klotade mellan märsta å knivsta

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Då har även jag gjort det... Repade hojjen lite idag.

Finns en gammal väg som går in till Knivsta om man bara åker rakt på från stationen i Märsta längs med spåret...

Efter ett tag åker man under rälsen för att sedan gå in i en brant vänstersväng. Där svängde inte jag... Hade bromsat ner ganska duktigt men tydligen räckte inte det. Har ingen aning hur fort det gick men man kan nog tro att jag låg lite över gränsen innan jag började bromsa (70km/h). Kanske 50 knygg när jag gick ner i diket

Allt är bra med mig, har stukat höger tumme å det va jag nog värd! Köpte ordentliga skor i måndags å det kanske va tur det. Har nog lärt mig en läxa, va ju bara en månad sen jag köpte min första hoj.

Postar lite bilder på skadorna och man får nog säga att jag hade en jävla tur med både mig själv och hojjen :skrämd

Last edited:

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
motorkåpa

Bifogat

• mini-img_1028.jpg
    mini-img_1028.jpg
    11.1 KB · Visningar: 358

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
tanken har fått lite repor

Bifogat

• mini-img_1031.jpg
    mini-img_1031.jpg
    17.4 KB · Visningar: 324

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Å blinkersen e borta

Bifogat

• mini-img_1037.jpg
    mini-img_1037.jpg
    36.5 KB · Visningar: 324

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
ajajaj.... tur att du klarade dig iallfall.. hojen fixar sig alltid..
du får väl visa upp skadorna på måndag på rörken :skrämd
/z

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 996
Skärpning!!

Ja ja, det var ju bra att du klarade dej. Visst, missförstå mej inte nu. :tummenupp
Men men... första hojen i en månad och sen i diket. :whip
TA DET LUNGT :fakta. Det är harkel... host sånna som du som driver upp premierna. :mad:
Har lite blandade meningar. Visst synd om hojen, men en läxa till dej :fakta.
Synd bara att det oxå drabbar oss andra som håller igen "lite" på rullen så man kan hålla sig på hjulen.
Dvs inte kör fullt på slingriga vägar där man inte har fri sikt osv.... det finns banor att leka av sig på.

Ta det lungt nu i fortsättningen så blir det inte bara billigare för dej utan även för oss andra....

nLasse

För säkrare körning, kör bana!
Gick med
20 May 2003
Hoj
R6
Re: Skärpning!!

Fartman skrev:
Ja ja, det var ju bra att du klarade dej. Visst, missförstå mej inte nu. :tummenupp
Men men... första hojen i en månad och sen i diket. :whip
TA DET LUNGT :fakta. Det är harkel... host sånna som du som driver upp premierna. :mad:
Har lite blandade meningar. Visst synd om hojen, men en läxa till dej :fakta.
Synd bara att det oxå drabbar oss andra som håller igen "lite" på rullen så man kan hålla sig på hjulen.
Dvs inte kör fullt på slingriga vägar där man inte har fri sikt osv.... det finns banor att leka av sig på.

Ta det lungt nu i fortsättningen så blir det inte bara billigare för dej utan även för oss andra....
Jamen håll igen lite nu... Jag tror inte att mibe04 är en sån där som tar risker, kör som en dåre, har inte skyddskläder etc. Det där är nog en sak som kan hända oss alla! Att man missbedömer en kurva. Visst har det med erfarenhet att göra. Och även med självbevarelsedrift etc och det är sådant man måste träna, träna och åter träna! Genom att skaffa sig erfarenhet och rutin. Att köra på Rörken t ex. Att åka på bandagar. Att "köra av sig" under "säkra" förhållanden! Att tänka framåt. Vara förutseende.

Jag håller med dig fullt ut att dom som "kör som dårar" förtjänar din vrede! Dom som drar fullt inne i stan på bakhjulet! Iklädda shorts och t-shirt! Det är DOM som verkligen driver upp premierna! Och dessutom ger även oss mer mogna och eftertänksamma hojåkare ett dåligt rykte! Och får såna som Tone Tingsgård att skriva motioner om att förbjuda tunga motorcyklar...

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Ingen
Kanske en dum fråga men hann du lägga hojen i svängen, för jag tror många nybörjare tycker det känns ganska ovant att lägga hojen och att det är trögt att snabbt lägga hojen.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Sorgligt att höra :(
Tyvärr så är det där en väldigt "populär" kurva att klota i, om det nu är den jag tänker på. Misstänker att du landade i grässlänten...
Tur i oturen att det gick så bra som det gjorde i alla fall. Det är bara att ta nya tag och gasa vidare.

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Känner igen stället du pratar om! Förra året så körde jag själv där en sväng och var väldigt nära att köra av, någon vecka senare så körde jag och Yammaretta där och jag skulle peka ut var stället låg, Yammaretta låg före mig och det begav sig inte bättre än att han körde ut på stället som jag skulle varna om :rolleyes: (bara ner lite i diket utan att klota)

Det ÄR ett jättelurigt ställe :fakta , vägen smalnar nämligen av kraftigt precis vid kurvan och innan är det brett och fint så man drar på som satan ...

Kul att du klarade dig iaf :tummenupp

Last edited:

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Kongo skrev:
Det ÄR ett jättelurigt ställe :fakta , vägen smalnar nämligen av kraftigt precis vid kurvan och innan är det brett och fint så man drar på som satan ...

Just där är det... Killen som bor i kurvan kom ut och snackade lite... Han sa att han försökt få vägverket att sätta upp en skylt eftersom så många åker av. Jag kanske kan få vägverket att betala skadorna eftersom det inte är skyltat, och kurvan e ju "brant"

TA DET LUNGT . Det är harkel... host sånna som du som driver upp premierna.
Har lite blandade meningar. Visst synd om hojen, men en läxa till dej .

Hmm... lugn nu ... Jag halvförsäkrar och jag skenförsäkrar inte, jag åker i riktigt mc-ställ och ligger inte på exteremt mycket...

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
"Tyvärr "så sitter det en skylt om att vägen smalnar av längre fram... Trodde inte heller det först , men sedan såg jag den...

Last edited:

mibe04

Uppsala RoadRunners
Gick med
11 May 2003
Hoj
den bästa
Ja ... men borde det inte vara en skylt för kraftig vänstersväng??

Fartman

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 996
Tjo igen... inget illa menat.
Jag vet ju personligen inte hur det ser ut och många andra
verkar ju ha problem med just det vägavsnittet.
Tur att det gick bra med dej...
Men jag måste ändå få ha min mening....
Har man bara haft hoj i 1 månad och klotar, då ÄR det illa.
Hur skarp sväng det än är.... TA DET LUNGT I BÖRJAN.

Och till alla dom som åker i t-shirt och slangar i stan.. :6surkart :whip
Hoppas ni klotar och inte får ersättning...
Finns otaliga fall om hur man ser ut efter det.... aj aj aj...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Tråkigt att höra :(
Huvudsaken är att du själv har klarat dig :tummenupp

Den kurvan är ju lite skum eftersom vägen
blir smal och att den är kuperad i kurvan....

Måste ju bara skriva att högern in under järvägsspåret
(från Märsta) och vänstern efter (som nyper av lite i slutet)
är helt underbara att köra fort i. Speciellt från Knivsta hållet :tummenupp

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping