Klotad hoj från USA??

Coola Ola

Guest
Är intresserad av en (1) hoj, förutsatt att det går bra att gatregga en i USA klotad hoj. Hösten låter bra.

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Sluta bråka pojkar!! (Vapor o josef!)

Den som äger denna sidan länkar alla bilar/hojar från en annan sida, den riktiga sidan carpoint eller vad den nu hette, men för att komma in där måste man vara en auktoriserad mäklare (& bo i USA). Lägger man ett bud där på ett fordon så är det BINDANDE!! Därför måste man gå via dessa mäklare.

Ja, han som äger denna sajten är ryss och han säljer mest till Ryssland (därför som det står sluttider för auktionerna i Moskva resp. Minsk), men jag kommer ej att ta via honom, huvudsaken är att man kan se priser och utbud via hans hemsida....

marrrko

marrrko
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
cbr 954,xr600,katana 1428-83,z1300-82,fn500-29,hondacr250-01..
kolla adress www.amercars.com

jag har köpt många japan hoj from amercars,säljaren pratar finska och lite svenska...han fixxar transport och allt.hojarna hämtas ut från helsingfors..han har mkt bra priser

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
marrrko skrev:
jag har köpt många japan hoj from amercars,säljaren pratar finska och lite svenska...han fixxar transport och allt.hojarna hämtas ut från helsingfors..han har mkt bra priser

Bra priser? Nja, han hade en gixxer750 på sidan och den var inte värd att köpa, han köper ju också direkt från försäkringsbolagen som alla andra....

Men han kanske kan ordna transport billigare, får maila honom!

marrrko

marrrko
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
cbr 954,xr600,katana 1428-83,z1300-82,fn500-29,hondacr250-01..
de är inte sista priser!!!!!!!!!!

ring och pruut :7peta taa!!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
maxximus skrev:
...han säljer mest till Ryssland (därför som det står sluttider för auktionerna i Moskva resp. Minsk), men jag kommer ej att ta via honom, huvudsaken är att man kan se priser och utbud via hans hemsida....

Ska DU fixa så att hojarna kommer på rätt container och så att betalningar kommer fram med mera? Eller var och en får fixa detta själv?
Allt blir ju lättare om en och samma person tar kontakt med USA (någon kontaktperson där) och ordnar transport med mera...

Älgen

hellre rik än vacker
Gick med
5 Nov 2004
Hoj
gsxr1000-04
jag skulle vara med bara det att de e lite torrt på kontot. :(

men i höst e ja helt klart med.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Jag skulle kunna tänka mig en R6:a för att ha som tävlingshoj på bana.
Vad tror ni en hyffsat fräsch sådan av årsmodell -99 till -02 skulle kosta?

På ett ungefär med allt inräknat? :va

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
X-up skrev:
Jag skulle kunna tänka mig en R6:a för att ha som tävlingshoj på bana.
Vad tror ni en hyffsat fräsch sådan av årsmodell -99 till -02 skulle kosta?

På ett ungefär med allt inräknat? :va

Årsmodell 99-02 e alldeles för gammal o lönar sig inte att ta in!! 03 o framåt som gäller!! Priset? Frågan e hur klotad du vill/klarar av att den är!!
Titta på länken o se om du hittar nån som du kan tänka dig!?

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Vapor skrev:
Ska DU fixa så att hojarna kommer på rätt container och så att betalningar kommer fram med mera? Eller var och en får fixa detta själv?
Allt blir ju lättare om en och samma person tar kontakt med USA (någon kontaktperson där) och ordnar transport med mera...

Pengafrågan har jag ej löst ännu. Mäklarna i USA vill alltid ha en handpenning på dessa fordon ca 20-30% av fordonets värde, säg då att hojen ligger på 3000$ då blir handpenningen 1000$ på ett ungefär...

Jag känner en i Sverige som har tagit in hojar o bilar från USA, både kraschade och okraschade, jag skall diskutera vidare denna frågan med honom, får se hur vi kan lösa detta..

Kneedrag

Guest
Jag är på. Hösten vintern

vill ha en Kawasaki ZX10R , gixxer 1000, fireblade eller en R1

Jag kan kanske fixa billiga standby flygbilljetter med SAS till USA tur och retur (lovar verkligen inget här )

Orbitol

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Kawasaki ZX10
Jag vill ha två hojjar till hösten men kan tänka mig snabbare oxå ifall priset är bra.
Om man vill köpa en båge som inte är krachad så kan man väll fixa transporten till konteinern själv, eller.
Jag har inte uteslutit någon model igentligen, kan ju vara kul med något nytt oxå.......
Kan ingen komma med ett inlägg om hur detta går att fixa i praktiken.
Om jag köper en cykel i usa får man pröjsa transporten till new york eller baltimore sen lastar ett fraktbolag den (600$) i en konteiner och kommer till gbg där får man lösa ut den av fraktbolaget som fixar alla papper med tull och moms.
Så.... mc?:- + frakt till hamn?:- +600$båten + moms25% + 6-10% tull(tror jag) + transport från gbg till eget garage?:- + reggpapper strul?:- = Färdig affär

Jag fick pynta 2500:- till Yamaha sverige sist bara för att dom skulle faxa lite papper på hojen för att jag skulle kunna få en skylt till den men då var den köpt inom EU, usa vet jag inte ens om dom hjälper till med, ring och fråga generalagent för det märke som du är intresserad av, och bli inte rädd om dom är avigt inställd till detta. dom känar inte något på denna handel tycker dom. Vilket är en ganska dum inställning för att man måste ju underhålla bågen ändå för att inte tala om när man krockar och försäkringsbolagen måste laga upp den, då är det inte snack om piratdelar utan fina originaldelar som generalagent prosentar på.
Sen måste man ha en speditör som tar hand om det för säkerheten i usa, jag vet 2 eller 3 stycken som är bra på detta.
Jag är med på att köpa två om jag får en kalkyl på det hela.

Kärringstopp, är för kärringar, jag har aldrig fått det på fullgas :3freak :3freak :3freak

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Visst kan du fixa allt själv, men varför gör du inlägg i denna tråden då?? :va
Att ta in dem via Göteborg kommer ALDRIG att bli aktuellt för oss!!!

Vad var det för papper du var tvungen att fixa när du hade köpt hoj i EU???

Last edited:

Orbitol

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
Kawasaki ZX10
Jag bråkade inte om någonting... :banana :banana :banana

Utan bara gav en variant på hur det kan gå till...

Det är nog många som inte har en aning om hur detta går till, så det är därför jag vädrade detta.
Jag skulle själv vilja ha en agenda om hur det går till från att vi svammlar här tills vi har en laglig båge i garaget hemma.
Då menar jag kostnader för allt, var vi kan hitta bågarna, vilka regler vi måste följa och inte minst en tidsplan.

Pappret som Yamaha fixade åt mig var ett typintyg och så fick jag nummerskyllt, 2000:- + moms kostade det.
Vägverket deppade ihjäl när jag pratade med dom, för dom har ju månadslön vilket innebär att dom bara måste jobba mer för att sätta sig in i sådant här.
Typintyget skulle intygas av svensk generalagent eller av fabrikanten själv sa dom på bilprovningen.

Jag har inga problem med att hämta den i stockholm, utan det var mer än hint om vad själv transporten 600$ från hamn till hamn kostar, vilket ett av fraktbolagen tog för att transportera över den.
En sak som var bra med det var att kravet var att mc stäldes i hamnen, så spände bolaget själv fast den i en kontainer, vilket gör att det inte är massa jobb med det.

Har du koll på hur många cyklar men får plats med i en kontainer och vad det skulle kosta per cykel eller per kontainer?

Mvh :pannkyss

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
Kawasaki z750
Ni verkar ha koll på detta

En liten fråga? När man ser på bilderna så upplever man att vissa ser ut att va i bra skick. Är själv sugen på en cbr 1000 rr som såg vettig ut men det är ju den här frågan om ramen ? är den sne är ju bågen skrot och möjligheterna att reparera små? Hur gör man för att ha koll på bågen på det sättet om motorn snurrar eller om ramen är duktigt sne? Är det inte ett kraftigt risktagande?

mvh

Andreas

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Cebeärr600 skrev:
En liten fråga? När man ser på bilderna så upplever man att vissa ser ut att va i bra skick. Är själv sugen på en cbr 1000 rr som såg vettig ut men det är ju den här frågan om ramen ? är den sne är ju bågen skrot och möjligheterna att reparera små? Hur gör man för att ha koll på bågen på det sättet om motorn snurrar eller om ramen är duktigt sne? Är det inte ett kraftigt risktagande?

mvh

Andreas

Allting är väl ett risktagande här i livet?? Frågan är bara hur mycket risk man vågar ta, eller hur??:) Själv tittar jag jäkligt noggrant på framgaffeln, den får ej vara sabbad, e den det så köper jag ej bågen. Om ramen e lite skrapad så skitsamma, bakramen kan tom vara sönderbruten den e ett mindre problem.
Men visst är det en risk, allt kan se ok ut ända tills man kör hojen o då kanske man finner att den e ramsne, allt e möjligt!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024