Tjo!
Har en Gsxr1100 -97 me3d ett formidabelt problem.
vid dålig väg eller små snabba "gupp" så verkar det komma ett metalliskt klonkande ur framgaffeln.
Jag får nästan för mig att det är nånstans i gaffelkronan. Ljudet låter vid "återstutsningen" av framdäcket.
Nån som känner till det? Tidigare ägare lämnade in hojjen där dom bytte samtliga packningar och olja osv. Problemet kvarstår dock. Verkstaden hävdade att "det kan låta så ibland, men det är inget fel".
Det må så vara, men jag vill inte att det ska låta som en gammal ölburk som kommer rasslande...
Jag har för mig att min gamla GSX1100Ef hade samma problem, men det var ju några år sedan, så minnet kan svikta.![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
nån som har en bra förklaring eller lösning????
Har en Gsxr1100 -97 me3d ett formidabelt problem.
vid dålig väg eller små snabba "gupp" så verkar det komma ett metalliskt klonkande ur framgaffeln.
Jag får nästan för mig att det är nånstans i gaffelkronan. Ljudet låter vid "återstutsningen" av framdäcket.
Nån som känner till det? Tidigare ägare lämnade in hojjen där dom bytte samtliga packningar och olja osv. Problemet kvarstår dock. Verkstaden hävdade att "det kan låta så ibland, men det är inget fel".
Det må så vara, men jag vill inte att det ska låta som en gammal ölburk som kommer rasslande...
![Slå huvet på vägg :huvet :huvet](/img/smilies/banghead.gif)
![Näsblod :näsblod :näsblod](/img/smilies/nose.gif)
Jag har för mig att min gamla GSX1100Ef hade samma problem, men det var ju några år sedan, så minnet kan svikta.
![Va?? :va :va](/img/smilies/nya/confused.gif)
nån som har en bra förklaring eller lösning????