Klicka här för bättre MotoGP

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
För att uttycket "tittarstorm" ska användas i Sverige krävs mindre än man kan tro. Om SVT får 20-30 mail om ett inslag eller avsnitt av ett program blir effekten rubriker som "Tittarna rasar mot Farmen" - och det får effekt.

Ni som tycker att det är hög tid för en uppryckning av Eurosport Nordics MotoGP sändningar kan göra någonting åt det.

Eurosports produktionschef heter Mark Jönsson. Skicka ett mail till honom mjonsson@eurosport.se och säg er hjärtas mening.

OBS: Adressen ovan är ändrad. Var tidigare felaktig. Maila alltså igen och använd den ovan.

Last edited:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Allvarligt talat om du hellre föredrar brittiska eu-sport så fixa det till dig själv då om du skulle villja byta ut dom svenska kommentatorerna så kan jag tipsa dig om att det inte finns bättre i detta land och skulle det finnas det så be dom höra av sig till mc-spegeln på viasat sport dom är alltid öppna för lite förnyelse

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
moto-gg skrev:
...om du skulle villja byta ut dom svenska kommentatorerna så kan jag tipsa dig om att det inte finns bättre i detta land...

Kontentan av ditt inlägg är att Björn Brander är en av Sveriges största auktoriteter inom internationell roadracing. :va

Last edited:

Nurse Ratched

Ny medlem
Gick med
7 May 2003
Hoj
Emmaljunga Duo Kombi -03, Brio Sitty -04, Emmaljunga Twin Cerox -05
Nyteknik skrev:
Kontentan av ditt inlägg är att Björn Brander är en av Sveriges största auktoriteter inom internationell roadracing. :va

Den dagen minns jag med fasa. jag slår på eurosport för att kolla in nåt GP och kommentatorerna pratar svenska: "Den hära och den dära.." på bängstockholmska. Dom hade tagit bort Toby Moody, Dennis Noyes och Randy Mamola för att ha svenska kommentatorer?!?!? Det absolut mest kvalitetssänkande grepp något företag någonsin gjort. Mailbombade ComHem som var min kabelleverantör då utan framgång. Nu för tiden ids man inte ens kolla... Man kan skratta lite lamt de första hundra gångerna någon säger "moppefrilla, asfaltseksem, byta klistermärken" men man blir bra less. Jag vet att detta är orättvist då de brittiska kommentatorerna var så sjukt bra, Randy Mamola som tredjekommentator säger väl allt. På den tiden fick man inblick i vad som hände i depån och inte bara nåt tugg om någon svensk som typ är reservdelsansvarig i team Red Bull eller nån stötdämpartekniker på Öhlins.... Booooooring

/Hising

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Nurse Ratched skrev:
Den dagen minns jag med fasa. jag slår på eurosport för att kolla in nåt GP och kommentatorerna pratar svenska: "Den hära och den dära.." på bängstockholmska. Dom hade tagit bort Toby Moody, Dennis Noyes och Randy Mamola för att ha svenska kommentatorer?!?!? Det absolut mest kvalitetssänkande grepp något företag någonsin gjort. Mailbombade ComHem som var min kabelleverantör då utan framgång. Nu för tiden ids man inte ens kolla... Man kan skratta lite lamt de första hundra gångerna någon säger "moppefrilla, asfaltseksem, byta klistermärken" men man blir bra less. Jag vet att detta är orättvist då de brittiska kommentatorerna var så sjukt bra, Randy Mamola som tredjekommentator säger väl allt. På den tiden fick man inblick i vad som hände i depån och inte bara nåt tugg om någon svensk som typ är reservdelsansvarig i team Red Bull eller nån stötdämpartekniker på Öhlins.... Booooooring

/Hising

Hade exakt samma upplevelse när jag insåg att mardrömmen var sann. Först hoppades jag att det var något tillfälligt som skulle försvinna. Som en förkylning. Men det bara fortsatte och har nu pågått i flera år. :gråta Det sorgliga är att svensken i allmänhet föredrar allt som är svenskt även om det är sämre än ett utländskt alternativ. Detta gäller det mesta från litteratur till bilmärken. Därför lär vi knappast få tillbaks de engelska RR-kommentatorerna. Däremot kan de svenska bli mycket bättre. Som du skriver känns det inte så kul när man för fyrtioåttonde gången för höra rykten framförda i tredje led genom "Malle" i WCM-teamet när man har varit van vid Mamolas direktsända intervjuer från depån.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Hur vore det att maila nån på SVT och få dem att sluta med bög-boll och annan fjantsport. De miljoner de betalar för att bevaka skidskytte, hästhoppning, curling, och andra minoritetsporter borde användas till att sända svensk och utländsk mcsport, rr då förstås.

Jag menar, vem bryr sig om Spanska div. III i fotboll???

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Nyteknik skrev:
För att uttycket "tittarstorm" ska användas i Sverige krävs mindre än man kan tro. Om SVT får 20-30 mail om ett inslag eller avsnitt av ett program blir effekten rubriker som "Tittarna rasar mot Farmen" - och det får effekt.

Ni som tycker att det är hög tid för en uppryckning av Eurosport Nordics MotoGP sändningar kan göra någonting åt det.

Eurosports produktionschef heter Mark Jönsson. Skicka ett mail till honom mjonsson@eurosport.se och säg er hjärtas mening.

OBS: Adressen ovan är ändrad. Var tidigare felaktig. Maila alltså igen och använd den ovan.

en av grunnene til at dere har svenske kommentatorer kan jo være at ikke alle forstår engelsk....
tror at de i den situasjonen setter pris på hva eurosport har gjort.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0