial en gång. Tålde inte riktigt solen.
Det är inte så att du har använt något starkt medel på sadeln innan den blev kladdig? Tycker det låter som att gummit blivit lite upplöst och förstört. Hur som helst tror jag inte att det går att fixa på ett bra sätt, jag hade nog bytt överdrag.

Edit: Fast nu utgick jag ifrån min hoj där sadelmaterialet nästan började "korva" sig lite. Din kanske ser helt okej ut, och i så fall låter det som att lite smörj kan vara bra. Silikonspray kanske, som ovan sa.



mycket möjligt att det va nått skit prepparat man använde när man tvättade den, för det är original sadeln, o sätter man sig med jeans så blir den blå sadeln efter en dags körning.

blir nog o försöka klä om den
 

email

Ny medlem
Gick med
14 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
såld
har du haft den parkerad under nåt träd för de finns ett jävla löv trä som släpper i från sig nåt klet som är piss svårt att få bort..
 

Ulf G

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimseby
Hoj
Gott och blandat
har tvättat den flera gånger med olika avfettningssprayer, typ mr muscle, ajax o annat skit
Låter som grejer som hör hemma i köket, och såna har jag haft exakt noll nytta av på hojen. Testa nått från macken istället.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top