klickande ljud vid försök utav start Nsr 89:a

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Ingen :(
Startmotorn går inte runt på Nsr

Tja, jag har ett problem med min nsr, när jag trycker på start knappen klickar det bara från nått slags relä, vet någon vart man kan få tag på ett nytt sånt här? har kollat på endel mc skrotar oså, har någon haft samma problem? r tacksam för svar fort.

MVH\\Johan

Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Child of Bodom skrev:
Tja, jag har ett problem med min nsr, när jag trycker på start knappen klickar det bara från nått slags relä, vet någon vart man kan få tag på ett nytt sånt här? har kollat på endel mc skrotar oså, har någon haft samma problem? r tacksam för svar fort.

MVH\\Johan

kan vara att du har taskigt laddat bateri bara så orkar inte startmotorn gå ut ordentligt

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
okej, ska kolla spänningen och ladda det ifall det behövs då ;) men ska det klicka ifrån nått relä då?

MVH\\Johan

Cyren

Hangaround
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
sm570r
Ja det brukar klicka från ett relä, det är startrelät :) Så det är nog batteriet som är kass troligen som redan är sagt, så klicket kommer nog från startmotorn. Men startrelät ska klicka lite

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Det är relät bara som klickar, men jag hade batteriet på laddning men det hjälpte inte, så vad ska jag göra?:confused: ska iaf ta isär startmotorn och kolla lite ;)

Last edited:

pastillen

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Suzuki ts125r
Child of Bodom skrev:
Det är relät bara som klickar, men jag hade batteriet på laddning men det hjälpte inte, så vad ska jag göra?:confused: ska iaf ta isär startmotorn och kolla lite ;)

startar den om du springer igång den då?

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
pastillen skrev:
startar den om du springer igång den då?

tänkte samma sak. Testa att springa/rulla igång den om det inte funkar kan det vara startmotorkolen, det var det på min hoj iaf. Kostar nästan ingenting att köpa nya och byta är riktigt lätt.

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Den startar allldeles utmärkt om man rullar igång den ;) Har plockat av startmotorn nu och ska kolla kolen o det ;)

Solid snake

Guest
Lät som det var fel på det iaf, pilla startmotor då, eller kolla säkring om du har det. :tomten

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Okej ;) jag trodde det oxå först men men, Sitter på jobbet och ska ta isär startmotor och kolla när jag kommer hem, får hoppas att det är den det är fel på då å inte nått annat :p Nope har ingen säkring inte vad jag vet iaf men vart sitter säkkringen på nsr isåfall?

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Hoj
r1 -00
det är startmotorn, ett av kolen får ej nån kontakt och så brukar det vara riktigt skitigt.. rengör osv, kolla så inte lagret har skurit också..

Canton

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Hoj
Din hoj..
Child of Bodom skrev:
Okej ;) jag trodde det oxå först men men, Sitter på jobbet och ska ta isär startmotor och kolla när jag kommer hem, får hoppas att det är den det är fel på då å inte nått annat :p Nope har ingen säkring inte vad jag vet iaf men vart sitter säkkringen på nsr isåfall?

Den sitter te vänster under sadeln sett bakifrån...

Child of Bodom

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Den är hel. Har inte hunnit ta isär startmotorn än men jag tror att et är fel på den, det märker jag sen iaf ;)

Förresten canton var är kåprna du skickat till mig? borde inte posten hört av sig till dig?

Edit: Tog isär startmotorn igår, och det var kolen som hade lossnat och trilla ut när jag öppna startmotorn, så nya kol är på väg :)

Last edited:

Magz

Realist, javisst!
Gick med
13 Feb 2005
Hoj
snart =)
Child of Bodom skrev:
Den är hel. Har inte hunnit ta isär startmotorn än men jag tror att et är fel på den, det märker jag sen iaf ;)

Förresten canton var är kåprna du skickat till mig? borde inte posten hört av sig till dig?

Edit: Tog isär startmotorn igår, och det var kolen som hade lossnat och trilla ut när jag öppna startmotorn, så nya kol är på väg :)

skönt o höra att allt gick att fixa så pass billigt :) liten update när du satt ihop den och kolla att den startar så blir vi som tipsat dig om möjliga fel glada :tomten

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024