Klippt från Honda RS250R Owners Manual

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Nyteknik skrev:
:D :D

Skulle man ta deras högtravande ord på allvar vore större delen av alla RS-förare olämpliga. Men det är kul läsning:

"you must be in excellent physical condition". :FU

Vad är det här för jävla påhopp, men nu är jag ju ingen RS-förare rakt igenom. Det brukar inte vara många elithandbollsspelare som har högre syreupptagning än jag själv där vi testar oss.

Så problemet ligger i "be a skillful rider" vilket är svårare. Allt ser så enkelt ut när den lille japanen Taro Sekiguchi eller för all del Tomas Pallander kör förbi, men det går liksom ändå inte hänga med. Hade det ändå bara varit upp till "be in excellent physical condition", för jag tar hellre ett varv runt banan till fots mot dessa.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nordgren skrev:
Vad är det här för jävla påhopp, men nu är jag ju ingen RS-förare rakt igenom. Det brukar inte vara många elithandbollsspelare som har högre syreupptagning än jag själv där vi testar oss.
....

Ett måste för att orka med när det ska skruvas hela nätterna? :7peta :crash

Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Chrille skrev:

Eller kanske för att orka upp i ottan för att varmköra? Eller putta runt hojen i depån i fruktlösa startförsök?

Jag har faktiskt puttat igång Nordgren i år. Det gick rätt lätt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Teddy behöver nog vara in excellent condition för att orka gräva fram skiten i Trösen efter diverse jordbrukseskapader. Jag MÅSTE vara med första träningen till våren när han "bara ska prova grejerna lite försiktigt". Det gick ju bra sist :D

Nordgren

Team ägare, fd racerförare
Gick med
12 Mar 2003
Norra Sverige, Nykvarn ett sten kast från fjollträ
Hoj
Honda RS125 & 3xHonda TSR250 & Honda CBR900RR
Chrille skrev:

Japp. Det är känns alltid lika härligt när man sitter där med hojen i bitar. Tråkigt bara att det är depåtystnad här hemma så man inte får varmköra när man är klar. Det är mycket härligare tex i Italien, Holland, Tjekien eller Ungern där de glada mekarna drar igång fram till minst två på natten. För då vet man att man inte är ensam uppe och jobbar. Nackdelen då med att vara själv är att få ut skiten ur tältet och igång den för att visa att man är siste man som är klar.

Det är intressant att så många anser mekning som något negativt som inte har med racing att göra. Själv tycker jag det är en viktig del och det är inte fel att veta hur en motor fungerar.

Dessutom vill jag införa ett handikappssystem där vi som bara mekar på tävlingar och inte har någon mek eller bara en får dra av några sekunder per varv.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Nordgren skrev:
Japp. Det är känns alltid lika härligt när man sitter där med hojen i bitar. Tråkigt bara att det är depåtystnad här hemma så man inte får varmköra när man är klar. Det är mycket härligare tex i Italien, Holland, Tjekien eller Ungern där de glada mekarna drar igång fram till minst två på natten.....
...
Dessutom vill jag införa ett handikappssystem där vi som bara mekar på tävlingar och inte har någon mek eller bara en får dra av några sekunder per varv.

Jag trodde folk var hjärndöda totalt på Atorp i år. Folk stod och rappa 125'or, som får Mr Olssons att låta tystlåtna, långt efter midnat!! Vilka gubbar!

Mekande är kul men inte under tidspress. Därför mekar jag gärna och mycket hemma, men är glad att slippa i depåerna.

Intressant handikappsystem. Det hade varit någotför dig o Fredde som kuskar runt ensamma...

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nordgren skrev:

AppApp, du har väl ändå haft en massa mekhjälp i år va? :va
Har nog sett Johan och hela familjen Gunnarsson meka åt dig i år ;)
Iofs kanske ditt meckande åt Micke Lindfors tar ut den hjälpen ;)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Nordgren skrev:

Så problemet ligger i "be a skillful rider" vilket är svårare. Allt ser så enkelt ut när den lille japanen Taro Sekiguchi eller för all del Tomas Pallander kör förbi, men det går liksom ändå inte hänga med. Hade det ändå bara varit upp till "be in excellent physical condition", för jag tar hellre ett varv runt banan till fots mot dessa.

haha, jag är ju iofs varken eller, men man jobbar ju på båda delarna. När det gäller skill får man väl följa Palles körtips "gasa mera" och hoppas på det bästa ;)

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...